Epilogue : the truth untold

481 54 105
                                    

FLASHBACK

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

FLASHBACK

" awak saya nak tanya boleh ? "

" apa dia sayang ? "

" apa cita-cita awak ? "

Tanya Haejoo sambil membelai lembut rambut milik Minho . Lelaki itu selesa mendaratkan kepalanya di atas peha Haejoo . Angin sepoi-sepoi bahasa di situ menyegarkan lagi suasana mereka .

" saya ? Saya kan nak jadi suami mithali "

" ish janganlah main-main ! Saya serius lah "

Haejoo sengaja menarik sedikit rambut Minho membuatkan lelaki itu mengerang kesakitan . Dia tergelak dengan reaksi Haejoo yang dianggap comel .

" impian sebenar saya ialah untuk jadi seorang penyanyi idola pada mulanya . Kalau awak nak tahu , arwah eomma saya dulu bekas penyanyi opera . Tapi lepas dia kahwin dengan appa , dia berhenti sebab nak jadi suri rumahtangga sepenuh masa .... "

Haejoo sedar suara Minho berubah datar apabila bercakap pasal appanya . Dia tidak tahu kisah silam lelaki itu , tetapi yang dia tahu adalah bahawa Minho benci bapanya .

" maaf kalau soalan saya buat awak terasa — "

" gwenchana . Saya okay je . Apa gunanya kita berhubungan tapi tak tahu sejarah hidup masing-masing kan ? "

Minho membetulkan kedudukannya menghadap betul-betul dihadapan muka Haejoo . Dia menatap penuh minat wajah Park Haejoo yang sudah memerah .

" awak taknak cerita pasal impian awak ? "

" saya ? Saya pun sama macam awak . Saya sebenarnya teringin nak jadi penyanyi idola "

" jinjja ? Kenapa awak macam tak berminat pun ? "

" saya , tak pernah bagitahu sesiapa . Awak orang pertama yang baru tahu benda ni "

" kita memang betul-betul soulmate la . Nanti awak tunjuk la dekat saya tarian awak . Saya nak tengok "

" mana boleh ! Saya malu lah .. "

" alaa comel je dia malu pulak "

Minho mencubit pipi gebu milik Haejoo itu dengan perlahan . Kalau tidak bengkak pula pipi anak orang dikerjakan . Mereka berpandang buat seketika .

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now