10

412 66 69
                                    

Haejoo pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haejoo pov

Keesokan harinya , aku pun pergi ke sekolah bersama Beomgyu . Aku ingat , Beomgyu dah elok . Tiba-tiba , harini dia masih senyap macam dulu . Aku pelik dengan perubahan sikap dia .

" Beomgyu , kau okay tak harini ? Kenapa kau senyap je ? "

Kata aku sambil memandang mukanya . Dia memandang aku sekilas lalu tersenyum , lepastu pandang depan balik .

" Aku okay je . Jangan risau . Aku just , penat sikit . Hehe  "

Aku tersenyum mendengar balasan dia . Nasib baiklah dia okay . Beomgyu ni bukan senang untuk dipujuk .

Setelah sampai ke sekolah , aku dan Beomgyu masuk ke dalam kelas . Masih ramai murid-murid yang memandang aku enteng , tapi aku biarkan saja .

Di atas meja aku , terdapat satu sticky note dan coklat . Siapa yang bagi ni ?

Aku mengambil sticky note itu dan baca isi kandungannya .

- Hye dear Haejoo . Take this chocolate . Meet me at rooftop after school ends . I have something to tell you . Only us . Thank u "
- C -

" Jinyoo , patut ke aku pergi ? "

Aku menunjukkan sticky note itu kepada Jinyoo . Perempuan itu sedang sibuk membetulkan makeupnya itu . Dia mengangkat bahu .

" Ikut kaulah . Dia nak jumpa kau , bukan aku "

Cis dasar tak membantu . Menyesal pulak dapat kawan macam ni . Beomgyu yang sedang study addmath itu aku tenung . Patut ke aku tanya dia ? Dia nampak busy .

Tiba-tiba aku teringat , niat sebenar aku harini . Aku pun menghampiri meja Jeongin . Harini , aku nak tanya dia , tentang Minho sunbae .

" Yang Jeongin anak Yang Rosli bin Yang Sajat , aku nak tanya kau something ni "

Dia yang sedang bermain pubg memandang aku . Dia mengangkat keningnya .

" Apa kau nak , Anak Park ? Aku nak battle dengan Hyunjin hyung ni . Shuh shuh "

Dia menghalau aku . Cis dasar ini anak .

" Kalau kau tolong aku , aku bagi kau coklat ni "

Aku menghulurkan coklat godiva yang aku dapat itu . Godiva kau , coklat mahal tu . Jeongin memandang coklat itu lalu mengambilnya . Phone dia ditutup .

" Apa kau nak tanya tu , Haejoo ? "

Aku duduk di kerusi sebelah Jeongin , iaitu tempat Beomgyu . Beomgyu pula sudah keluar dari kelas , pergi tandas katanya .

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now