✎ 𝐜𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 : 17

607 104 5
                                    

× yoshinori ×
"kim dahyun."

"eh? yoshi?" - dahyun

"tak sangka pula yang awak akan telefon saya." - dahyun

"kenapa ni?" - dahyun

"aku nak jumpa kau sekejap."

"yeah, sure. kejap lagi saya datang." - dahyun

-

"hai yoshi, kenapa awak tiba-tiba nak jumpa saya ni? awak dah ubah fikiran ke?"

"kenapa kau kacau dia?"

tanpa membuang masa lagi, aku terus tanya soalan pada dahyun. aku malas nak dengar segala ayat dia yang lansung tak bermakna tu.

"apa yang awak cakap ni? saya tak fahamlah."

"kau tak payah nak berpura-pura lah, aku dah tahu ni semua kerja kau."

muka dahyun yang tengah berpura-pura dan cuba sembunyikan sesuatu membuatkan aku tak dapat nak kawal kemarahan aku.

"ah, jadi kau dah tahu lah tentang ni? kenapa? salah ke apa yang aku buat ni?"

"kau tanya kenapa? dahyun, perlu ke kau bertindak sampai sejauh ni?

yoshi, calm down

"yes, perlu! sebab aku rimas sangat tengok perempuan tu sibuk nak rapat dengan kau dan aku lagi benci tengok kau lebih sayangkan dia daripada aku!"

"aku nak kau berhenti ganggu dia. dia tak bersalah pun dalam hal ni."

"kenapa pula? penting sangat ke dia tu sampai kau sibuk nak lindungi dia? lagipun aku dah banyak kali ingatkan kau, tapi kau je yang terlalu bodoh."

"kau fikir lepas kau buat macam ni dekat boram, aku akan kembali pada kau ke? kau fikir aku ni jenis orang yang dah ludah tapi jilat balik?"

"kanemoto yoshinori. memang sejak dari dulu lagi kau tak pernah nak faham perasaan aku kan? tulah, perangai ego kau tu yang membuatkan aku rasa menyampah gila dengan kau. kau tak tahu ke semua benci dengan kau sebab kau terlalu ego?"

"perempuan tu je yang aku tak faham. lelaki ego macam kau pun dia nak? hm entah-entah dia rapat dengan kau pun sebab nak kikis duit kau."

nak sahaja aku tampar muka dahyun, tapi aku cuba untuk tahan.

aku tak nak bertindak lagi jauh.

"dahyun, please jaga mulut kau."

"kenapa? geram ke? kalau geram, tampar lah muka aku ni biar hilang rasa geram kau tu."

"please dahyun, jangan uji kesabaran aku."

"lah, tak berani ke? tadi bukan main berlagak lagi."

"dah lah yoshi, buang masa jumpa kau ni."

× lee boram ×
selepas yoshi sampai ke kelas, dia hanya diam membisu. lansung tak bercakap dengan siapa-siapa pun. ekspresi muka nya pun agak serius.

mesti dia ni ada masalah..

yoshi perasan yang aku dari tadi memandangnya, jadi dia datang dekat dengan riak wajahnya yang masih lagi serius.

"lee boram."

"k- kenapa?"

aku ada buat salah ke?

"mulai hari ni kau kena selalu ada dengan aku."

"kenapa? jap, aku tak faham."

aku betul-betul tak faham apa yang dia cakap. kenapa aku mesti selalu ada dengan dia?

𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시Where stories live. Discover now