AKIL HASTANESİ

1.8K 142 8
                                    

Evet beyfendi belirtiler bu yönde.

Kızıma hicbirşey söylemeden eve gittik. Hâla daha kızımın sizofren olduğuna inanamıyordum. Kızım daha kötü olmadan tedaviye başlamamız gerekiyormuş. Bir gün sonra tedaviye başlıyıcagımızı söyledim. Kızımın bir günlüğünede olsa eğlendirmeyi düşündüm.

Yarın erkenden kalkıp dışarda kahvaltı yaptık. Güneş cok mutlu görünüyordu.

Lunapark'a gittik

Baba korku trenine binelim mi  Arkadaşlarım eğlenceli olduğunu söylemisti.

Tabi kızım sen nasıl istersen. Bugün onun günü olucaktı.

Korku trenine bindik. Dondurma yedik. Gezdik. Akşam yemeği yedik. Sinemaya gittik baba kız gibi değilde iki arkadaş gibiydik.

Bugün cok eğlendim. Sanırım bu benim karne hediyemdi.

Evet hayatım öyle.

Ona hastaneye yatıcaksın seni son kez eglendirmek istedim diyemezdim. Nasıl diyebilirdim ki dört duvar arasında günde iki kere elektrik yiyicğini bazı şeyleri unutacağını bunlar nasıl söylenirdi ki ?

Akşam olmuştu eve geldik. Çok yorulduğumuzdan erken yatmaya karar verdik. Bugün güneşle yatıcaktım. Odaya çıktık.

Baba bana hikaye okurmusun ? Annem her gece okurdu.

Annemi ? Herneyse zaten herşeyi biliyordum değil mi ?

Tabi okurum hayatım. Pamuk prenses ve 7 cüceler kitabının daha yarısına gelmeden uyumuştu bile. Güneşe son kez sarılarak uyudum.

Gün doğmustu. Erkenden hastaneye gidicektik. Güneş üzerinde beyaz arkasında pembe kurdaleli bir elbise giymisti. Çok güzel olmuştu. Melek gibi.

Hastaneye doğru yola cıktık. Yine trafik vardı. 1 saat kadar trafikte kaldıktan sonra gelmistik. Gitmek istemiyordum ama hastalığın dahada büyümesini istemiyordum. En mantıklısı tedaviydi...

Doktorun yanına çıktık. Güneş hemşirelerin yanındaydı. Doktor 3 yıl kadar tedavi olucağını söyledi. Belki  daha kısa süredebilir. Elektrik cok yüksek olmıyacak içiniz rahat olsun sadece hafızası silinebilir ama bazı hastalarımızda olan bir şey.

Sizin şimdi gitmeniz gerekiyor.

Hemen mi ?

Evet tedaviye hemem başlamamız gerekiyor.

Gitmeden kızımı görmek istiyorum.

Tabi.

Güneş gitmek istiyordu sıkılmıştı. Ağlamaya başladım. Benim bebeğim burda 3 yıl nasıl kalıcaktı ?

Baba neden ağlıyorsun ?

Hastanede tedavi olucaksın.

Neden ki benim bi hastalığım yok annem hep öyle söylüyor. Cok sağlıklısın diyo.

Sorun bu senin annen öldü öyle birisi yok bitanem. Sana anlattım annen kazada öldü.

Hayır ben annemi görüyorum. Saçımı tarıyo bana hikaye okuyo yalan söylüyorsun benim annem yaşıyor.

Artık aralıksız ağlıyordum. Güneş beni yumruklarken ona son kez sarıldım. Hemşireler onu odasına götürdüler baba beni bırakma diye bağırırken elimden hiç bir şey gelmiyordu.

Merak etmeyin kızınız iyi olucak.

Biliyorum ama daha çok küçük.

Her gün elektrik yiyordu. Ellerini bağlıyorlar ağzına top gibi bisey sıkıştırıyolardı. Bu cok korkunçtu aylarca aynı acıyı tekrar tekrar çekti. Beni hatırlıyordu ama benden nefret ediyordu.

1 YIL SONRA

Hastaneye gittim. Kızımın odasına götürdüler. Her iki günde bir mutlaka gelirdim. Ama benimle nerdeyse hiç konuşmazdı. Bugün onun doğum günüydü belki benimle konuşurdu.

Kızım nasılsın ?

Beni buraya tıktın ve nasıl olduğumumu soruyorsun berbat sefil birisi oldum senin yüzünden. Genç kızlar gibi doğum günümü dışarıda kutlamam gerekirken burda kutluyorum. Ben deli deģilim. Anladın mı ?

Kızım doktor 2 yıl sonra degil 5 ay sonra cıkabiliceğini söylüyor.

Ne fark eder ki sen beni bırakıp gittin. Baba diye peşinden bağırdım bakmadın ya kızının yüzüne bakmadın.

Kızım senin iyiliğin içindi hepsi yemin ederim. Hastalığın daha fazla ilerlemesin diyeydi herşey.

Baba hayatımda bi tek sen varsın sana ne kadar kızmak istesemde olmuyor sende bunu biliyosun. Dedim babama sımsıkı sarıldım. Ona sarılmayı cok özlemisim. 5 ay sonra çıkıcak olmak beni sevindiriyodu. Artık elektrik yemek yoktu. Buranın yemekleri yoktu ayse teyzenin yemeklerini özledim.

14 yaşındaydım. Hastaneden cıktığımda 15 yaşında olmuş olucaktım. Lisede 2 sınıfta olmam gerekirken 1 den başlamak istemiyordum.

Babam 7 ay boyunca özel ders alıp lise ikiden başlıyıcağımı söyledi. 16 yaşında lise ikide olucaktım. Yinede lise bir olmamak en iyisiydi.

Babama sarıldım. Artık gitmesi gerekiyordu.

Görüsürüz melegim.

Görüsürüz babacım. Dedim odama götürdüler. Yine yalnız kaldım. Dört duvarın içinde sadece ben vardım.

5 AY SONRA

Hastaneden çıktım. İlk adım kendimi hapishaneden çıkmış gibi hissediyordum. Rüzgar vücuduma değdikçe tüylerim diken diken oluyordu. Babama sarıldım.

Korkuyorum.

Korkma ben yanındayım. Yeni eve taşındık sen yokken. Burda kimseyi tekrardan görmek zorunda degilsin.

Yeni ev mi ? Baba baba seni çok seviyorum ya sen bitanesin dedim sarıldım. Yeni evimize geldik. Ders almaya başladım. Dersler biraz zordu ama lise birden başlamak istemiyordum.

7 AY SONRA

Dersler bitti. Artık lise ikiden başlayabilirdim.

ŞİZOFRENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin