19

267 44 28
                                    

Haejoo pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haejoo pov

Aku bangun daripada lenaku apabila terdengar bunyi alarm phone . Jap , bukan ke semalam aku tidur dekat —

Jangan kata Gyu angkat aku sampai rumah la ? Adoi Haejoo ! Gyu dahla sakit . Kau menambahkan sakit dia pulak .

Nasib baiklah harini cuti . Bolehlah dia berehat lepas angkat aku semalam . Walaupun aku tahu aku ringan , tapi jauh jugak perjalanan dari tempat lepak tu dengan rumah aku .

Terus aku bangun dari katil dan terus bergerak turun ke bawah . Kelihatan Jihoon sedang sibuk menyediakan sarapan . Uish sejak bila ?

" Oi Jihoon , sejak bila kau baik hati buatkan breakfast ni , gomawo — "

" Kepala hotak kau . Aku buat untuk aku je , kalau kau nak , kau pergi buat sendiri ! Takkanlah scrambled egg pun tak reti buat ! Dasar anak dara pemalas ! "

Aku mencebik apabila dia tak henti membebel mengalahkan makcik sajat . Rasa nak tumbuk pon ada sebenarnya , tapi aku kena bersabar . Sebab dia abang aku .

" Btw , macammana aku balik semalam eh ? "

" Beomgyu angkat kau lah ! Kesian aku tengok dia tu . Dahla pucat . Pastu kena angkat kau yang macam anak gajah "

Aku dah agak . Adoi Beomgyu . Baik betul kau ni . Tak sia-sia ada bestfriend macam dia .

Baik aku pergi rumah dia . Aku nak ucap terima kasih sebab tolong angkat aku sampai kerumah . Tapi sebelum tu , baik aku mandi . Takkanlah nak pergi rumah orang tunjuk air liur basi an . Kang tak pasal-pasal tak boleh jadi menantu pilihan . Eh ?

Malas nak describe , moh la kita skip . Setelah siap , aku terus keluar rumah untuk ke rumah sebelah .

Tapi , kenapa macam takde orang ? Aku telek sikit ke pagar sebelah . Kereta pun takde . Mungkin dia keluar dengan family dia kot ?

" Haish penat-penat je aku mandi . Rupanya takde kat rumah "

Terus aku masuk ke dalam rumah semula . Perut dah berbunyi , baik aku buat makanan . Baik aku masak ramen . Kau jangan tanya apa-apa , aku memang suka breakfast berat . Kchau .

_____
Author pov

" Nampaknya , kita kena percepatkan tarikh tranfer Encik Beomgyu ke luar negara "

Kata Doktor Lee apabila dia selesai memeriksa keadaan Beomgyu . Pagi tadi , mereka bergegas ke hospital apabila Beomgyu tiba-tiba sahaja mengadu sukar bernafas .

" Apa maksud doktor ? "

" Kanser awak sudah menaik ke stage 3 . Sel-sel kanser dah merebak ke paru-paru awak . Dan kami tak boleh buat apa-apa melainkan mempercepatkan perpindahan awak ke Ireland . Pakar-pakar di sana akan cuba yang terbaik untuk merawat awak . Mereka lebih mahir "

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now