Cassandra,
Het is intussen weer vrijdag vandaag hebben we 3 uur kookles en 2 uur Engels. Voor Engels moeten we een boek lezen en een verslag schrijven. Ben ik blij dat ik al zoveel boeken heb gelezen en dus ook het verslag al af had, dus nu heb ik vrijstelling de komende lessen tot aan de inlever datum van het verslag. Met koken mogen we zelf iets maken, van dingen die op de tafels liggen uitgestald, aan de hand daarvan, wordt je beoordeelt op creativiteit en smaak. Ik zie heel veel verschillende dingen en besluit lasagne te maken. Na een tijdje voel ik handen mijn heupen pakken en ik schrik op.
'Ik ben het maar' lacht hij en legt zijn kin in mijn nekholte.
'Wat doe je hier?' Vraag ik aangezien we deze les niet samen hebben.
'Ik ben jury' zegt hij en ik begin te lachen.
'Jij, jury, maar dat is niet eerlijk'Je zal wel denken, ik heb hem een kans gegeven en we zijn nu een stel. Weliswaar allemaal op mijn tempo. Ik heb hem bijna twee dagen vermeden, iedereen trouwens. En gisteravond kwam hij naar mij toe nadat ik hem geappt had. Toen heb ik hem vertelt dat ik het wel wil proberen, maar wel met mijn regels.
'Wat maak je?' Vraagt hij en ik duw hem weg.
'Sjoee, weg' zeg ik en hij kijkt mij verbaasd aan.
'Je leidt mij af' zeg ik en pak een mes en begin de groente te snijden, het gehakt bakt al en de saus is aan het borrelen, ondertussen mix ik die even en na een paar minuten zet ik hem van het vuur en laat hem staan zodat ik strak gelijk aan de slag kan. De lasagne bladen heb ik al gepakt en een laag in de schaal geplaatst.
'Goed jullie hebben nog twee en een half uur, en we hebben een speciale jury. De alpha' zegt de docent en ik rol met mijn ogen en glimlach dan scheef naar hem terwijl hij in een stoel zit achter het tafeltje en achterover leunt met zijn rechter voet op zijn knie.
'Ga je alleen dat maken?' Vraagt Sarah aan het meisje dat naast haar staat die alleen een salade maakt.
'Eh..., ja dat was wel de bedoeling, wat maak jij dan?' Vraagt ze aan haar.
'Ik maak tortelini met ham en kaas in room saus' vertelt ze en ik knik.
'Klinkt lekker' zeg ik en ze glimlacht.
'Ik ruik jou kunsten en die zijn pas lekker' zegt ze en knikt naar de pan met het vlees en de groente die intussen aan het bakken zijn, maar ik haal hem van het vuur en begin te stapelen, nadat ik de oven heb in gesteld. Uiteindelijk heb ik te veel vulling en zodra ik de schaal in de oven plaats is de kom met overgebleven vulling weg gegrist door Nathan.
'Hey' zeg ik klaagend.
'Wat' antwoordt hij onschuldig en ik zucht.
'Goed, de spullen die ik heb gebruikt was ik af en droog het af.
'Nog 2 uur de tijd' zegt de docent.
'Oke en nu?' Vraag ik aan mijzelf fluisterend en pak wat spullen voor een toetje.
'Appeltaart' bedenk ik mij en zoek een bak vorm die geschikt is, maak deeg met boter, suiker, meel, bakpoeder, een half ei en speculaas kruiden. Daarna week ik de rozijnen en schil de appels en snij ze in plakjes.
'Je bent echt super snel' zegt Sarah en ik glinlach.
'Ben het gewend om dingen snel te doen' leg ik uit en ze knikt.
'Je hebt nog meer dan anderhalf uur en je hebt zometeen je taart in de oven staan, wat ga je nog meer maken?' Vraagt ze en ik begin te lachen.
'Geen idee eigenlijk' zeg ik en merk dat ik daadwerkelijk nog lang heb.
'Jaha...' mompel ik en zie dat er nog een uur is voordat de tijd om is.
'Een voorgerechtje dan maar' zeg ik en pak het afbak stokbrood, roomboter en verschillende kruiden. Het stokbrood zet ik in de oven en op dat moment haal ik de lasagne uit de oven om hem een beetje te laten afkoelen. Na 15 minuten haal ik het brood uit de oven en snij hem in plakjes en leg hem op een plankje waar ik vervolgens de huisgemaakte kruidenboter op smeer, daarna snij in de lasagne in stukjes. Dit zet ik vast neer op de plek waar ze kunnen gaan proeven en beoordelen.Na een 20 minuten is de appeltaart klaar en die laat ik langer afkoelen.
'Waar heb je zo leren koken?' Vraagt de docent.
'Mijn oma heeft mij op vroege leeftijd leren koken' zeg ik en ze glimlacht.
'Dan heeft ze uitmuntend werk verricht' en ze klopt mij op mijn schouder en loopt de rest bij langs om te kijken waar ze mee bezig zijn.
'Nog een half uur dames en heren' en ik droog de laatste dingen af die ik heb afgewassen.
'Waarom volg je deze lessen eigenlijk?' Vraagt Sarah.
'Ik hou van koken en bakken' leg ik uit en ze knikt.
'Van je oma overgenomen dus' en ik knik, eigenlijk moet ik ook weer langs het graf van mijn oma gaan. Dus ik besluit een appje te sturen naar Tessa.C: 'ik ben over een uur vrij, ik haal je wel op vandaag. Ik wil nog langs het graf van opa en oma'
T: 'is goed, breng je me zondag ook weer thuis?'
C: 'ja natuurlijk :)'
T: 'oke ik wacht dan wel thuis'
C: 'ik zal het snel doen, tot vanmiddag'Vervolgens is het nog 5 minuten de tijd voor het klaar zetten van de gerechten. Ik snij de appeltaart en hij is nog steeds warm.
'Goed, als jullie allemaal jullie spullen opruimen dan kunnen wij gaan proeven en de winaar van vandaag kiezen' begint de docent.
'Ik moet echt bij jou in de leer' lacht Sarah en ik haal mijn schouders op en pak een tortelini van haar bord.
'Dit is lekker, echt romig' en ze glimlacht.
'Dankje, ik ben blij dat ik genoeg heb gemaakt' en ze snackt er ondertussen van.
'Jij bent de enige die meerdere gerechten heeft gemaakt, dus ik gok dat je wint' zegt ze en ik haal mijn schouders op.
'Het boeit mij niet echt, ik vind het gewoon leuk' en op dat moment spreekt Nathan.
'De winnaar van deze week is jullie toekomstige Luna, Cassandra' en iedereen begint te klappen terwijl hij naar mij toe loopt.
'Je bent totaal niet voorgetrokken hoor' zegt hij en ik trek een wenkbrauw op.
'Grapjas' en duw tegen zijn borstkas aan.Koken kan ze wel, en hoe
JE LEEST
He's my protector
WerewolfCassandra is verhuisd met haar ouders, dat betekend dus ook een andere school. Wat ze alleen nog niet weet is dat de school waar ze heen gaat bijna alleen maar weerwolven bevat. Mensen die van gedaante kunnen veranderen in de vorm van een wolf. Dez...