6

290 10 1
                                    

Cassandra,

'Hoe kan het dat je hond wel gewoon rustig en vriendelijk speelt met andere honden?' vraagt de eigenaar van Ricco nu.
'Dat heet goede opvoeding' en opdat moment komt er een politiebusje aangereden, ze stappen uit en hebben een muilkorf in de handen.
'Is dit de hond?' Vraagt hij en ik knik.
'Deze viel de onze aan, de eigenaar staat daar nog steeds' en wijs naar de bosjes.
'Oke, ik ga wel even kijken' meldt een agent en een andere stelt aan iedereen vragen en ook over eerder gebeurde gebeurtenissen.
'Arresteer die man maar' praat de vragen stellende agent in zijn walki en niet veel laster wordt de man in de boeien geslagen de struiken uitgetrokken.
'Hoe wist je dat hij daar nog stond?' Vraagt de vrouw nu weer nieuwsgierig.
'Ik let op, ookal lijkt het niet zo' meld ik en glimlach.

Na een half uur is de politie weer vertrokken, de herder is nu in beslag genomen en komt daadwerkelijk niet meer terug bij de eigenaars. De man die wordt nog gehouden op het bureau en ondervraagd en daarna wordt er een besluit genomen. Uiteraard horen we er verder niks meer over. Maar dat maakt ook niet uit.

Na nog een half uur gekletst te hebben met de mensen en de honden nog lekker hebben kunnen lopen spelen, ga ik weer naar huis.

Morgen is mijn eerste schooldag op de nieuwe school, weliswaar zelfde jaar, maar dan andere school en andere klasgenoten.
'Heb je zin in morgen?' Vraagt mijn moeder die bezig is met een maaltijdsalade en schep een kommetje vol om het op te eten.
'Ja eigenlijk wel, wel spannend'
'Wil je de was misschien aanzetten?' Vraagt mijn moeder en ik knik.
'Welke?' Vraag ik en ze denkt even na.
'Doe maar gekleurd' zegt ze en ik knik, maar besef mij later pas dat ze het niet ziet.
'Ik zet hem zo aan' en schep nog snel even een bak met brokken in voor Delgado en loop dan naar de kelder waar de wasmachine staat en sorteer de kleding, eerst in zwart, wit en gekleurd. Vervolgens pak ik de gekleurde was en sorteer die op alle kleuren los en stop bruin, rood en oranje in de was en doe er een pod in.
Daarna maak ik de bultjes met blauw, een bultje met geel en groen en een bultje met paars en roze achtige kleuren. En uiteraard donker en wit. Daarna loop ik weer naar boven en eet mijn salade op.

Na mijn maaltijdsalade maak ik mijn tas klaar voor morgen en ga ik in de tuin zitten lezen.

Tegen de middag heb ik mijn boek alweer uit en besluit maar even te kijken hoe het met de was is, want die is denk ik al klaar. Na de was kan ik nog wel wat in de tuin gaan doen, onkruid wieden ofzo.

Nadat ik de 2e was aan heb gezet en de was had opgehangen loop ik het tuinhuisje in en pak een emmertje, handschoenen en wat tuingereedschap en natuurlijk een schuimmatje, zodat ik niet op de grond hoef te zitten. Ik zet muziek aan en begin met het onkruid eruit te trekken.

Na een hele tijd ben ik bijna klaar en roept mijn vader mij om de tafel te dekken.
'Wil jij vandaag dekken, dan ruim ik wel af' stel ik voor aangezien ik dit even wil afmaken, nu ik in mijn ritme zit.
'Ohja is goed hoor' antwoordt hij en na ongeveer 10 minuten ben ik klaar en ga naar binnen om mijn handen te wassen en aan tafel te schuiven net op het moment dat mijn moeder de lasagne neerzet.
'Is er nog van die maaltijdsalade?' Vraag ik aan mijn moeder een flinke portie eten opscheppend.
'Ja, heb ik ingepakt voor je voor morgen'
'Dankje' en stop een flinke hap in mijn mond.
'Past het' lacht mijn vader en ik proest het bijna weer uit maar kijk naar de zijkant en kauw het rustig weg.
'Ja' zeg ik nadat ik het heb doorgeslikt.
'Delgado staat bij zijn bak'
'Ohw sorry liefje' en ik geef hem twee stukken vlees in plaats van met brokken gemengd.
'Is het nu weer goed?' Vraag ik en hij geeft mij een dikke lebber over mijn wang heen.
'Ja dus' concludeert mam en ik ga weer verder eten van mijn lasagne.

'Ik ga nog een stukje skeeleren met Delgado' meldt ik nadat ik de lasagne in een bak heb overgezet en de vaat in de vaatwasser.
'Is helemaal goed, ga niet te laat naar bed vandaag' roept mijn moeder nog voor ik de deur uit ben.
'Nee' en sluit de deur.
'Kom jongen' en we gaan nu een andere kant op. Het is al aardig aan het schemeren en nog even en het is weer pikdonker.
'Kies jij maar een route' en Delgado begint te rennen. Hij gaat links, vervolgens rechts, weer rechts en dan een heel stuk rechtdoor. Uiteindelijk komen we bij een ander parkje uit en daar zie ik allemaal jongens zitten met motors en dure auto's.
'Serieus Delgado?' Vraag ik fluisterend en ik skeeler achter hem aan terwijl hij nog steeds vooruit rent.
'Nu gaan we weer naar huis' meld ik tegen Delagdo.

Nathan,

We staan met een groep buiten te wachten tot het donker is zodat er op jacht kunnen. We doen nu eigenlijk gewoon als een stel macho's die stoer willen doen met hun motors en dure sportwagens. Niet veel later hoor ik een hond rennen en een stel kleine wieltjes deze kant op komen, ik draai mij om en de geur van mijn mate knalt letterlijk tegen mij aan. Ik weet alleen wel gelijk dat ze mens is en ons een beetje erg eng vindt.
'Serieus Delgado' fluistert ze maar ik hoor het luid en duidelijk.
'Das dat nieuwe meisje uit de straat, ze heet Cassandra' antwoord Thomas, één van de packleden.
'Ze is mijn mate' zeg ik en ze kijken mij blij aan.
'Ga je haar aannemen?' Vraagt mijn Beta.
'Ja' antwoord ik en ze skeelert de straat weer uit. De wolf in mij wordt opgewonden en wil achter haar aan, maar ik weet dat ik eerst wat vijandelijke wolven moet tegenhouden voordat ik haar in deze wereld kan betrekken.

Nou jullie weten nu ook wie de beschermer wordt van Cassandra.

He's my protectorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu