Pov Cara
"We zijn bijna compleet, daarvoor wil ik iedereen bedanken." begint mijn moeder. Bijna? "Nu we met zoveel zijn is het tijd dat we gaan beginnen met de training. Vanaf morgen wil ik dat iedereen om half 12 bij de trainingsruimte staat, en dat dan voortaan iedere woensdag, vrijdag en zondag. Verder wil ik dalijk Faun en Cara nog spreken. Dat was de kleinste mededeling, nu de groote." gaat mijn moeder verder. "Jullie moeten allemaal je gavens gaan vinden. Cara heeft haar legendarische gavens, maar nog niet haar normale gavens. Wie heeft er hier al gavens?" vraagt mijn moeder. Ik kijk om me heen en zie dat Faun haar hand opsteekt. "Faun, wat zijn jouw gavens?" vraagt mijn moeder. "Ik kan voor zover ik weet wind en water besturen en in een vleermuis veranderen." zegt Faun. Vet! "Goed goed..." zegtmijn moeder. Brady steekt ook zijn hand op. "Ik kan vuur en aarde besturen." zegt hij. "Oke, interessant." zegt mijn moeder. "Kunnen jullie al met elkaar linken?" vraagt mijn moeder. "Ik kan met alle wolven linken omdat ik de alpha ben, met de vampiers nog niet." zeg ik. "Wat is linken?" vraagt Daan. "Vertelt Cara nog wel is." zegt mijn moeder. Oh leuk mag ik het weer doen, ik ben ook pas 19 hoor... "Ook is er een klein probleem, ik als legende bewaakster heb opgemerkt dat jullie allemaal rond de 20 zijn. Dat is te oud, dit klinkt heel bot maar in de legende horen jullie 16 a 17 jaar te zijn." zegt mijn moeder. "Ja beetje laat." roept Jasper volgens mij door de zaal. "Daarom ga ik jullie met mijn magie verjongen, dit doe ik morgen onder de training." zegt mijn moeder. "Dit was het, wil jij nog wat zeggen Cara?" vraagt mijn moeder. Ik knik en loop naar het podium. "Ik ben erg blij dat we bijna iedereen hebben gevonden. Het was mijn idee om, sinds we dalijk weer 16 a 17 zijn een school te bouwen, niet voor saaie schoolvakken, maar voor het beheersen van je gavens en het leren over de legende. Over de legende zal Bruno les geven en ik in het beheersen over de gavens." zeg ik. Ik hoor hier en daar gezucht en gejammer maar ik trek me er niks van aan. "En sinds Sascha pas 15 is blijft zij ook 15, ze wordt binnenkort toch 16." zeg ik terwijl ik naar Sascha knipoog. Ik loop het podium af en ga naar mijn plaats. "Dankjewel Cara, jullie kunnen gaan." zegt mijn moeder. Iedereen loopt druk pratend de deur uit naar zijn of haar huis of het bos. Faun en ik lopen naar mijn moeder toe. "Waar wou je ons over spreken?" vraag ik. "Kunnen we naar jou kantoor gaan?" vraagt mijn moeder. Ik knik. Het is nog steeds grappig dat mensen vragen of we naar mijn kantoor gaan. We gaan zitten en mijn moeder begint met praten.
"Cara, ik heb slecht nieuws, of goed, hoe jij het wilt zien. En Faun, jij bent daarin betrokken." zegt mijn moeder. We kijken haar allebij geschrokken aan. "Faun, jij moet Cara bijten en een vampier maken, anders kan ze haar mate niet vinden." gaat mijn moeder verder. "Hoho stop! Ik hoef mijn mate nog niet te vinden, rustig alsjeblieft!" roep ik. Faun en mijn moeder moeten lachen, en ik ook wel een beetje. "Je moet er zelf klaar voor zijn Cara, jullie kiezen het moment." zegt mijn moeder. Ik knik en kijk Faun aan. "Jullie kunnen gaan hoor." lacht mijn moeder. Ik lach en loop pratend met Faun de deur uit. Dus ik ben, uhh, wordt wel een weerpier....
JE LEEST
Different girl 2: don't ask, don't tell #wattys2015
Lupi mannarials je erachter komt dat je mate niet je mate blijkt te zijn kan je wereld instorten, of juist beter worden! Luka had Cara al bedrogen, en nu is Cara een nieuwe roedel gestart samen met haar beta en omega Danny en Lisa, 3 vriendinnen genaamd Lola, M...