one : beginning

253 34 36
                                    

" i want you back

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" i want you back .. "

"HAEJOO ! AWAK TERTINGGAL STEP ! "

Tersentak Haejoo apabila namanya dilaungkan oleh guru tariannya , teacher kim. Semua ahli kumpulan memandang ke arah Haejoo disebabkan kesalahan yang Haejoo buat.

" mian , teacher "

" play the music again , make sure to not miss any steps "

" nae ! "

Muzik pon dimainkan semula dan ahli kumpulan itu bergerak mengikut alunan tarian , termasuklah Haejoo. Kalini dengan penuh konsentrasi. Tidak mahu dimarahi oleh guru tarian itu lagi. Mereka menari sehinggalah ke akhir lagu. Tercungap-cungap mereka mencari nafas , mana tidaknya , lagu pon rancak berdosah ! step pon banyak kena ingat.

" cut ! so that's all for our practice today. so far all of you arr good but please don't make any mistake ever again , understand ? "

" yes teacher ! "

Selepas sahaja guru tarian itu keluar , terus mereka terbaring di atas lantai practice room itu. Masih tidak hilang lagi rasa penat.

" Haejoo ! kau tu dahla main dancer , tapi step simple pon tak boleh ingat ! "

Kuat suara seorang gadis bersuara dari hujung itu , membuatkan Haejoo tersentak seketika. Siapa lagi kalau bukan Yoon Seola , si ahli kumpulan yang asyik tak puas hati saja dengan Haejoo.

" alah kau seola , macam la kau tak pernah buat mistake. aku nampak je kau punya step tu lain dari orang lain tadi "

Gaeun ahli kumpulan yang kedua tertua itu membalas semula kata-kata Seola. Dia pon sudah maklum dengan mulut Seola yang takde insurans tu.

" eh sorry sikit ? i punya step tadi clean je eh ? u tu macam nampak je i — "

" okay stop ! Seola , Gaeun ! semua orang pernah buat silap ! Haejoo , pastikan jangan buat kesalahan yang sama lagi. kau kena ingat kita lagi 2 minggu saja akan debut "

Lea selaku ahli tertua dalam kumpulan itu pula menghentikan pergaduhan mereka berdua itu. Terus sahaja Gaeun dan Seola membuat muka cemberut.

" okay , eonnie "

Seola mengrollkan matanya. Baginya , apa yang Haejoo buat semua tak betul di mata dia. Haejoo sendiri pon tak faham apa yang gadis itu tak puas hati dengannya.

" by the way , korang ingat kan esok kita semua kena duduk dekat dorm ? memandangkan aku dengan gaeun memang dah tinggal situ , jadi korang bertiga jelah yang kena pindah "

Lea memandang ketiga-tiga gadis yang dimaksudkan olehnya iaitu Haejoo , Seola dan Seojin. Mereka bertiga sahaja yang berasal dari Seoul. Lea berasal dari California manakala Gaeun berasal dari Daegu. Jadi mereka sudah tinggal di dorm lebih lama dari yang lain.

[DISCONTINUED] Seduire ; leeknowWhere stories live. Discover now