ANAHTAR

855 38 1
                                    

Akif'in benden hoşlandığını zaten biliyordum yani anlıyordum ama bunu onun ağzından hiç duymamıştım. Mertcanın ne tepki vericeğini bekledim. O bir şey söylemeden kapıyı açıp odadan çıktı. Bende arkamı dönüp akifin yanına oturdum. Bende seni seviyorum sen benim en yakın arkadaşımsın dedim. Arkadaş olduģumuzu vurgulamam gerekiyordu çünkü ona umut vermek istemezdim.

Görüşürüz diyip odadan çıktım mertcan merdivenlere oturmuş elindeki sigarayı içiyordu.

Yinemi sigara içiyorsun içmiyeceģini söylemiştin. Dedim

Elindeki sigarayı bir kez daha ciģerlerine kadar ćekerek senden hoşlanan birinin olduğunu bilmiyordum. Dedi

Sanki alay ediyordu benden kimse hoşlanamaz mı dedim.

Hayır senden sadece bir kişinin hoşlandığını duyduğuma şaşırdım sadece o kadar dedi. Ne yani o benden hoşlanmıyormuydu.

Sen benden hoşlanmıyor musun yani ?

Hayır bunu sana kaç kere söylemem gerekiyor bilmiyorum ama bunu duymak istiyorsan söyliyim ben sana aşığım öyle basit bir şey değil yani o çocuğun anlayabiliceği bir şeyde değil.

Mertcan her zaman beni şaşıtıyordu beni sevmediğini nasıl düşünüyorum ki ? Mertcanın yanına gidip oturdum.

Akifin dediklerini umursamıyorsun deģil mi? Dedim

Eğer aklı yerinde olsaydı onu gebertirdim. Sana bir erkeğin bakması bile beni çıldırtıyor.

Yüzümdeki gülümsemenin artmasıyla mertcanın yanağına kocaman bir öpücük kondurdum. Elinden tutup ayağa kaldırdım. Şu sıkıcı ortamdan kurtulmak istercesine gülüyordum.

Bir şeyler yapalım mı çok sıkıldım. Dedim

Olur ne yapmak istersin ? Dedi.

Karnımı ovuşturarak karnım biraz acıktı aslında dedim. Oda elini karnıma getirip daireler çizdi ilk defa elini elimden omzundam veya sırtımda başka bir yerimde hissettim açıkçası farklı hissettiriyordu.

O zaman karnını doyuralım ne yiyelim ? Dedi hamburgerden nefret ediyorum ama mertcanda hamburgeri çok seviyor ama benim karnım çok açtı biraz bencillik yapıp balık ekmek yemek istediğimi söyledim.

Süper benim abimin yanına gidelim o zaman dedi.

Abin olduğundan bahsetmemiştin.

Öz abim değil zaten dedi ve bir taksi durdurdu. Taksiye bindik mertcan kolunu omzuma attı bende başımı her zaman ki gibi mükemmel kokan omzuna yasladım o saçımla oynarken bende onunla ilgili hayaller kurmaya başlamıştım bile 6 tane çocuk yapmışız mesela mertcan kilo almış çorapları kokan bir adam olmuş bende çocuklarına bakmaya ćalışan ve kocasına hizmet eden bir kadın ıyy galiba bu kötü olurdu.

Mertcanın canım diye seslenmesiyle titredim sanırım kokusu beni sarhoş etmişti uykuya dalmış olmalıyım gözlerimi ovuştura ovuştura taksiden indim. Hava kararmaya başlamış ve deniz kenarında olduğumuz için etraf soğuktu. Kollarımı ovuştura ovuştura masalardan birine oturduk. Öyle büyük bir yer değildi nohutlu pilav satılan arabanın içinde denizden tuttuğu balıkları satan bir adamın yerindeydik. Küçük bir yer olmasına rağmen fazlasıyla müşterisi vardı.

Ben bi hasan abiye bakıp geliyorum canım diyip yanımdan ayrıldı. Onu beklerken iyice donmuşum tüylerim havaya kalkmış rüzgarın etkisiyle bir o yana bir bu yana hareket ediyordu.

Mertcan arkamdan sarılıp ceketini bana giydirdi. Üşümüşsündür diye düşündüm dedi.

Evet üşüdüm soğukmuş burası diyince mertcan taburesini yanıma çekti kolunu omzuma attı.

Şimdi üşüyor musun peki ? Dedi

Evet dedim gülerek.

İki dakika romantiklik yaptırmıyorsun be diyip güldü. Tamam tamam diyip beline sarıldım.

Eveet balık ekmeklerimizde hazııır afiyet olsun gençler.

Eyvallah abi diyip elindeki balık ekmekleri alıp yemeģe başladık

Müşterisinin çok olmasına şaşırmamalı doğrusu gerçekten çok güzel.

Evet hasan abi bu isin ustasıdir der demez ekmeğinde hayvanca bir ısırık aldı.

Sakin ol boğulucaksın dedim. Bana bişey o- demeden ekmek boğazında kaldı işte salağın öksürmeye başlayınca sırtına vurmaya başladım bir su açıp içirdikten sonra kendine geldi.

Büyük lokma ye büyük konuşma demişler sen bu cümleyi baya çökerttin ikisinide bir arada yaptın bravo diyip dalgamıda gećtikten sonra hiç kavgasız kötü habersiz günümüzüde geçirdikten sonra hesabı ödeyip kalktık. Bir taksiye bindik ben yine mertcana sarılıp uyudum. Sabah kalktığımda yatağımda uyandım. Mertcanın mesaj sesiyle uyandım.

Günaydın maymunum :** demiş öpücüğünüde atmış günaydın mesajına cevap verdikten sonra üzerimi giyip hazırlandım bugün yine akifi ziyaret etmeye karar verdim ona oyalanması için bir şeyler getiricektim ama mertcanın haberi olmadan. Alel acele kahvaltımı yapıp evden çıktım bir taksiye atlayıp okula geldim. Mertcanla buluşup sınıfa girdik.

Derslerde hep akigi düşündüm çünkü tek başıma gitmek hemde eski hastaneme gerçekten çok zor ama akif için yapamıyacağım bir şey değildi.

Son ders zili çaldı ve çıkışa mertcana uydurucağım şeyi düşünmeye başladım.

Mertcan elimi tutup hadi gidelim dedi.

Ağda... anlamadım canım ne ağdası

Ahh aptal kafam bok vardı bahaneye bak ağda iğençsin güneeeş nasıl toplıycam ben şimdi cümleyi neyse ya mertcan benim sevgilim ondan utanmama gerek yok iyice ağda yaptırmaya giden kız moduna girerek

Evet benim ağda yaptırmam lazım yanında bakımsız bir kız istemessin değil mi ? Dedim gülerek

Sen bıyık bıraksan bile sana yakışır diyip bıyığım varmışçasına dudağımın üzerini kıvırdı. Koluna bir yumruk atıp uzatma işte dedikten sonra okuldan çıktık mertcan beni taksiye bindirip kafeye gitti bende akifin yanına gittim.

Taksiden indim. Hastaneye gidip akifin doktorundan izin aldım ve akifi görmeye gittim. Odasına camdan bakılabiliyodu ama o beni göremiyordu arkasını dönmüş oturuyordu. Kapıyı tıklayıp içeri girdim. Akif arkasını dönüp bana baktı gözleri o kadar değişik bakıyordu ki o eski masum akif gitmiş yerine kedi kanı içmek isteyen bdir satanistte dönmüş akif gelmişti. Korkar adımlarla akifin yanına oturdum.

Nasılsın canım diyerek elimi omzuna koydum. Ani bir hareketle kafasını çevirdi ve elimi kavrayıp bileğimi sıkmaya başladı.

Canımı yakıyorsun akif ne yapıyorsun. Dedim kısık bir sesle

Dün benim ziyarete beraber geldiğin çocuk senin abin değildi değil mi dedi gözlerini açarak ve kafasını sağa sola çevirerek yavaş yavaş hareket ediyordu gözlerini her açtığında kalbim daha hızlı çarpmaya, gözlerim yaşlanmaya başlıyordu.

Hayır abimdi akif neden sana yalan söyliyim dedim.

Senin kardeşin yok ki bunu bana sen söylemiştin unuttun mu aşkım.

Aşkım mı inanmıyorum akif iyice delirmişti napıcaktım ben şimdi nasıl çıkıcam bu odadan allahım yardım et kurtar beni içimden yalvarsamda kimse beni duymıycaktı bir anda aklıma gelen ilk şeyi yaptım.

İmdaaaaat yardım ediiin imdaaaa-

Akif elinyle ağzımı kapattı elini dişleyince bana tokat attı. Tokatın etkisiyle yere düştüm çorabım yırtıldı gözümden düşen yaşlara engel olamıyordum. Pislik bana babam bile tokat atmadı beni sevdiğini söyleyen biri bana nasıl tokat atabilir.

Yerde sürüklenerek kapıya yöneldim. Akif arkamdan koşup kapıyı kilitledi ve anahtarı alıp pencereden attı.

ŞİZOFRENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin