Rybí polívka byla stejně hnusná, jako si ji pamatuju z posledních Vánoc, co jsem s našima trávila. Kapr se salátem byl taky stejnej, jako vždycky, ušel. Dárky jsme si rozdali v mrazivým tichu, jelikož táta měl zas u večeře potřebu otravovat se starostma o mojí budoucnost. Nechápu, že k těmhle debatám využívá prakticky jenom dobu, kdy sedíme u stolu. Fakt pošahanej zvyk. I když u štědrovečerní tabule to má jistej smysl. Od tý se přece nesmí odcházet, že jo, protože tradice.
Každopádně to celý proběhlo zhruba tak, jak jsem předpokládala. A upřímný úsměvy, pohodu nebo neskonalý rodinný štěstí byste v tom hledali marně. V půl desátý už jsme se s bráchou pakovali pryč. Domů jsme ale hned nešli, protože nás popadla chuť se trochu vodvázat a štědrovečerní vožíračka? To vypadalo jako bezchybnej plán. Teda aspoň do chvíle, kdy si Páťa vzpomněl, že jde druhej den se svým klukem na oběd. K jeho rodičům. Poprvé.
"Ty vole, Lukáš mě zabije! Ne, já se zabiju sám, jak mi to mohlo vypadnout?" lamentoval s hlavou v dlaních a div si u toho nevyrval vlasy.
"Neblbni," snažila jsem se ho uklidnit, "vždyť se nic neděje, měl jsi sotva tři piva a pár panďuláků. Máš snad pocit, že bys byl na sračky?"
"To nemám, ale-"
"Žádný ale není. Prostě se teď zvednem a projdem se domů. Dáš si sprchu, půjdeš hnedka spát a ráno budeš v pohodě, neboj." Faktem bylo, že už byl opravdu docela připitej. Já ostatně taky, ale pořád žádný drama.
Zaplatila jsem naši útratu a vypadli jsme z putyky do tmy, k bráchově bytu. Bylo to dost surreálný. Všude byl klid, potkali jsme jen pár osamělejch chodců, co šli nejspíš z nadílky, nebo na půlnoční. V oknech, který jsme míjeli, blikaly barevný světýlka. Silnice prázdný. A do toho všeho klidu a míru jsme se tam potáceli my dva. Dva vožralové s dárkovejma taškama v rukách.
Peruánskej indián a Rambo. Cool dvojka, fakt že jo. Hlavně když Rambo měří s bídou metr šedesát a napůl vláčí o víc jak hlavu většího čahouna.
Bráchova sousedka, babča s pejskem, co jsme ji potkali ve vchodě, na nás taky koukala dost divně. Zřejmě i jí jsme přišli jako pěkně divnej úkaz. Držela si od nás odstup, jorkšíra v růžovým oblečku si tiskla k prsoum a mumlala si pod vousy něco o tom, jak je ta dnešní mládež hrozná.
Neměla jsem moc prostoru na to nějak reagovat, protože jsem se právě snažila vmanévrovat bráchu do výtahu. A stejně tak jsem ho o chvíli pozdějc vmanévrovala i do koupelny. Do ložnice už zapadnul sám.
On usnul prakticky hned, podle děsivejch zvuků, který se ozývaly z jeho ložnice. Já takový štěstí neměla. Vadilo mi světlo pouličních lamp, ruch z ulice a tak nějak všechno vlastně. Asi už jsem byla zhejčkaná životem v tý svý poustevně. A Honzův barák je vlastně taky napůl samota. Usnout jsem musela až někdy kolem čtvrtý, protože když jsem šla naposledy na záchod, na mikrovlnce svítilo tři čtyřicet dva.
ČTEŠ
Moje srdce bije dál
RomanceAdriana byla vždycky docela držka a k tomu navíc policajt. Někdo by možná řekl, že je to zvláštní kombinace, snad až nebezpečná. Ale u ní to kupodivu fungovalo skvěle. Svou práci milovala a byla v ní opravdu dobrá. Až do té nehody. Pak už nebylo nic...