TERAPİ EVİ

1K 76 0
                                    

Mertcan benimle birlikte mi olmak istiyordu? Beni seviyormuydu o gözlerime baktıkça kızarıyordum gözümü kaçırıyordum.

Kış gelmişti artık, havada iyice soğuyordu. Tüylerim diken diken oldu mertcan üşüdüğümü görünce ceketini bana verdi.

Dönmedolap yavaşladı inme vakti geldi. Sıra bize geldiğinde dönmedolap'tan indik mertcan'a cevap vermediğim için sanırım biraz morali bozulmuştu artık elimi tutmuyordu.

Yanına yaklaştım elini tuttum.

Üşüyorum. Dedim bana sarılmasını umarak

Elini elimden çekti kolunu omzuma atıp boşta kalan eliylede diğer elimi tuttu.

Hâla üşüyor musun ? Utancımdan o kadar kızarmıştım ki artık soğuğu hissetmiyordum.

Hayır artık üşümüyorum dedim. Taksi durağına doğru yürüyorduk. Bir taksiye binip bizim evin önünde indik taksiye beklemesini söyledi. Kapıya geldik.

Bugün gerçekten çok güzeldi. Teşekkür ederim.

Benim içinde öyleydi istediğin zaman yapabiliriz dedi yaklaştı elimi tuttu okulda görüşürüz dedi.

Kapı açıldı. Kızım sen mi geldin ?

Mertcanın elinden ellerimi çekerek arkamı döndüm evet baba ben geldim dedim. Sen içeri gir ben geliyorum şimdi.

Kızım arkadaşınla beni tanıştırmıycak mısın?

Merhaba delikanlı ben Ali.

Memnun oldum efendim bende mertcan güneşin okuldan arkadaşıyım.

İçeri girsene mertcan kızımın pek arkadaşıyla tanışmadım seninle tanışmak isterim.

Babama napıyorsun der gibi bir bakış attım.

Babam işte çok şakacıdır. O kadar arkadaşımı getirdim baba hâla getirmedi diyorsun. Herneyse hadi biz içeri girelim mertcan dedim. Onlar oturdu.

Ayşe teyzeciim ben geldiim diyip mutfağa onun yanına gittim. Masayı kuruyordu kurmasına yardım ettim. Babamla mertcan koyu bir sohbet içindeydi mertcanı sevmiş gibi görünüyordu.

Hadi baba masaya gelin. Dedim

Babam baş köşede mertcanla ben yanyana ayşe teyzede karşımıza oturdu. Hep beraber yemek yerken babam yarın okula gitmememi söyledi. Neden olduğunu merak edercesine ağzım dolu olduğu için kaşımı kaldırdım.

Sana bir terapi evi buldum. Her hafta günde bir kere gidiceksin.

Baba bunları şimdi konuşmayalım. Mertcan gittikten sonrada konuşabiliriz dedim. Babam ne yaptığını zannediyordu deli olduğumu söylemek zorundamıydı sanki.

Mertcanda haliyle merak edip ne terapisi diye sordu.

Hah al işte şimdi şap'a oturdum anasını ya, yalan söylemeyecektim. Odamda konuşalım mı dedim. Ağzını silip tabi hadi çıkalım dedi çok acele ediyordu yüzünde anlam veremediğim bir ifade vardı. Yukarı çıktık hadi hemen anlat dedi. O makyaj yaptığım koltuğa oturdu bende onun karşısında ki koltuğa oturdum.

Mertcan bunları sadece sana anlatıyorum sakın sonuna kadar dinlemeden gitme ben iyileştim artık, kendimi sürekli açıklama yapmak zorunda gibi hissediyordum anlatmaya başlamadan sürekli ben iyileştim diyordum benim hasta olduğumu düşünmesini istemezdim doğrusu.

Anlat artık sabaha kadarda anlatsan dinlerim tamam mı ?

Benle bir daha konuşmassın diye anlatmak istemiyorum beni terketmeni istemiyorum. Ben sana aşık- ne diyorum ben resmen açıklamıştım az kalsın ona aşık olduğumu söyliyicektim.

Aşık ne ?

Yanlışlıkla çıktı dedim inanmışa benzemiyordu ama zaten bunları anlattıktan sonra yanımdan gitmezse ona aşık olduğumu söyliycektim artık karar vermiştim bu kadar uzatmanın ne alemi vardı sadece kendimi oyalıyordum okur ya da olmazdı yeter artık bıktım bu sünepeliğimden çekingenliğimden herşeyi anlatıcaktım.

Başlıyorum beni iyi dinle tamam mı annem beni doğurduktan sonra babam hastaneden çıkış işlemlerini halletmiş hastaneden çıkmışız yolda giderken babam kaza yapmış annemde bu kazada ölmüş.

Ben anlattıkça mertcanı kaşları yavaş yavaş havaya kalkıyordu anlatmaktan çekiniyordum doğrusu, insan nasıl anlatırdı ki deli olduğunu anlatmaya başlamadan dolan gözlerimden şimdi bardaktan boşalırcasına yaş akıyordu anlattıkça o yaşadıklarıma geri dönüyordum.

Sonra ben 13 yaşımda kendi kendime konuşmaya başladım sürekli annemi görüyordum babam bu durumu farkedince beni hastaneye götürdü şizofreni tanısı koyuldu 1 yıl 5 ay boyunca o hastanede kaldım.

Mertcan bir anda ayağa kalktı.

ŞİZOFRENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin