1

588 12 0
                                    

Cassandra,

'Dit huis is echt prachtig' roept mijn beste vriendin in mijn oor, voor de zoveelste keer.
'Maar wel jammer dat het zo ver weg is en je dan ook een andere school hebt straks' klaagt ze sip.
'Hey, je kan elk weekend blijven slapen en in de vakanties, want ruimte zat, we hebben straks een thuisbioscoop, een eigen sportruimte, zwembad buiten en voor mij wordt er speciaal een bibliotheek gebouwd in een lege kamer. Want ik ben een boekennerdje en zwijmel graag weg in de fantasievolle verhalen die ik thuis al heb en straks nog meer van kan hebben.
De bel gaat wat laat merken dat het einde van de schooldag is en ook weekend. Vandaag ga ik dan voor het eerst in mijn nieuwe kamer slapen.
Mijn ouders zijn niet bepaald arm, zoals je al gelezen hebt. Maar dit huis dat hebben ze gewonnen, een winactie. Heel veel geluk hadden ze en binnen een week kreeg ik te horen dat we gingen verhuizen, vlak voor kerst. Het "huidige" huis is al verkocht aan een andere familie, geen idee wie, maar dat maakt niet uit. Als ik weer is bij Tessa langs kom dan zie ik het vanzelf wel. En pak mijn tas in en loop naar mijn Volkswagen Golf 7 TDI, hij is mat wit en heeft rode velgen. Ja ik vind gekleurde velgen leuk, ik stap in na mijn grote finale afscheid van Tessa, ookal komt ze elk weekend dus langs en gaan we elke avond bellen. Ik zie haar in haar rode audi stappen en we toeteren nog een keer flink tot onze wegen zich scheiden bij het stoplicht. Ik draai de snelweg op naar huis, voor de laatste dingetjes en dan kunnen we weer een nieuw hoofdstuk openen in mijn leven.

'Hey Delgado' groet ik mijn Duiste herder die uitbundig de deur uit komt stormen.
'Wat moet er nog mee?' vraag ik en kijk naar het lege huis.
'Alleen je eigen doos met belangrijke spullen en de spullen van Delgado' antwoordt mijn moeder.
'Oke' en ik sprint naar boven gevolgd door Delgado die ook wel sip lijkt te kijken.
'Maak je niet druk jongen, je hebt straks een veel groter huis' aai ik hem over zijn kop en til de doos van de grond en laat mijn blik nog één keer door mijn oude kamer gaan.
'Dag kamertje van mij' en loop met de doos naar beneden en drop hem in mijn kofferbak. Mijn vader komt met de zak brokken van Delgado aan en mijn moeder heeft de doos van hem al op de grond gezet buiten de deur.
'Nog een laatste ronde door het huis?' Vraagt ze. Maar ik schud mijn hoofd en laat Delgado op de achterbank.
'Doe maar dicht, we moeten vooruit kijken en niet in het verleden blijven hangen' knipoog ik, angezien ze die woorden ook altijd tegen mij zegt, als ik weer is een hond moest laten inslapen. Ik ben een persoon die altijd oude hondjes uit het asiel haalde, omdat niemand ze wou hebben. Maar op een dag zag ik een jonge pup, zwaar verwaarloosd en mager. Ik kon hem gewoon niet laten, dus ik heb hem nog geen uur later opgehaald uit het asiel. En nu intussen een jaar later is hij uitgegroeid tot een prachtige grote herder reu. We doen alles samen, sporten, slapen, erop uit gaan, elke vakantie gaat hij mee. Ik start de auto en rij hem achteruit de oprit af, nadat ik de navigatie had ingesteld.
'Ben je er klaar voor?' Vraag ik aan Delgado en doe de ramen allemaal open, zodat hij uit het raam kan kijken. Hij blaft een keer en ik rij voor mijn ouders uit aangezien ze nog de sleutel moeten afgeven aan de makelaar.
Mijn ouders hebben een Volkswagen Tiguan. Ja we hebben wat met volkswagen. En ik zet muziek aan, uiteraard niet te hard in verband met Delgado.

Na een rit van bijna 3 uur kom ik aan bij het huis en parkeer achteruit op de oprit.
'We zijn er jongen' meld ik, zodra ik zie dat hij slaapt en bij het horen van mijn stem springt hij op. Ik stap uit en laat hem er ook uit.
'Hallo nieuw leven' zeg ik tegen mijzelf en pak de sleutel en open de deur waar alles al op z'n plek staat, omdat mijn ouders de hele week vrij hebben genomen voor de verhuizing en zo dus heel veel zelf hebben kunnen doen.
'Leef je uit' roep ik naar Delgado die al het hele huis begint te besnuffelen. Op het internet zoek ik een pizza zaak in de buurt en bestel 4 pizza's, een hot pepperoni voor mij, een ham, kip en kaas pizza voor Delgado, een kebab voor mijn vader een een supreme voor mijn moeder. Uiteraard ook churros en ijs, drinken hebben we altijd wel.
Over ongeveer een half uur moet de pizza hier zijn. En ik breng de spullen het huis in en ga naar mijn kamer waar ik mijn eigen badkamer heb en een inloopkast. Nee ik ben niet verwend en ook geen naar persoon die het andere inwrijft. Ik ben iemand die van leuke, gezelligheid houdt.

Een kwartier nadat ik ben aangekomen komen mijn ouders thuis en na nog een kwartier is inderdaad de pizza er. Ik betaal met de pin en neem de dozen aan.
'Heerlijk, ik had geen behoefte om nog te koken vandaag' lacht mijn moeder en ik rol met mijn ogen.
'Duh... ik kan je gedachten lezen' lach ik grappend wat mijn vader ook doet lachen. Ik plaats de doos van Delgado op de grond en mijn ouders hebben de champagne al gepakt. En voordat je het denkt, ja ik mag drinken ik ben 20 en ja ik woon nog bij mijn ouders en nee daar is geen probleem mee.
'Toost, op het nieuwe huis' klinken we de glazen tegen elkaar. Ondertussen kijken we netflix een gezellige familie film.

Na het eten en de film is het al bijna 9 uur, dus ik besluit maar met Delgado te gaan wandelen.
'Ik ben Delgado aan het uitlaten' roep ik en ik krijg een oke terug.

Hoofdstuk 1
Ik heb echt een hele grote fantasie hierover gehad😂 dus nu ga ik het gebruiken ook.

He's my protectorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu