Prolog

95 1 0
                                    

Víra...

Základ života, základ smrti.
Víra provází vědění, prochází historií a mění naše životy.

Otázkou však zní: Čemu věřit?

Ve světech, jimiž se prolévá magie se už po tisíciletí předává víra v Sedmero.
Stejně jako v soužití existuje sedm magických, inteligentních ras, tak jejich jednání sleduje sedm Bohů, tří mužů, čtyřech žen...

JJJ

Před několika tisíci let Vesmíru panovala pouze jediná dimenze.
Hasiera, neboli původní svět, jak ji magici dodnes nazývají, byla rájem za života i za smrti.
Stvořilo ji mocné Desatero. Nejmocnější bytosti všech doposud známých ras, z nichž každá představovala jednu bytostní vlastnost.

Jakinduria, kočičí bohyně moudrosti a vzdělání.
Justizia, bohyně s hlavou vlka, vládkyně spravedlnosti a boje.
Ausardi, napůl kůň, napůl člověk, bůh odvahy a obětavosti.
Fedea, medvědí bůh víry a krásy.
Poté sourozenci Lenn – Tasua a Mai – Tasun, bohyně s křídly fénixe sloužící mírnosti a odpuštění a bůh lásky a vášně, jemuž z hlavy vyrůstaly dva mohutné rohy.
Bohyně Xitarapa se siréním ocasem vládnoucí naději a sloužící světlu.

Těchto sedm rasových bohů představovalo bytostní dobré vlastnosti. Drželi při sobě a pečovali o svoji dimenzi s láskou a pílí.

Avšak byli to právě tři poslední, zapomenutí bozi, jejichž závist k nim Hasieru rozpoltila.

Animalia, zvížecí bohyně, představující divokost a nespoutanost.
Ez – Ona, bůh nastolující rovnováhu. Jin každého jangu. Bůh zla a nenávisti. Bůh, jemuž je připisováno všechno neštěstí světa. Bůh, ke kterému se modlí ze strachu...

Nebyl to však on, který svět rozpoltil. Ez – Ona si svou roli uvědomoval a nikdy nesmýšlel proti řádu.

Ne...

Jak tomu, tak bývá, rána přišla odtamtud, kde to nejméně čekali...
Gizaki, polobůh bez jakýchkoli schopností. Adoptovaný řádem a vychovaný ke službám dimenzi.
Možná proto jeho jméno znamená „člověk."
Mladý Gizaki byl však zvrácený.
Záviděl ostatním jejich sílu a toužil po vlastní.

To byl ten moment, kdy se rozhodl přejít k temnotě.
Přesvědčil dva nejméně stálé bohy zla a divokosti ke své straně a o stého letního slunovratu uspořádali rituál, dnes známý jako Toa – Eritu.

Zakázaný rituál otřásl světem a uvolnil zlou a doposud nepoznanou sílu, která pohltila vše, co jí jen stálo v cestě.
Zrodila se černá magie.

Rozervala Hasieru na tisíce malých kousků, které rozházela do časoprostoru, jako střípky rozbitého zrcadla.
Střípky, které už poté nikdo nedokázal složit zpět.
Původní dimenze zanikla.

A sedmero bylo v zájmu vlastního nového života přeneseno do nového světa.
Jediného dimenzionálního střípku, který měl dvě části.

Gizaki sice svoji moc získal, ale za jakou cenu.

Bohy zla a divokosti rituál oslabil natolik, že se každý z nich byl nucen převtělit do zcela nové rasy, která na inteligenci jejich dřívějších chráněnců postrádala.
Animalia dala existenci různorodým, magickým i nemagickým, zvířecím druhům a Ez – Ona stvořil vlastní odštěpek mezi prasklinou střípku původní dimenze.
Labyrint černé magie a následně i vlčí tunely, ve kterých se rozhodla svou rasu usídlit mocná Justizia.

Nový bůh Gizaki byl vyhnán nad ni, kde měl stvořit vlastí rasu k obrazu svému a připomínat si tak pohledem na jejich nestálost a hříšnost své vlastní omyly.
Je to on, kterého lidé viděli za spasitele. Později se nechal překřtít na Hospodina. Boha stvořitele.

A v prasklém dimenzionálním střípku zavládl mír...


JJJ


To je legenda, která se v Magických světech vypráví už nepočitatelné generace.
Nikdo neví, za je pravdivá, či ne, ale veliké Sedmero v duších magiků bdí.

Magické bytosti potřebují něčemu věřit. Potřebují víru k životu.
K inspiraci a vzdělání.

Pro ně je víra základním kamenem.

Víra je život.

Víra je magie...

Katua - Zakázaná láskaKde žijí příběhy. Začni objevovat