After a long hiatus ,decided to continue this . Malas cakap banyak, enjoy !
____
Bagasi ditarik seiringan dengan langkah kakinya. Nafasnya ditarik panjang dan dihembus perlahan. Sudah lama dia tidak menjejakkan kaki ke tanah dimana dia dilahirkan ini. Matanya mencari gerangan seseorang.
" mana pulak si tupai ni , katanya dah ada dekat airport "
Dia membuka telefonnya dan mencari contact seseorang. Baru sahaja dia ingin meletakkan telefon di telinga,
" YOW MINHOOO "
Seorang lelaki berlari-lari ke arahnya sambil melambai tangannya. Berpeluh-peluh nampaknya turun dari dahi dia. Kesian dia mesti berlari dari luar sampai dalam.
" I MISS YOU SO MUCH BROOO KAU TAU TAK AKU TAKDE PARTNER NAK GHEI SEBAB KAU TAKDE , PENANGAN HYUNJIN TAK PADUMACAM KAU ! "
Tubuh Minho dipeluk erat oleh si tupai itu. Siapa lagi kalau bukan si Han Jisung , bestfriend sehidup semati Minho semasa mereka di Korea dulu.
" OI OI DAH DAH , LEMAS AKU DIBUATNYA, KALAU NAK PELUK AKU LAPLAH PELUH TU DULU ! "
Muncung sedepa bibir Jisung sambil melepaskan pelukannya. Ingatkan lepas balik dari Jepun perangai dinginnya itu hilang , tapi tak pulak. Jisung hanya mampu tabah.
" oh lupa orang tu kan dah jadi VVIP , bukan macam kita ni golongan marhaen "
" pale otak kau golongan marhaen , dah CEO syarikat kereta tu , bukan VVIP ?? "
Jisung tersengih-sengih mendengar kata-kata Minho. Sendiri kaya-raya tak sedar diri punya Jisung.
" okay kita sambung sembang dalam kereta la , duduk tengah orang melangut macamni buat apa. dahlah aku nampak perempuan- perempuan gatal asyik pandang kau je "
Minho melihat sekeliling , memang betul ramai perempuan yang berbisik sesama sendiri sambil tersengih-sengih. Minho hanya memandang jengkel sahaja lalu berjalan beriringan dengan Jisung. Di Jepun dulu pon sama je , pergi mana2 mesti ada perempuan jerit " WEH KENTO YAMAZAKI PUNYA KEMBAR WEH " tapi Minho hanya buat taktahu.
Ketika mereka sampai ke parking lot , tersedak air liur Minho apabila melihat kereta yang dibawa Jisung.
" pergh TESLA X SUV SIA ! tak sangka kawan aku dah jadi jutawan sekarang "
" well , takkan ceo kereta nak pakai audi je ? takde class la "
" apa-apa jela Han Jisung. sekarang kau hantar aku ke rumah appa aku "
" baik sayang , apa-apa saja untukmu "
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Seduire ; leeknow
Fanfiction[ 𝗅𝖾𝖾 𝗄𝗇𝗈𝗐'𝗌 𝖿𝖺𝗇𝖿𝗂𝖼𝗍𝗂𝗈𝗇 ] 𝗦1 ; 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗟𝗘𝗧𝗘𝗗 𝗦2 : Discontinued SÉDUIRE (frénch) : seduce (old title ) Misi memikat lelaki berhati batu ? Adakah akan berjaya ? " Pikat aku selagi boleh , kalau kau betul-betul sukakan aku " ...