13

261 11 1
                                    

Cassandra,

Ik ga nu naar de kantine en zoek een plekje waar ik even kan bellen met Tessa.
'Hey meid, hoe is die?' Vraag ik en ze kijkt blij.
'Heel goed, we hebben een nieuwe jongen in de klas, hij heet Jacco' vertelt ze en ik trek mijn wenkbrauwen op.
'Oeh... is hij leuk?' Vraag ik en ze begint te lachen.
'Ja, maar hij rookt' zegt ze en ik weet dat dat echt een afknapper is dan voor ons beide.
'Oh dat is balen, maar wel af te leren' zeg ik en pak mijn fles met water en neem een slok.
'Wat gaan we dit weekend doen?' Vraagt ze en ik denk even na.
'Ik heb een stuk bos gevonden waar we kunnen wandelen en picknicken' stel ik voor en ze knikt.
'Ja, tof, zal ik mijn skeelers meenemen?' Vraagt ze en ik knik.
'Absoluut' en we barsten in lachen uit.
'We gaan dan ook even naar de stad toch?' Vraag ik nog en Tessa knikt.
'Ja natuurlijk, ik moet ook even de winkels bewonderen, zijn er ook kringlopen?' Vraagt ze en ik haal mijn schouders op.
'Geen idee, zal ik vandaag even opzoeken, maar vast wel, daar gaan we ook heen' knipoog ik en ik hoor haar letterlijk ieeeken.
'Ik moet gaan mijn les begint weer' zegt ze en ik knik.
'Is goed, bellen we vanavond nog?' En ze knikt.
'Niet te lang, want we gaan morgen op excursie en moet vroeg op'
'Oeh vertel me daar vanavond meer over, kus, bye' en we hangen op. Ik kijk op de klok en zie dat ik nog 10 minuten heb en pak een koekje uit mijn tas.

Voordat de bel gaat loop ik naar nijn kluisje en pak mijn wiskunde boek aangezien ik dat vergeten was mee te nemen. Vervolgens loop ik naar boven en ga bij de verwarming zitten. Na een tijdje stroomt de klas vol en wachten we nog op de docent.
'Jullie les valt uit, Meneer Wassens is ziek' meldt een oudere man in de deuropening.
'Maar, er is wel huiswerk, de opdrachten tot bladzijde 40 maken' en iedereen begint te kreunen, maar lopen wel het lokaal uit. Sommige blijven zitten en maken hun huiswerk, dus besluit ik dat ook te doen, na een tijdje schuift de stoel naast mij opzij en ik zie Nathan plaats nemen.
'Studiebol' plaagt hij en leunt achterover.
'Tsja.. het is nou eenmaal huiswerk' antwoord ik droog en hoop dat die blondine hier niet is, aangezien hij naast mij plaats nam en niet andersom.
'Nathan!' Hoor ik een schril stemmetje. Oh god, daar ga je het krijgen.
'Wat!' Gromt Nathan boos, bijna woedend, de blondine schrikt blijkbaar een beetje.
'Kun je mij helpen?' Vraagt ze en hij zucht.
'Nee, vraag die vriendinnen maar van je' en ik zie dat ze mij vals aankijkt.
'Maar ik heb echt je hulp nodig' zeurt ze.
'Ik heb ook wel is wat' praat hij geïrriteerd terug.
'Nathaaannn' klaagt ze en kijkt met een pruillipje naar hem.
'Sorry' excuseer ik mij en loop achter hem langs, nadat ik mijn spullen bij elkaar geraapt heb en loop naar het open leercentrum.
'Hallo, wat kom je doen?' Vraagt een vrouw vriendelijk.
'Ik wou graag mijn huiswerk ergens op een stille plek maken' zeg ik en ze knikt kijkend naar de leerlingen die gillend aan het gamen zijn.
'Je mag ook gebruik maken van het aparte hokje aan het einde van de gang' meldt ze en ik knik.
'Dat zou fijn zijn' en ik loop naar het hokje, hij is ongeveer 2 meter breed en 6 meter lang, maar wel een fijn plekje. Dit moet ik onthouden en pak mijn schrift en boek weer op de bladzijde waar ik was gebleven. Procenten.

Na ongeveer 10 minuten gaat de deur open en ik kijk op. Hoe is het mogelijk en ik kijk weer naar mijn werk en rol met mijn ogen.
'Liep je nou gewoon weg vanwege Giza?' Vraagt hij en ik antwoord niet.
'Antwoorden zou wel zo netjes zijn' en hij pakt mijn pen af.
'Wat wil je dat ik zeg?' Vraag ik geïrriteerd en kijk hem recht ik ogen aan.
'Eh... misschien gewoon antwoorden?' En gooit met de pen.
'Ze heeft duidelijk haar terrein gemarkt dus, bespaar me de moeite' en nu kijkt hij mij verbaasd aan.
'Hoe bedoel je?' Vraagt hij en ik rol met mijn ogen nu zichtbaar voor hem.
'Hey, misschien moet je is met je vriendin gaan praten en meer aandacht aan haar besteden' probeer ik hem duidelijk te maken en hij barst in lachen uit.
'Mijn vriendin?' Vraagt hij en kijkt mij aan met een ongeloofwaardige blik.
'Ja, ze zei dat jij van haar was en dat ik je niet mocht aankijken, met je praten en je uit de weg moest blijven'
'Ha, en dat geloof jij?' Vraagt hij nieuwschierig.
'Eh... ja, weet ik veel, ik ben nieuw ken niemand eigenlijk en als iemand dat zegt dan denk ik, ja die zijn een stel dus ik snap het' vertel ik hem en hij geeft mijn pen terug.
'Niet te veel dingen geloven die anderen zeggen. En ik heb geen vriendin' zegt hij en pakt zelf zijn schrift te voorschijn en begint ook aan zijn huiswerk.

'Ga je mij nu nog negeren?' Vraagt hij na een tijdje.
'Ligt eraan, als dat mens mij niet vermoordt' zeg ik en stop mijn schrift weg.
'Ik heb je vanochtend toch gezegd, zolang ik op deze aarde rondloop gebeurd je niks'
'Ja wat bedoel je daar nou mee' zeg ik en hij is nu degene die stil is.
'Ik wil graag de waarheid' zeg ik en kijk hem nu strak aan.
'Ik betwijfel of je dat wel aan kan' mompelt hij en ik trek een wenkbrauw vragend op.
'Als je het vertelt dan kan ik die keuze zelf wel maken'
'Wij zijn bestemd voor elkaar' en nu ben ik degene die in lachen uitbarst, maar Nathan kijkt mij bloedserieus aan.
'Dat bedoel ik je neemt het nog niet eens serieus, laat staan dat als ik je de rest vertel' zegt hij beledigd en klapt zijn schrift dicht.
'Straks ga je me nog vertellen dat je bij een heks bent geweest met een magische bol' zeg ik lachend.

Hm.....

He's my protectorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu