~~Proloog~~

643 44 2
                                    

"Je kan me toch nie pakken." Een klein meisje rent weg met haar moeder achter haar aan. Ze loopt naar haar vader en verstopt zich achter zijn been. Dan ziet ze zijn boog en steelt hem. "Mag ikke proberen !!!!!" Haar vader lachte en gaf haar een kleinere boog. "Misschien lukt het beter met die van jouw." "Dankje, dankje, dankje!!!" Ze geeft hem een knuffel en neemt een pijl. "Probeer die appel daar te raken." Ze richtte en schoot, recht in de appel. "Het lukte!!!" Gilde ze blij en vloog haar ouders om hun hals. Ineens komt er een man naar de tuin. "Mijnheer, mevrouw. De zoon van de koning wordt morgen zes. U moogt naar hun feest, en neem uw dochter mee." De man draaide zich naar het meisje. "Hou oud ben jij?" Ze steekt drie vingers in de lucht. De man knikt en loopt weg. "We gaan naar een feest!" Gilt het kind vrolijk en ze loopt naar binnen.

Lucy is een rebels meisje en uitstekend met pijl en boog. Wanneer haar vader op kruistocht is en haar moeder op sterven ligt, staat ze er alleen voor. Alleen samen met haar beste vriend, de simpele jongen Jack.

Oh ja, nog één ding, ze is de dochter van Hood.

Als koning Richard Leeuwenhart dood is komt Robin Hood terug om te kijken of een nobele man de troon krijgt. Jammer genoeg wordt hij gevangen genomen door de verstoten Sheriff en Prins Jan die zich de troon weer wilt toe eigenen. Als Lucy dit te weten komt doet ze er alles aan om haar vader terug vrij te krijgen en strijdt ze tegen het leger van Jan zoals haar vader vroeger deed.

Op een dag ontmoet ze dan prins Louiz, de zoon van Richard. Hij is teruggekeerd uit Frankrijk om de troon eigen te maken. Lucy beschermt hem tegen Jan, maar is hij wel wie hij zegt dat hij is?

Wie liegt en wie spreekt de waarheid?

*********************
Hey hey hey, een nieuw boek van mij, op de foto zie je kleine Lucy. Hop you like it!!!!!
Luf u all xxx

Daughter of HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu