Pov Cara
"Okay jongens, we beginnen makkelijk, probeer zo dicht mogelijk bij het midden van de schietschijf te komen." zeg ik. We staan in het bos en iedereen heeft een schietschijf. Iedereen heeft ook een kleine boog vast en standaard pijlen die niet veel pijn kunnen doen. Ik loop weg en ga achter de mensen staan. Iedereen schiet en niemand mist, net. Anthony komt heel dicht bij het midden, tot nu toe het dichtst bij. Alex doet het ook behoorlijk goed. Ik kijk naar Melissa en klap in mijn handen. "Melissa heeft het midden geraakt!" roep ik. "Yeah girlpower!" roept ze vrolijk. Ik moet lachen en ga verder met de rest. Ik leer iedereen wat technieken en hoe ze het beste kunnen mikken. Al snel heeft iedereen minimaal 1 pijl in het midden. "Melissa kan je even komen?" vraag ik. Ze knikt. Iedereen is gestopt met schieten en kijkt ons aan. Ik pak een appel uit een doos. "Ik ga deze omhoog gooien, en ik wil dat jij hem raakt. Kan je dat?" zeg ik. Ze knikt vastberaden en spant haar boog aan. Ik gooi de appel omhoog en haar pijl suisd door de lucht. Hij komt recht in het hart van de appel die naar beneden stort. Ik klap lachend in mijn handen en roep Alex. Bij hem lukt het ook in 1 keer. Bij Anthony lukt het in 2 keer. "Jongens, jullie mogen door naar de tweede groep." lach ik. "Jullie nieuwe dag is morgen om 4 uur, s'ochtends. Jullie gaan voor de zwaardvechtklas1 en 2, als mensen daar al heen kunnen. Ja het is vroeg maar het is ook een langere les. Deze les duurt anderhalf uur, de 2de klas duurt 3 en een half uur. Tot morgen." zeg ik lachend. Melissa vind het geen probleem en Alex en Anthony kreunen. Ik moet nog harder lachen en ze lopen met zijn drieën weg. Ik ga nog even verder met de 'dummies' en loop dan naar huis. Ik doe de deur open en Alex loopt meteen naar me toe. "Waarom vier uur s'ochtends! Ben je niet goed wijs!?!" schreeuwt hij. Ik moet lachen en hij wordt nog bozer. "Geloof me, je hebt de tijd nodig." zeg ik. Ik loop langs hem en pak een blaadje, potlood en gum en ga zitten. Ik schrijf op wat iedereen nu doet.
Lisa - zwaardvechten. 1
Danny- boogschieten. 1
Melissa - boogschieten. 2
Lola - dolken. 1
Anthony - boogschieten. 2
Sindy - zwaardvechten. 1
Sascha - dolken. 1
Bruno - pistool. 1
Faun - zwaardvechten. 1
Brady - pistool. 1
Daan - zwaardvechten. 1
Sander - pistool. 1
Jessica - boogschieten. 1
Valerie - dolken. 1
Alex - boogschieten. 2
Jasper - zwaardvechten. 1
Maya - pistool. 1
Pit - boogschieten. 1
Emma - pistool. 1
Axel - zwaardvechten. 1
Nikkie - pistool. 1
Ney- boogschieten. 1
Killie - zwaardvechten. 1
Dus we hebben tot nu toe 6 zwaardvechters, waarvan 3 meisjes, 4 boogschieters 1, waarvan 1 meisjes, 6 pistolen, waarvan 3 meisjes, 3 boogschieters 2, waarvan 1 meisje en 3 dolken, waarvan 3 meisjes. Leuk, kan ik dit bij gaan houden na iedere les. "En wat doe jij?" vraagt Alex opeens. "Ik geef les, maar zelf hou ik toch het meest van zwaardvechten." zeg ik. Hij knikt.
"Ik verveel me." zucht ik. We hebben net gegeten en het is heel saai hier. "Zullen we naar de trainingshal gaan? We mochten toch oefenen onder jou toezicht?" vraagt Brady. Ik knik en pak mijn jas. "Komen jullie ook?" vraag ik. Faun en Alex knikken en lopen achter mij aan. Ik open de zaal en zet alles klaar. 1 schietschijf voor Alex, een schiethok voor Brady, en 1 pop voor Faun." zeg ik. Ik geef iedereen zijn of haar wapen. "Cara dit is een balletjes pistool." zegt Brady. Ik knik. "Ja, denk je we beginnen met echte kogels? Schiet eerst al deze stukjes kapot, dan zien we wel verder." zeg ik. Alex staat al te schieten en ik geef Faun een stok met een punt. Ik pak een echt zwaard en begin met standaard oefeningen tegen een stuk hout. Zijwaarts, recht, zijwaards, etc. Ik stop het zwaard in zijn schede en gesp hem op mijn rug. Ik ga klaar staan en rol net het zwaard om het hout heen. Ik trek hem razendsnel uit de schede en hak het stuk hout in één houw doormidden. Het is meteen helemaal stil in de trainingszaal. "Wauw Cara!" roept Brady. Ik loop om het hout heen en kijk naar wat ik heb gedaan. "Wow..." breng ik uit. "Kan je mij dat ook leren?" vraagt Faun. "Weweet ik niet, ik wist niet eens dat ik dat kon." stamel ik. Iedereen gaat weer rustig verder en ik leg mijn zwaard weg. "Ongelofelijk, dit is niet eens een echt zwaard, dit is nog voor oefeningen."
JE LEEST
Different girl 2: don't ask, don't tell #wattys2015
Hombres Loboals je erachter komt dat je mate niet je mate blijkt te zijn kan je wereld instorten, of juist beter worden! Luka had Cara al bedrogen, en nu is Cara een nieuwe roedel gestart samen met haar beta en omega Danny en Lisa, 3 vriendinnen genaamd Lola, M...