"Taidan mennä nukkumaan." Sanoit muille illallisella.
"Mutta kellohan on vasta-" Newt aloitti.
"Mene vain. Nähdään." hän jatkoi. "Nähdään?" Minho ihmetteli.
Newt punastui.
"Huomenna siis. Hyvää yötä." Newt sanoi äkkiä. Minho vain kurtistit kulmiaan.
"Y/n, etkö jäädy, kun nukut metsässä?" Thomas huusi perääsi kun olit kävelemässä puumajalle.
"En." Sanoit tyynesti. Sitten jatkoit kävelemistä.
"H-hyvää yötä." Thomas huikkasi. Pysähdyit, mutta sitten jatkoit vain matkaasi.
Nousit ylös puumajaan ja huokaisit syvään. Jalkasi olivat vieläkin kipeät viime yöstä.
"Suihku, niinpä tietenkin." Mietit ja laskeuduit vielä puumajasta. Matkasi suoraan mökille, josta pääsi suihkuihin. Alby käveli sinua vastaan. "Y/n, eikö meidän pitänyt puhua. Sinä, minä ja Newt?" Alby muistutti.
"Ainiin, on tapahtunut niin paljon kaikkea. Anteeksi." Sanoit nopeasti. "Huomenna heti kun olette syöneet, tulette sitten tänne. Minua kiinnostaa se mitä tapahtui labyrintissä." Alby sanoi.
"Ymmärrän." Sanoit ja nyökkäsit. "Menen nyt suihkuun. Hyvää yötä." Huikkasit Albylle.
Kylmä vesi tuntui ihanalta. Aukiolla oli usein todella kuuma ja olit tottunut kylmiin suihkuihin. Ei suihkusta edes kovinkaan kuumaa vettä saanut. Puit mukavat vaatteet päällesi ja kävelit puumajalle. Newt oli jo noussut ylös.
"Nukut sitten näköjään täällä vielä." Hän sanoi ja naurahti.
"Joo, ei kauheasti tee mieli nukkua Thomasin vieressä." Sanoit ja huokaisit. Newt otti kädestäsi kiinni. "Juttelitko hänen kanssaan. Sanoit antavasi anteeksi hänelle." Newt muistutti.
"Ei, emme ole puhuneet. Varmaan huomenna sitten." Sanoit ja puristit Newtin kättä.
"Ehkä hän ei oikeasti voinut sille mitään." Mietit.
"Kyllä hän voi siihen vaikuttaa." Newt sanoi. Mumisit jotain vastaukseksi. "Tule nyt tänne." Newt sanoi ja levitti kätensä. Annoit hänelle ison halauksen, etkä päästänyt hetkeen irti. Et olisi halunnut päästää irti ollenkaan. Sitten vain hetken aikaa tuijotitte toisianne ja sitten hän suuteli sinua.
"Newt, minua väsyttää." Sanoit ja haukottelit.
"Mene vain nukkumaan prinsessa. Minä säädän vielä hetken jotain omaani." Newt sanoi ja naurahti. Menit makuupussiisi, siellä oli ihanan lämmintä. Katsoit toisella silmälläsi Newtin touhuja. Hän järjesteli tavaroita ja muuten vain käveli ympäri puumajaa. Hän vaihtoi vaatteensa. Punastelit hieman katsoessasi Newtiä, joka vaihtoi paitaa.
"Tiedän kyllä että katsot." Newt kääntyi sinuun päin ja nauroi. Kaivauduit nopeasti makuupussiisi sisään ja nauroit.
"Enkä!" Huudahdit.
"Kyllähän.." Newt sanoi. Sitten tuli hiljaisuus. Kurkkasit makuupussistasi ulos. Newt tuli viereesi ja silitti poskeasi.
"Ei se haittaa." Hän sanoi ja naurahti. Punastuit ja silitit hänen poskeaan. "Hyvää yötä Newt." Sanoit ja suljit silmäsi. Hän kietoi kätensä ympärillesi.
"Hyvää yötä." Hän kuiskaisi.
Aamulla heräsit aikaisin siihen, että Newt kiipesi alas.
"Newt!" Huusit hänen peräänsä.
Newt kurkkasi takaisin ylös.
"Tulen mukaasi syömään. Miksi et herättänyt minua?" Kysyit.
"En raaskinut herättää, anteeksi." Newt sanoi ja hymyili.
Hymyilit hänelle takaisin. Yhtäkkiä havahduit ja aloit toimimaan.
"Aijotko puhua Thomasille tänään?" Newt kysyi varovasti. Nyökkäsit hitaasti.
"Yritän, mutta en usko että meillä on edes puhuttavaa. Hän ei halua tykätä Teresasta, hän haluaa tykätä vain minusta, mutta minä en hänestä." Seilitit.
"Tunnen silti tehneeni niin väärin kun olin teidän molempien kanssa." Jatkoit.
"Anteeksi." Newt sanoi hiljaa.
"Ei ei! Älä pyydä anteeksi." Sanoit äkkiä. Kävelit Newtin luokse ja istuit häntä vastapäätä.
"Kaikki on jo paranemaan päin. Ihmiset täällä huomaavat että välillämme on jotain. Se helpottaa siitä kertomista." Sanoit.
"Ehkä. Mitähän mieltä Thomas on siitä." Newt mietti. Hän kurtisti kulmiaan.
"Hän hyväksyy sen varmasti." Lupasit Newtille.
"Haluat siis oikeasti olla kanssani?" Newt kysyi.
"Totta kai." Naurahdit ja laitoit kätesi hänen harteilleen. Newt katsoi lattiaan.
"Mitä?" Kysyit ihmeissäsi.
"Haluatko olla vain kanssani?" Newt kysyi taas. Olit hetken hiljaa, sitten nyökkäsit.
"En tunne enää samanlailla Thomasia kohtaan. Vaikka no, olen silti jotenkin surullinen tästä kaikesta. Tavallaan säälin Thomasia." Mietit.
"Miksi? Hän teki väärin." Newt ihmetteli.
"Et kuullut yhtä keskustelua, jonka he kävivät eilen illalla. Teresa ja Thomas siis." Mutisit.
Newt katsoi sinua kysyvästi.
"Thomas vain pitää Teresasta, vaikka ei edes haluaisi. Hän on ihan rikki ja Teresa vain painostaa häntä olemaan kanssaan. En tiedä miten se on mahdollista että Thomas silti aina vain tykkää Teresasta sen kaiken jälkeen mitä hän on tehnyt." Kerroit. "Heillä on se yhteys. Tiedätkö, minä tunnen sen yhteyden sinun kanssasi." Newt sanoi. Hän katsoi sinua tuike silmissään.
"Minä myös." Naurahdit.
"Kyllä Thomas ymmärtää. Se ehkä sattuu, mutta hän ymmärtää." Sanoit ja hymyilit Newtille. Hän suuteli sinua ja halasitte tovin. Hän auttoi sinut alas puusta ja menitte kiireessä syömään. "Hei y/n, hei Newt!" Paistinpannu huikkasi iloisesti nii kuin aina. Puristitte Newtin kanssa toistenne käsiä ja istuitte pöytään.
"Minulla on hieman hullu idea. Ja olen tästä ideasta todella pahoillani." Newt kuiskasi ja naurahti. Katsoit häntä hymyillen hieman ihmeissäsi. "Mikä se on?" Kysyit uteliaana. "Mennäänkö juoksemaan, ympäri vain täällä. Piiloon kaikkia?" Newt kysyi. Olit ihmeissäsi. Newt ei yleensä tehnyt mitään kiellettyä.
"Mutta eikö meillä ole työpäivä?" Kysyit. Newt oli vain hiljaa ja kohotti kulmiaan. Sitten hän laski haarukkansa lautaselleen.
"Ei sitten. Mennään sitten töihin." Newt sanoi ja kohautti olkiaan. "Newt." sinä sanoit. Newt kääntyi sinuun päin.
"Vain tämän kerran." kuiskasit. Lähditte nauraen ulos ja Paistinpannu vain huusi heipat hämmentyneenä ovesta. Menitte ladon luokse, jossa teidän pitäisi tehdä töitä. Kuulitte Samin puhuvan toiselle työntekijälle. "Newt ja Y/n ovat molemmat vähän myöhässä." Sam huokaisi.
"Menenkö ilmoittamaan Albylle?" Poika änkytti.
"Kyllä." Sam sanoi. Poika lähti mökille, jossa Alby nukkui. Pian näitte Gallyn juoksemassa ovelle kaukaa ja menitte äkkiä ladon taakse.
Gally rävähti ovesta sisään.
"He eivät taida tulla tänään töihin. Siis Y/n ja Newt." Kuulitte Gallyn sanovan ärsyyntyneenä. Melkein tunsit sen, kuinka Gally pyöräytti silmiään.
Newt katsoi sinua ja melkein repesi nauruun. Työnsit Newtin päätä kauemmas.
"K-kuinka niin?" Sam ihmetteli.
"No, näin heidät aamiaisella kuiskimassa jotain, sitten he vain kikattivat ja lähtivät juosten ulos." Gally kertoi. Hän läähätti kuin koira juoksemisen takia.
"Mutta miksi he niin tekisivät?" Sam kysyi ihmeissään.
"He ovat varmaan rakastuneita." Gally muutti ääntään kimeäksi kun sanoi sen.
"Kerrankin Gally on oikeassa. Ensimmäinen kerta hetkeen." Newt kuiskasi. Naurahdit.
"Tule" Sanoit ja otit Newtiä kädestä kiinni. Juoksitte toisen rakennuksen taakse.
JE LEEST
The maze runner-Ainoa tyttö
Fanfictie"Rakastan sinua, anteeksi" "Rakastan sinua myös, anteeksi" Aluksi on pieni paniikki, kun päädyt paikkaan, jossa sinua ympäröi monia kymmeniä teinipoikia ja muistat menneisyydestäsi vain oman nimesi, mutta pian aukio alkaa tuntumaan kotoisalta. Myö...