Bab 21

10.9K 452 6
                                    

"Thank you bawak saya datang sini.."

Raissa memeluk Faeeq yang bersandar di kepala katil. Faeeq mengeratkan pelukan & kepala Raissa disandarkan di dada Faeeq.

"Anything for you sweetheart.. Did you have fun today?"

Sengaja Faeeq mengajukan soalan itu pada Raissa walaupun dia tahu Raissa sangat teruja apabila tiba di Universal Studios Singapore siang tadi. Semua ride Raissa pujuk Faeeq untuk naik bersama.

"Yes! Best laaaa.. Nanti jom pergi Universal Studios dekat Jepun pula boleh??"

Soal Raissa riang. Faeeq sebenarnya tidak sangka dia boleh melihat sisi Raissa yang sangat manja dan comel atau dalam erti kata sebenar 'childish'. Dulu nak dengar Raissa bercakap pun susah. Sekarang pening kepala melayan karenah isteri kesayangannya yang sorang ni...

" Alahai sayang.. Botak kepala saya nak cari duit pergi Jepun pula.."

"Hihihihi.. I'm always happy to be by your side.. Thank you for everything cinta.."

Ucap Raissa seraya menghadiahkan ciuman di pipi Faeeq. Faeeq tersenyum lebar lalu membalas ciuman di kedua belah pipi Raissa.

"Can you do me a favour?.."

"Hmmmmm?"

"I want you.."

*****

"Mana Iyyan ni.. Lamanyaaaaa pergi toilet.."

Omel Raissa sendirian sementara menunggu Faeeq di Gardens By The Bay. Tiba2 botol air mineral bergolek ke arah tempat duduk Raissa. Raissa menunduk untuk mengambil botol tersebut yang mendarat di hujung kakinya. Sepasang kasut kini berada di hadapannya.

Dia mengambil & ingin menghulurkan botol tersebut kepada tuan empunya badan. Namun, belum sempat dia berbuat demikian,

"Sayang"

Dia mengalihkan pandangan mencari kelibat Faeeq yang memanggilnya. Terus lelaki tersebut hilang daripada pandangan. Faeeq bergegas ke arah Raissa.

"Who's that?"

"Entahlah, botol dia jatuh tadi.. Saya nak tolong angkat lepastu awak panggil je dia terus hilang.."

"Please be extra careful sayang.. Kita tak tahu niat dia apa.."

"Cinta.... Kan botol dia jatuh.... Dia tak buat apa2 pun kan...."

"Ye lah.. But we never know.."

"I'm ok cinta.. See?

Lagi pun tak baik la sangka buruk dekat orang..."

Tambah Raissa lagi.

"Ada je kan benda nak menjawab"

Cebik Faeeq.

Raissa menggenggam tangan Faeeq.

"You seem to be worried a lot these days darling.. Ada apa2 masalah ke?.."

Soal Raissa sambil memeluk pinggang Faeeq pula. Faeeq melingkarkan tangan pada bahu Raissa.

"There's one person that worries my mind.."

"Who?"

"You"

Ujar Faeeq sambil mengenyitkan mata lalu mencubit pipi pau Raissa.

"Iyishhhh.. Dah lah jommmm.."

*****

Raissa menghampiri Faeeq yang sedang duduk di sofa sambil berbual di telefon. Faeeq kelihatan serious namun selepas menyedari kehadiran Raissa keluar daripada tandas riak wajahnya bertukar. Seolah-olah sedang menyembunyikan sesuatu daripada Raissa.

Raissa duduk di atas riba Faeeq sambil tangannya dilingkarkan di belakang leher Faeeq. Sengaja ingin bermanja. Faeeq masih lagi fokus mendengar apa yang dikatakan oleh inspektor Firdaus itu melingkarkan tangan di pinggang Raissa.

"Please inform me asap kalau ada apa2 perkembangan baru. Thanks."

Keras nada Faeeq berbicara sebelum dia matikan panggilan. Dia mengeluh perlahan & menyandarkan kepala di bahu Raissa. Masing-masing hanya mendiamkan diri dalam keadaan begitu.

"Anything to share with me cinta?"

"I'm scared.."

Faeeq menjawab pertanyaan itu selepas lama dia mendiamkan diri memikirkan jawapan yang patut diberi pada Raissa.

"Of what?"

"Losing you"

Tiba2 kedengaran esakan halus Faeeq di bahu Raissa.

"Hey.."

Raissa menggosok perlahan belakang badan Faeeq untuk menenangkan dia. Faeeq merenung Raissa bersama tangisan yang masih bersisa. Raissa mengusap kedua belah pipi Faeeq..

"I can't lose you sayang..

Ucap Faeeq sambil membalas sentuhan Raissa di pipinya.

" They are looking for you because of me"

Sambung Faeeq lagi. Raissa tergamam.

Suamiku, Sang Saka Biru?Where stories live. Discover now