4

307 11 1
                                    

Cassandra,

Thuis aangekomen maak ik popcorn en andere snacks klaar, want de jongens blijven film kijken. We zetten een leuke actie film aan en gaan zitten met allerlei soorten snacks, popcorn in zoet, zout en caramel, nacho's met verschillende dips en verschillende zoete dingen, m&m's, skittles, gummies etc.

Na de film gaan ze weer weg, ondanks dat mijn moeder ze uitgenodigd heeft voor het eten.
'Bedankt, maar een ander keertje misschien. We hebben nog afgesproken om bij andere vrienden langs te gaan' verontschuldigd Ben zich en ze zwaaien en lopen naar de overkant.
'Tot op school' zwaait Thomas nog en ik zwaai terug. Vervolgens sprint ik naar boven en haal mijn skeelers uit een doos.
'Delgado!' Roep ik en doe hem een tuig om in het legergroen.
'Ik ben weg met Delgado' roep ik door het huis.
'Is goed' krijg ik van mijm vader die net de kelder uitkomt lopen. Delgado houdt van rennen en ik hou van skeeleren, dus dit is altijd een win-win situatie.
Het is rustig op de weg met auto's dus ik besluit lekker op het asfalt te skaten. Aan de andere kant van de weg loopt een oudere man met 2 beageltjes die blaffen als een bezetene.
'Goedemiddag' groet ik de man en hij zwaait een keertje.
'Leuke hond heb je' zegt hij en ik bedank hem.
'Is hij lief?' Vraagt de man en ik knik.
'Ja hij is heel lief, hij wil altijd spelen' glimlach ik en roel Delgado die een stukje vooruit is gelopen.
'Die van mij blaffen altijd en zijn dan de sjaak bij andere honden die het niet accepteren' vertelt de man.
'Ze mogen wel kennis maken met Delgado' stel ik voor aangezien Delgado nu naast mij zit en nu knikt de man.
'Ga maar kijken' en duw hem naar voren en zoals de man al had gezegd, die van hem blaffen echt extreem. Maar na een paar secondes is het over en zit Delgado alweer in de speelbuiging.
'Hij is echt heel leuk' zegt de man en ik glimlach.
'Ja, en toch loopt iedereen met een boog om hem heen' antwoord ik.
'Maar ik ga weer verder, leuk even kennis te hebben gemaakt' zeg ik en zwaai nog is en roep Delgado doe gelijk bij mij staat.
'Je bent ook een hele leuke jongen he' praat ik tegen hem en kijk daardoor ook naar hem.
'Bedankt' hoor ik naast me en ik kijk verschrikt op, daar staan een paar jongens die aan het voetballen zijn.
'Was niet voor jou bedoelt' antwoord ik en hij kijkt met bedroefd aan.
'Jammer weer hoor'
'Ach je vindt vast de ware wel' en skate weer verder.
'Wat zijn hier veel knappe jongens' fluister ik tegen mijzelf en draai links af. Aan het einde van dr straat ga ik weer links en zie een klein skate parkje waar ik even heen ga.
'Hey' glimlach ik naar een groepje kinderen die daar illegaal zitten te roken, aangezien ze niet ouder zijn dan 15 á 16. Uiteraard krijg ik niet veel terug alleen een meisje met zwart haar die, hai terug antwoord.
'Delgado, op' en hij rent de skateramp op en laat zich er vervolgens weer afglijden.
'Goedzo' en gooi hem een koekje toe.
'Kom jongen' en we gaan weer verder. Halverwege deze straat sla ik weer links af en kom vervolgens weer in mijn eigen straat uit en rij weer naar huis.
'Dat was even lekker he' en we draaien de oprit weer op.

'Ben er weer' meld ik en Delgado rent naar zijn waterbak toe.
'Eten is bijna klaar, wil je vast de tafel dekken?' Vraagt mam en ik loop de keuken in en zoek de borden en het bestek, aangezien ik nog niet weet waar het allemaal ligt.
'Daar' wijst ze naar een kastje en ik open hem en zie de borden staan.
'Dankje' en zet drie borden op tafel, leg een mes en vork neer bij ieder bord en ook drie glazen.
'Was het leuk met de jongens?' Vraagt mijn moeder en ik knik.
'Ja, ze zijn wel totaal anders, maar wel erg aardig en gezellig' vertel ik. We eten vandaan zoete aardappel, kipfilet en boontjes. Terwijl mijn moeder het eten op tafel zet pak ik de brokken van Delgado en doe er een stuk gekookt vlees bij die mijn moeder speciaal gemaakt heeft voor Delgado.
'Eetsmakelijk' zeggen we allemaal in koor en eten ons eten op.
Na het eten ruimt mijn vader de tafel af en ga ik douchen, vervolgens föhn ik mijn haar en doe het in een knot.

'Zullen we morgen opzoek gaan naar een losloopveld?" Vraag ik een Delgado en hij kijkt mij met puppy ogen aan en blaft een keer.
'Dat dacht ik, jij hebt ook nieuwe vriendjes nodig he' lach ik en ga met hem op het bed liggen knuffelen tot het weer tegen 9 uur is en dan doen we nog een rondje wandelen. Mijn vader die werkt als manager in een groot accountants bedrijf. Mijn moeder die is kapster, ze heeft haar kapsalon in huis, nu heeft ze de garage voor een deel in gebruik geclaimd. Ook bij ins vorige huis had ze het in een kamer geïnstalleerd en dus ging ze altijd tegen 12 uur met Delgado uit.

'Kom dan gaan we nog even een rondje doen' en Delgado is al beneden. Nu doe ik hem een halsband om met reflectie lampjes.

'Deze kant mijn jongen' zeg ik en hij rent naar mij toe.
'Nou heb je je dingen gedaan?' Vraag ik, ookal weet ik dat hij daar niet op zal reageren.
'Kom dan gaan we weer naar huis' zeg ik en we joggen als het ware naar huis.
Thuis aangekomen trek ik mijn pyjama aan en lees nog een paar hoofdstukken van mijn boek voordat ik ga slapen.

4e hoofdstuk alweer

He's my protectorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu