30

254 38 75
                                    

" terangkan pada aku , Haejoo "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" terangkan pada aku , Haejoo "

Minho memandang tajam ke arah Haejoo . Panggilan juga sudah ditukar daripada 'saya' ke 'aku' . Semua pelajar memandang ke arah mereka dan mula berbisik satu sama lain .

" ani , Minho . Saya ikhlas sukakan awak . Betul — "

" tak perlu berpura-puralah Park Haejoo . Sudah terang lagi jelas memang kau goda Minho semata-mata untuk pakej percutian bukan ? Kau sebenarnya tak cintakan dia langsung ! Penipu ! "

Heeyul berkata di pembesar suara membuatkan suasana menjadi gamat . Dia tersenyum puas . Akhirnya dia dapat musnahkan hidup Park Haejoo yang dia nantikan sudah lama .

" aniya ! Percayalah Minho , memang mula-mula saya goda awak untuk pakej percutian tu — "

" CUKUP ! AKU TAKNAK DENGAR LAGI PENJELASAN KAU "

Minho akhirnya mengangkat kakinya beredar dari dewan itu . Haejoo mengejarnya dari belakang , mahu meyakinkan lelaki itu tentang kebenaran yang sebenarnya . Jinyoo memandang mereka sayu .

" semua ni salah aku , Sunghoon . Aku tak patut offer dia benda macam tu "

" walaupun aku tak tahu apa-apa , tapi aku tahu ini semua salah faham "

Sunghoon memujuk teman wanitanya yang sudah menangis kerana rasa bersalah itu . Dia memerhati sahaja perbuatan Heeyul yang tersenyum kemenangan itu . Dia berdiri dan mara ke hadapan dengan beraninya .

" CUKUP LEE HEEYUL ! KAU TAK PATUT BUKA AIB ORANG DEKAT MAJLIS KERAMAIAN MACAMNI ! "

Manakala situasi Minho dan Haejoo , gadis itu sedaya upaya mengejar lelaki itu . Dia menjerit nama lelaki itu tanpa menghiraukan manusia yang sedang memandangnya . Sampailah kakinya terkehel akibat kasut tumit tinggi yang dia panggil .

" Minho ! Dengar dulu — auch ! "

Minho berpaling ke belakang apabila terdengar bunyi jatuh dibelakangnya . Dia hanya memandang tidak berminat lalu dengan segera beredar dari situ . Dia tidak dapat menyembunyikan perasaan dia yang sekarang ini bercampur , marah dan sedih . Dia tidak sangka , gadis yang dia amat cintai , rupanya sama sahaja seperti perempuan lain yang gilakan harta .

" Minho , jebal .. saya , ikhlas cintakan awak . Bukan macam apa yang awak dengar hiks hiks .. "

Minho menghentikan langkahnya . Dia berpaling semula ke arah belakang . Air matanya sedaya upaya ditahan , tidak mahu nampak lemah dihadapan Haejoo . Walaupun hakikatnya , hatinya berkecai .

" aku tak sangka , Haejoo . Perempuan yang aku sayang sepenuh hati aku , rupanya selama ni berpura-pura , sebab nak dapatkan pakej percutian 'murahan' dari kawan kau tu .

Patutlah selama ni aku rasa tak sedap hati dengan hubungan kita . Rupanya ini yang kau sembunyikan dari aku . Patutlah kau beria-ia nak goda aku . Sudahlah Haejoo , aku kecewa dengan kau . Hubungan kita , sampai sini saja .. "

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now