Nathan,
Het begint steeds moeilijker te worden om niet bij haar in de buurt te zijn.
Cassandra,
De bel is gegaan en ik sta intussen weer bij mijn fiets.
'Doei, tot morgen' hoor ik nog een paar van mijn nieuwe vriendengroep.
'Doei' en fiets richting de dierenwinkel.
'Goedemiddag' groet de verkoopster.
'Goedemiddag' groet ik terug en ik zie een vacature hangen.
'Is deze nog open?' Vraag ik en ze knikt.
'Hij is nog open ja, heb je interesse?' Vraagt ze en ik knik.
'Ik ben net hierheen verhuisd, dus ik zoek nog een nieuw baantje voor in het weekend en vakanties' vertel ik haar.
'Dit is een vacature voor een nul uren contract, dus je komt wanneer je tijd hebt' en ze wenkt mij haar te volgen.
'Waar heb je gewerkt in je oude woonplaats?' Vraagt ze.
'Ik heb bij het dierenasiel gewerkt als dierverzorger en hondentrainer' antwoord ik en ze knikt.
'Vond je dat leuk?' Vraagt ze en ik knik.
'Heel leuk ik heb genoten van alle minuten die ik daar gewerkt heb om honden weer vertrouwen in de mensen te laten krijgen' en ze kijkt naar mijn houding die volgensmij weer in dromenland is.
'Ze zoeken nog nieuwe mensen in het asiel niet ver hier vandaan' zegt ze en haalt een andere vacature eruit.
'Oh wauw, ik denk dat ik dit veel interessanter vind eerlijk gezegd' en die vrouw knikt.
'Dat geloof ik best, ik zie het gewoon aan je' zegt ze lachend.
'Goed, ik doe wel nog even boodschapjes' lach ik en ze knikt.
'Helemaal goed, en als je wilt kun je altijd hier nog komen' zegt ze en spreidt haar armen als uitnodiging.
'Bedankt' glimlach ik en loop naar het schap met de hondenbrokken. Ik pak de zak die ik normaal ook heb en loop dan nog door naar de snacks en pluk er daarvan ook een aantal van het schap.
'Als je toch naar het asiel gaat, wil je misschien wat zakken overdatum voer meenemen?' Vraagt ze.
'Is het goed als ik ze dan later ophaal, ik ben namelijk nu met de fiets' zeg ik en ze knikt.
'Is helemaal goed, hier heb je mijn nummer, en app me maar wanneer je komt'
'Dankje, ik stuur je nu een appje dan heb je mijn nummer' en stuur haar een berichtje.
'Heey, dit is mijn nummer. Groetjes Cassandra'
'Mijn naam is Alice' stuurt ze terug en ik knik.
'Dan is dat geregeld' glimlacht ze.'Hey Cass' hoor ik en ik draai mij om en zie Nathan.
'Stalk je mij ofzo?' Vraag ik lachend.
'Misschien, nee, ik wou wat voer halen voor de asieldieren. Doe ik wel vaker' knipoogt hij.
'Ben je met de auto?' Vraag ik en hij knikt.
'Dan kun je vast voor mij wel wat zakken meenemen' glimlach ik en hij knikt.
'Tuurlijk' antwoord hij en ik kijk Alice aan.
'Dan kunnen de zakken gelijk mee' zeg ik en ze knikt.
'Als je de auto bij de deur achter neerzet dan kunnen we de spullen inladen' en Nathan wil de grote zak meenemen.
'Die is voor mijn hond' zeg ik en hij haalt zijn schouders op.
'En dat wil je op de fiets meenemen?' Vraagt hij en ik knik.
'Ja, dat was wel de bedoeling' zeg ik.
'Heey, tortelduifjes, zakken inladen gaat niet vanzelf' en ik kijk naar Alice die al achterin de winkel staat.
'We komen al' en hij neemt alsnog de zak mee.
'Uitslover' lach ik.
'Dat hoor ik' antwoordt hij.
'Das mooi' en loop naar zijn auto.
'Je hebt een freaking BMW?' Vraag ik en hij knikt.
