Elimdeki çatalla daha ne kadar 'BU YEMEKTEN NASIL KURTULABİLİRİM' oyunu oynayacağımı artık bilmiyordum. Hayır o değil masada hep bir uğultu vardı. Babam bir tane daha 75'lik açmak için bana dolaptan getirmemi istediğinde başımla onayladım. Mavi sandalyemi ittirdikten sonra yavaşça yere bakarak mutfağa ilerledim. Jetlack(nasıl yazıldığını bilmiyorum) olmamdan kaynaklı içtiğim kahveler burnumdan geliyordu. Ciddiyim. Dolabı açıp elim soğuk cam şişeye yönelirken kıçımın titrediğini hissettim. Ay tövbe(!)
Sayın yolcularımız paniğe gerek yok sadece mesaj.Kimden: Kocacığım
Söyledin mi??Kime: Kocacığım
Hayır. Ama söyleyeceğim.İçeriden babam seslenince şişeyide alıp tekrar verandaya çıktım. Babama şişeyi verdikten sonra muşmula suratlı kadın bana döndü;
"E, kızım tur nasıldı?"
"İyiydi."
"İyi, iyi. Ama bak benim oğlum öyle her zaman gezip tozmayı sevmez. Evlendikten sonra öyle zırt pırt dışarı çıkılmaz benden söylemesi laf olur."dedi ve yıllandıkça tipsizleşmiş, tamam en azından Berk'ten tipsiz şimdi. O ne yapıyor acaba şuan?
Sinirimi annemin bardak takımından çıkaracaktım, bardağı yere fırlatarak, ama korktum. Bütün akşam mıymıntı çıkan sesimin sonunda gür çıkmasına izin vererek;"Evlilik derken? Turdan erken dönmemin oğlunuzla alakası olduğunu mu sanıyorsunuz?"
"Kader."
"Baba ne? Turdan döndüm çünkü.."devamını getiremiyordum ama en azından bir cesaret turdan dönüşümde olanları anlatabilirdim.
"Çünkü?"dedi annem tek kaşını kaldırarak.
"Çünkü biri var."dedim ve ortamdaki sessizliği dinledim. Muşmula Naciye oğlunu da çekiştirip hızla kalktı;
"Buraya böyle bir muamele görmek için mi geldik biz? Yürü oğluşum."oğluşum? Puhahahaha demek isterdim. Hemde tükürerek. Ama yemedi. Annem konuşmadan masadakileri toplamaya başladı. Bende arkasından ilerledim ve toparlamaya başladım. Ama babamın gür sesi her şeyi mahvetti;
"Kader. Hemen buraya."
"Şu masadakil.."toplayayım dememe kalmadan sözümü kesti;
"Gel şuraya."diye bağırdı. Tabakları şangırdayacak biçimde masaya koydum ve yavaş adımlarla babamın yanına ilerledim.
"Kim o herif?"
"Turda tanıştık. Kısa zaman ama gerçekten sevdik."
"Sana dokunmadı değil mi?"tabiki de evet. Yani yanlışkla.
"Tabiki de hayır babacığım."sen büyüksün Allah'ım.
"Nasıl biri?Kimdir?Kimlerdendir?"
"Çok iyi biri. Öncelikle yazar. Ayrıca ailesi de iyi biri. Tanışmadım ama anlattığı kadarıyla öyle. Annesini kaybetmiş kanserden 5 ay kadar önce."
"Üzüldüm."diye konuşmaya katıldı annem.
"Nerede yaşıyorlar?"
"Balıkesir."
"Çok uzakta değilmiş hani."
"Evet. O da ailesine benden bahsedecekti. Buraya geliş amacım oydu. Biz o kadar sevdik ki birbirimizi evlenmek istiyoruz. O usulüne göre olsun diye işte turı erken bitirdik."
"Ne acelesi vardı?"
"Nazım!"dedi annem.
"Kızım. Keşke daha önce söyleseydin."
"Söyleyemedim."
"İzin vermiyorum."dediğinde ister istemez anında gözüm dolmaya başlamıştı.
"Ama neden?"
"Tanımıyorum. Seni sokakta bulmadım ben."
"O zaman tanı."
"Nasıl?"
"Çağırayım gelsin. Yani aşlesşyle birlikte gelsin. Sonuçta çok uzakta değiller. Yarın sabah yola çıksalar. Öğlene burada olurlar."annem ve babam aynı anda;
"Hayır."(babam)
"Evet."(annem)
"O zaman arıyorum."
"Ne halin varsa onu gör diyeceğimi sanıyorsan avucunu yalarsın. Bir şartla kabule derim."dedi ve devam etti.
"Bu bir tanışma öyle çikolata ve çiçekle falan gelmesin."
"Zaten gelene kadar o çikolataları yer ki o."dedim boş bulunarak.
"Nasıl?"
"Neyse ben çağırayım."dedim ve koşarak eve girdim. Girer girmez kolumu kaşıdım. Doğal olaraktan şerefsizim torunları sinekler ısırmıştı bütün gece. Hadi bakalım en yakın zamanda görüşme dileğiyle Berk efendi. Yalnız, yalandan ölünseydi iuanda helvam kavruluyor olurdu. Hemde pamuk helva...
*Evet, bu bölümde babamızı biraz yumuşattık. Bir sonraki bölümde olanlarla tamamen kafayı yiyeceksiniz. En azından öyle umuyorum. Sonuçta Berk efendi geliyor!!! Ayırca sizden bir isteğim var. irem_lgn adlı arkadaşımız aramıza katıldı. Son Savaş diye bir kitapla. Ve inanın bana daha önce hiç görmediğiniz bir şeyle karşılaşacaksınız ileride. Tabi ne olduğunu anlamak için hem beni hemde onu takipte kalmaznızı tavsiye ederim. Öptüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER
RomanceAptal herif.Kim mi?Kocam tabiki de kim olacak başka?Bir dakika o kimdi?Hayır canım cidden soruyorum. O bir NASA ÇOCUĞU. O bir KÖPÜK PRENS. O bir FISKİYE ÇOCUK. O birazda GICIK. O 'sözde' ÇILGIN. O benim KOCAM. Bense onun KADER'İYİM. Not:Hikaye eğlen...