Två dagar tidigare
"Har du några planer för helgen?" Jag ser på Adam och skakar på huvudet. Vi ligger nedbäddade i hans säng och ser på hur Seattle vaknar till liv utanför sovrumsfönstret.
"Jag tänkte... Pappa och hans kompis skulle gå på en college fotbollsmatch nu på lördag men hans kompis kunde inte så han gav biljetterna till mig. Jag tänkte om du ville gå?" Han ser osäkert på mig och jag nickar. Sen blir jag lite tveksam och ser på honom.
"Vilka var det som skulle spela?"
"Florida mot Seattles universitet" säger han och jag ser att han undrar vad jag tänker.
"Är det något fel?" Jag skakar på huvudet .
"Nej, eller bara, mitt ex spelar i det laget. Jag vill fortfarande gå med dig. Jag tänkte bara att du skulle veta" han nickar eftertänksamt och ser på mig.
"Det blir inte jobbigt då, jag tänker efter förra gången ni sågs?" Jag skakar återigen på huvudet.
"Nej det är inga problem. Dessutom brukar det ju vara typ 500 pers på dom där matcherna så vi slipper nog se honom" säger jag och skrattar.
-----------------------------------------------------------------------------------
Nutid, fredag
"Är det konstigt att vi sitter hemma själva på en fredag kväll?" Hanna skrattar och nickar.
"Förmodligen. Alla är nog och festar någonstans" säger hon och jag nickar.
"Vi får kompensera för det i sommar" Hanna nickar.
"Ja exakt! Vi får åka hem till Florida med Madison, Dave , Adam och Jacob så kan vi vara uppe hela nätterna" säger hon och jag skrattar.
"Ska du redan börja planera?" Jag ser menande på henne och hon rycker på axlarna.
"Det är inget fel med att börja i tid. Speciellt när Dave inte är här så måste man ju ha något kul att göra" säger hon och jag skrattar. Jag kastar en näve av mina popcorn på henne.
"Så jag duger inte som underhållning?" Hon skrattar och kastar tillbaka några popcorn på mig.
"Jag tror inte du hade velat att vi hånglade. Det är den underhållning Dave kommer med" säger hon och jag skrattar.
"Nej jag tror jag står över" säger jag och hon skrattar. I det ögonblicket knackar det på vår dörr och vi båda ser på varandra. Vem kan komma hit vid den här tiden, klockan är nästan nio? Hanna reser sig upp och öppnar och skriker till. Hon slänger sig i armarna på den som knackat och när jag lutar mig fram ser jag att det är Dave. Hon kysser honom hårt och jag kan se hur hon ler från öra till öra.
"Vad gör du här?" Hennes röst är uppspelt och dom stänger dörren till studentrummet.
"Överaskar dig såklart" säger han och hon kramar om honom igen.
"Hej Dave" säger jag och ler när jag reser mig från sängen.
"Hej" säger han och kramar om mig när jag går mot honom.
"Vill du ha något? Jag tror dock vi bara har vatten och läsk?" Säger Hanna och ser på Dave.
"Nej det är lugnt, men jag hade kunnat döda för en öl" säger han och vi alla tre skrattar. Dave är lika gammal som Adam, dvs. två år äldre än oss så han kan dricka lagligt. Något som han och Hanna har utnyttjat.
"Men vi kan väl gå ut då? Jag är säker på att Adam vet om några klubbar som inte kollar leg?" Hanna ser på mig och jag nickar.
"Det gör han säkert" säger jag och tar upp min telefon.
YOU ARE READING
LOVERBOY 2
RomanceFortsättning på LOVERBOY Seattle blev nystarten för Julia. Efter att hon och Xander gjorde slut efter high school examen var det som hela världen rasade. Hon ville verkligen komma bort från allt och alla som påminner henne om hennes förflutna. Kansk...