Author pov
Ramai yang menghadiri majlis peringatan mendiang Soobin pagi itu . Haejoo tak dapat menghentikan tangisannya saat melihat makam Soobin yang berada di hadapannya . Dia rasa bersalah , seolah dia yang menyebabkan kematian seniornya itu .
" Maafkan Haejoo , sunbae ... "
Tiba-tiba ada satu tangan yang memeluknya dari bahunya , memujuk untuk berhenti menangis . Disangka orang itu ialah Beomgyu , tapi dia ialah ..
Lee Minho .
Minho juga sedih dengan kematian rakan satu batchnya itu . Dia menyesal kerana tidak bermaafan dengan Soobin sebelum kematiannya . Dia teringat ketika mereka berkawan baik dahulu . Tapi semakin lama mereka jadi semakin renggang . Dahulu , mereka rapat kerana mereka ialah pelajar cemerlang batch itu . Tetapi , cikgu selalu memuji Minho sahaja , menyebabkan Soobin jadi iri hati dan menjauhi Minho .
" Saya tak sangka , sayalah punca kematian Soobin sunbae "
Haejoo berkata sambil matanya menunduk ke bawah , tak sanggup melihat bingkai gambar Soobin itu .
" Jangan macam tu , bukan kau punca semua ni . Semuanya sudah tertulis untuk kita . Kita hanya mampu terima "
Setelah itu , Haejoo terus memeluk Minho . Menyebabkan lelaki itu tersentak . Tak pernah sorang pon perempuan yang berani memeluknya , kecuali Haejoo . Tapi lama kelamaan , dia mengusap rambut perempuan itu . Jantungnya berdegup kencang , adakah dia telah jatuh cinta ?
" Terima kasih sebab faham saya , Minho sunbae "
_____
Beomgyu povAku hanya menyaksikan adegan peluk antara Haejoo dan Minho sunbae itu . Tipulah kalau aku kata aku tak cemburu . Crush kot !
Tak sangka Soobin akan pergi secepat ini . Baru sahaja aku ekori dia pergi hospital malam semalam . Tiba-tiba aku dapat berita yang dia telah dilanggar kereta sehingga menyebabkan dia cedera parah .
Aku rasa kasihan dengan Soobin hyung . Dia sebenarnya seorang yang baik sahaja , tapi taktaulah kenapa dia sanggup buat Haejoo macam tu dulu . Dan yang paling aku tertanya-tanya , apa kena mengena dia dengan Heeyul sunbae ?
" Beomgyu -shi ? "
Tiba-tiba ada satu suara yang memanggil aku , menyebabkan aku berpaling ke arah dia . Perempuan ni ,
" Boleh kita bercakap ? "
____
" Jadi , kau rapat dengan Park Haejoo kan ? "
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Seduire ; leeknow
Fanfic[ 𝗅𝖾𝖾 𝗄𝗇𝗈𝗐'𝗌 𝖿𝖺𝗇𝖿𝗂𝖼𝗍𝗂𝗈𝗇 ] 𝗦1 ; 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗟𝗘𝗧𝗘𝗗 𝗦2 : Discontinued SÉDUIRE (frénch) : seduce (old title ) Misi memikat lelaki berhati batu ? Adakah akan berjaya ? " Pikat aku selagi boleh , kalau kau betul-betul sukakan aku " ...