'Ja, en ik heb nog een paar auto's thuis, dus als je wil kun je wel mee, kun je ze bekijken' zegt hij en ik schud mijn hoofd.
'Ik ga zo naar het asiel toe, ik wil kijken of ze nog een baantje hebben voor me' en hij knikt en rijdt de auto voor de achteringang.
'Dit moet allemaal mee' en ze wijst naar twee winkelwagentjes voer'
'Serieus, zoveel?' Vraag ik verbaasd en ze knikt.
'Ja, we sparen het regelmatig op en dan krijg je dit' en Nathan is al bezig met een wagentje te legen.
'Daar zullen ze wel blij mee zijn denk ik' en ze knikt.
'Altijd, ze krijgen veel gedoneerd, mensen kopen ook veel en doen het dan in de speciale bak voor de asieldieren... nu ik het zo zeg, die kan ook nog mee' zegt ze en ik knik.
'Wel raar dat je mij gewoon vertrouwd, want er zijn genoeg mensen die dit gewoon voor zichzelf zouden houden' zeg ik en ze knikt.
'Ik herken goeie mensen' en ze loopt naar voren en pakt een bak die voor gedoneerd voer etc. Is voor de dieren.
'Goed, alles zit erin, ik koop nog wat voor de honden en dan krijg je een lift, dan halen we later je fiets wel op' zegt Nathan en doet de kofferbak dicht.
'Eh... oke, maar ik moet nog wel langs huis, want mijn hond moet nog uit' zeg ik en hij knikt.
'Is goed'
We nemen een winkel wagentje mee de winkel in en die laadt hij helemaal vol.
'Hoe kom je aan zoveel geld?' Vraag ik en hij glimlacht.
'Werken en van mijn ouders em familie geërfd' we lopen naar de kassa en hij betaalt.'Dankjewel' glimlach ik naar Alice en ze knikt.
'Jij bedankt' en we rijden richting huis.'Kom Delgado' roep ik en hij komt aangerend.
'Hey, knappe jongen' zeg ik en hij springt tegen Nathan op.
'Af'
'Oh geeft niet, ik ben zelf ook honden gek' zegt hij en begint Delgado helemaal te vertroetelen.
'Zijn je ouders niet thuis?' Vraagt hij.
'Mijn vader is aan het werk en mijn moeder heeft daar haar kapsalon' en wijs naar de garage.
'Aha, voor man en vrouw?' Vraagt hij en ik knik.
'Ja, dus als je nog naar de kapper wil, daar kun je terecht' vertel ik en loop met Delgado richting het park en zie dat er wat mensen zijn die ik al ken.
'Ga maar spelen' en Ricco komt al onze kant op gerend, dus ik klik hem los en zwaai naar het groepje mensen die daar staan.
'Heey' groet ik iedereen gevolgd door Nathan die naast mij staat.
'Je hebt je vriendje meegenomen?' Vraagt de eigenaar van Ricco.
'Nee, gewoon een klasgenoot van school' zeg ik en Nathan steekt zijn hand uit.
'Nathan' en schudt iedereen zijn hand.
'Aangenaam, heb je zelf ook een hond?' Vraagt de vrouw van de labrador en hij schudt zijn hoofd.
'Geen tijd voor, maar ik vind ze wel leuk en ga soms wandelingen maken met asielhonden' vertelt hij en ze glimlacht.
'He's a catch' fluistert ze in mijn oor en ik begin te lachen.
'Wat is er?' Vraagt Nathan maar hij heeft een grote glimlach op zijn gezicht en de rest van de mannen kijken ons raar aan.
'Niks' zeggen we beide tegelijk.
'Vrouwen' zeggen de mannen dan weer in koor.Ja, en of hij een catch is. ;)
JE LEEST
He's my protector
WerewolfCassandra is verhuisd met haar ouders, dat betekend dus ook een andere school. Wat ze alleen nog niet weet is dat de school waar ze heen gaat bijna alleen maar weerwolven bevat. Mensen die van gedaante kunnen veranderen in de vorm van een wolf. Dez...