29

277 45 116
                                    

" Jadi seperti yang semua sudah sedia maklum , malam ini akan diadakan annual dinner untuk meraikan senior-senior yang akan graduate tak lama lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Jadi seperti yang semua sudah sedia maklum , malam ini akan diadakan annual dinner untuk meraikan senior-senior yang akan graduate tak lama lagi . Dan semua murid mestilah berpasangan tidak kira peringkat usia . Memang begitulah adab resam sekolah kita setiap tahun . Jadi saya harap kamu semua dapat hadir malam ini "

Terang Jaebum saem kepada semua murid ketika waktu perhimpunan . Jaebum saem yang merangkap ketua guru senior di sekolah sekaligus yang akan menguruskan majlis malam ini .

Murid-murid sudah tidak relax kerana tidak sabar untuk dinner malam ini . Mereka sepertinya tidak mahu belajar disebabkan dinner malam itu . Masing-masing juga sibuk mencari pasangan masing-masing .

" Jeongin , siapa pasangan kau malam ni ? Jangan kata kau pasangan dengan lelaki la ? "

Tanya Sunghoon kepada rakan yang berdiri di sebelahnya , Yang Jeongin anak Yang Rosli . Mereka semakin rapat dari hari ke hari semenjak Sunghoon pindah ke sekolah sini . Jeongin pulak alang-alang lonely sebab Beomgyu pindah . Aduh sedih pulak ayat dia .

" eh sorry sikit eh . Kau ingat aku lonely sangat ke sampai takde partner ? ofcourse la ada ! "

" pergh anak Yang ! Siapa jadi partner kau tu ? "

" Kim Ari  , yang comel-comel tu "

" bapak ah ! Ari budak kelas kita tu ? Pergh masyuk ah Jeongin . Alang-alang tu couple ah terus ! "

" sorry la aku ni tak buat maksiat nin. Berdosa . Bukan macam kau "

Sunghoon terkesima dengan jawapan yang diberikan oleh Jeongin . Terasa seperti dirinya ahli neraka selepas diberi ceramah free . Dia menjeling Jeongin tajam .

Manakala situasi Haejoo dan Jinyoo , mereka sekarang sedang duduk di meja kantin memandangkan sekarang waktu rehat . Haejoo membuka bungkusan roti yang dia beli dari koperasi sebentar tadi . Malas nak makan berat katanya .

" mesti meriah kan malam ni ! Oh by the way , kau join ke tak dinner malam ni ? Minho sunbae nak pergi tak ? "

" ofcourse la . Kitorang dah siap beli baju dah haritu . Kau hado ? "

" SERIUSLAH ? MASYUK AH MINHO SUNBAE ! Aku mati-mati ingat dia tak pergi "

Haejoo mengflip rambutnya yang panjang itu sampai terkena muka flawless Jinyoo .

" WOI AGAK-AGAK AH NAK FLIP-FLIP ! AKU FLIP KAU KANG BARU TAU ! "

" Jinyoo ! "

Kelihatan dari jauh Sunghoon berlari ke arah dimana Haejoo dan Jinyoo duduk . Jinyoo yang marah itu terus tersenyum apabila pakwe kesayangannya datang . Haejoo menggulingkan matanya .

" jom teman aku makan ? Eomma aku ada bawa nasi goreng kimchi . Haejoo pun , jomla sekali . Eomma aku buat banyak "

" takpela korang pergilah . Aku diet . Aku nak pergi tandas sekejap "

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now