Глава 28

429 65 35
                                    

Коледа дойде и деня ми беше адски натоварен!
Имаше вихрушка от клиенти, бързащи да закупят последни подаръци за своите близки.

Вън валеше сняг и се стъмняваше, всичко блещукаше в бяло. Коледните лампички весело хвърляха своите отблясъци по прозорците и ми беше втръснало от Марая Кери!
Но беше Коледа и хората си искаха коледното настроение, изразяващо се в музика и подтикващо ги към спонтанни покупки.
Вратата се отвори и влезе доставчик.

- Добър ден! Вие ли сте госпожица Вая Боянов?

- Да? Аз съм! – учудено отговорих.

- Разпишете се тук, моля! Благодаря! Иии Весела Коледа и щастлива Нова година!

- Благодаря! – взех пакетчето, което ми подаваше, усмихнах се и му отговорих, - На вас също весели празници!

Кимна за довиждане и излезе.
Странно, не очаквах пратка, пъхнах я в едно чекмедже, после щях да я отворя. Сега имах работа, а и трябваше да затворя след един час.

След малко вратата се отвори и в книжарницата влязоха жена и дете, спряха се до мен и жената ме попита:

- Ти ли си Вая?

- Да, аз съм. Кажете с какво мога да Ви помогна?

- Ааа, с нищо. Заповядайте! Имам нещо за вас!

Подаде ми едно лале, от което висеше шоколадов бонбон и хартиено червено сърце. Разгърнах сърцето, на него пишеше – „Вая, ти си....“.

Погледнах учудено жената й я питах:

- Кой Ви го даде?

- Някой, който държи на вас!

Сбогуваха се и излязоха.

След малко влязоха две тийнейджърки, питаха ме същото и ми подадоха ново цвете.
На сърцето пишеше – „Най-всеотдайния човек....“.

След това влезе един мъж, цяла група тийнейджъри, моите колежки от съседни магазини...
Познати и непознати ми носеха, в продължение на час, различни цветя.
На всяко от тях имаше бонбон и сърце... Бях събрала над десет такива.

„ Най-милият човек....“

„ Най-сладкото момиче!“

„Най-нежното създание!“

„ Най-добрата прителка!“

„ Човекът, който чете мислите ми...“

„ Предугажда желанията ми...“

„ Довършва изреченията ми...“

„Никога не ми е отговаряла с „не знам“...

„ Човекът, който допълва душата ми...“

„ И изпълва сърцето ми...“

„ Най-слънчевото човече!“

Плачех и треперех от емоцията, която ме беше завладяла, а тя беше всепоглъщаща!
Разтворих последното сърце, на него пишеше – „ За човека, който владее мислите ми! Честита Коледа, Слънчо златен! Прости ми! Моля те да приемеш подаръка ми!“.

Какъв подарък?
Треперех цялата, място не можех да си намеря.
Знаех от кого е всичко това, но не го очаквах. Сетих се за пакетчето, което получих по-рано и го извадих от чекмеджето. Отворих го с треперещи пръсти.
Беше ръчно рисувана дрешка за книга. Изрисувана изящна фея, която с дъха си разпръскваше стръкче глухарче, рееща се във въздуха, закачливо усмихваща се и гонеща слънчевите лъчи.

 Изрисувана изящна фея, която с дъха си разпръскваше стръкче глухарче, рееща се във въздуха, закачливо усмихваща се и гонеща слънчевите лъчи

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

Ахнах!
Не очаквах подобен подарък. Стана ми мило и едновременно с това, тежко на душата.
Не е събрал смелост сам да ми го даде и затова е впрегнал цялата тази чета на помощ.
Изпадна малко листче, което беше прикрепено към дрешката. На него пишеше:

„Прочети какво пише вътре.“

Отгърнах я и зачетох един от любимите ми цитати:

„ Бъди винаги с мен, превърни се в какъвто и да е образ, накарай ме да полудея! Само не ме оставяй в тази бездна, в която не мога да те намеря!Ах, Господи, това не може да се изкаже! Аз не мога да живея без моя живот! Не мога да живея без душата си!’’*

*(„Брулени хълмове“)

Сълзите се спуснаха по страните ми и сякаш топка застана в гърлото ми..Не можех да дишам....

Не можех да дишам

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.


Слънчево затъмнение 🔞Où les histoires vivent. Découvrez maintenant