O hizmetkarlara vurgu yapamayacak gibi değildi. Neden korktuklarını ve neden kaçtıklarını anladı. Bakışlarının biraz korkutucu olduğu doğruydu.
“Son zamanlarda, daha fazla hizmetçi işe almaya çalışmaktan veya hizmetkarların kaçmasını engellemeye çalışmaktan vazgeçtim. Uzun süredir burada çalışan insanları tutmaya karar verdim. Ancak burada yaşayacağınıza dair haber aldığımda aceleyle iki yeni hizmetçi tuttum. Yeterli hizmetçi olmadığını hissedersen, lütfen bana söylemekten çekinmeyin. "
Hayır, yanımdaki hizmetçi sayısı yeterli.
Molitia başını salladı. İlk başta özel bir hizmetçisi olmayan biriydi, ayrıca kendine çok fazla ilgi göstermekten hoşlanmıyordu. Bunu oldukça külfetli buldu. Molitia gazetelere tekrar göz atmak için geri döndü. Manyonun ne kadar büyük olduğu düşünüldüğünde, sayı hala çok küçüktü.
"Şu anki hizmetkarlar için az sayıdaki hizmetçi göz önüne alındığında konağı korumak oldukça zor olmalı."
Neyse ki kullanılmayan odalar ustanın izniyle kilitlendi. Sonuç olarak, şu an sahip olduğumuz hizmetçi sayısı konağın bakımı için yeterli.
Bu, merakının tatmin olduğu andı. Dük'ü zekası için alkışlamak istedi. Konağın kullanılmayan kısımlarını kapatarak emeği azaltmayı başardı.
Parmak uçları maun masaya dokundu. Şimdilik yeterli personele sahip olsalar bile, yine de uzun vadeli bir çözüm olmayacak. Erkekler sonsuza kadar demir kadar sert olmayacaktı. Acil bir durumda Dük'ün birkaç hizmetçiye daha sahip olması en iyisi olacaktır.
"Mevcut bütçemizden fazla para kaldı mı?"
"Evet."
O zaman birkaç hizmetçi daha işe alalım. Senden çok sayıda hizmetçi tutmanı istemiyorum, sadece birkaç tanesi bu evin özel yönlerini anlayabilir. "
"Tamam."
"Ve…"
*****
Molitia, daha önce sormak istediği tüm sorulara değindi. Uşak başını hafifçe yana eğdi ve yumuşak sesi çalışma odasında yankılandı.
Madam.
Kafası kağıt yığınına gömülmüştü ama sesinin çıkardığı ses başını kaldırmasına neden oldu. Çalışmayı bıraktı ve uşağa baktı.
"Öğlen çoktan geçti. Neden bir şeyler yemiyorsun? "
O kadar uzun zaman oldu mu? Molitia uzun süredir aynı pozisyonda kalıyordu ve sorusunu duyduğunda nihayet vücudu gevşedi. Küçüklüğünden beri kitap okuma alışkanlığı, konsantrasyonunu şaşırtıcı bir şekilde geliştirmişti.
Aç değildi, ama yemek yemeseydi kendine bakması zor olacaktı.
"Yapalım mı?"
"Şefe büyük bir öğle yemeği hazırlamasını söyleyeceğim."
Henüz evin tüm yapısını ezberlemedim, o yüzden birlikte gidelim.
"Tamam."
Molitia, uşağın sözleri üzerine oturduğu yerden kalktığında. Ancak, kalkar kalkmaz, kulaklarında yüksek bir çınlama sesi yankılandı ve görüşünün kararmasına ve vücudunun geriye doğru sallanmasına neden oldu.
Madam!
Molitia ani çınlama sesine dişlerini sıktı; çok uzun zamandır oturuyordu. Uşağın önünde acısını maskelemeye çalışarak kendini olabildiğince parlak bir şekilde gülümsemeye zorladı.
"Sorun değil. Bir an için bir adımı kaçırdım ... "
"Hanımefendi, burun kanaması!"
'… Aah.'
Burnundan bir şeyin kaçtığını hissetti. Molitia hafifçe burnuna dokundu ve parmak uçlarında kan buldu. Burun kanaması olduğu ortaya çıktı. Elinin tersiyle burnunu çabucak kapattı ama kan elinden aktı ve masanın üzerine damladı.
"Çok endişelenme. Onu mendille kapatırsam ... "
Dük'ün doktorunu arayacağım.
"Ne?"
Ben de hizmetçiyi arayacağım. Lütfen orada biraz daha kalın! "
Molitia'nın kafası, ani burun kanamasından kaynaklanan bir sis içindeydi. Gözlerini boş gözlerini kırpıştırırken uşağın neden bahsettiğini anlayamıyordu. Bir göz açıp kapayıncaya kadar uşağın çalışma odasından dışarı fırlayışını izledi. Neden bu kadar acelesi vardı? Sadece burun kanamasıydı. En iyi sağlık durumundayken bile, yine de birkaç burun kanaması olacaktı.
Madam!
Hizmetçiler odaya çağrıldı.
Hizmetçiler nefes nefese kaldılar ve çalışma odasına girdiklerinde olay yerinden şok oldular. "Aman Tanrım! Bayan, yüzünüzde kan var; daha önce iyiydin. "
Gözlerinde yaşlarla Molitia'nın burnuna çabucak bir bez koydular. Parmaklarından sızan kan çoktan kurumuştu.
Madam! Şimdilik oturun. "
"Hayır, yatağa uzanmak daha iyi ..."
"Ah! Başınızı kaldırmayın! "
Hizmetçiler keder içinde durmadan kulağını kiraladılar. Konuşamıyor bile çünkü burnunun altını çok fazla bezle kapatmışlardı.
* Bang *
"Bu yoldan!"
Uşağın getirdiği doktor odaya koştu. Paltoları doğru şekilde düğmeli bile olmadığı için buraya aceleyle geldiği belliydi.
Hizmetçiler, Molitia'nın burnunu örtmeye devam ederken yatağa oturması için Molitia'yı dikkatlice hareket ettirdiler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duke Please Stop Because It Hurts | Dük, Lütfen Dur Çünkü Acıtıyor [NOVEL ÇEVİRİ
RomanceE.n: ilk yüklediğim novel olduğu için anlaması zor OKUNMASINI TAVSİYE ETMİYORUM. Molitia Clemence hastalıklı bir şekilde doğdu. Kendini bir battaniyeyle örtmeyi unuttu ve üşüttü. 10 gün sonra sadece hafif bir soğuk algınlığı nedeniyle eşinin yanınd...