{If I Go Down...}

103 19 7
                                    

Jayce zie jE op pic.
*********************************

Lucy

Ik kan het niet geloven! Jayce is hier! Hij is hier!

Jayce grijnst naar haar zodra ze hem heeft losgelaten. Hij geeft haar een dolk die ze verstopt ik de plooien van haar jurk.
"En nu?" Vraagt ze.
"Volg mij en speel mee. Nog even en hier valt een heel leger binnen." Fluistert hij. Zijn stem loopt over van enthousiasme terwijl hij fluistert.
Lucy draait zich om naar de koning, ze kijkt hem met een haat volle blik aan. De priester schraapt zijn keel. Iedereen staart hem aan. De ogen van de priester schieten vluchtig rond, alsof hij niet weet wat hij moet doen. Vanuit haar ooghoek ziet Lucy dat de koning een paar soldaten een opdracht heeft.
"En waarom maakt u bezwaar, meneer...?"
"Jayce, Jayce Lionheart. Zoon van Richard Lionheart. Prins van Engeland." Antwoordt hij.
"Prins Jayce?" Vraagt de hogepriester. Zijn mond valt open en zijn ogen schieten nog meer kanten op, alsof hij bang is dat iets betrapt wordt. Terwijl hij en Jayce iets overleggen, schieten zijn ogen nog steeds rond. Het is heel zachtjes maar Lucy merkt dat zijn ogen regelmatig naar éénzelfde plek terug schieten. Met haar ogen scant ze de bovenverdieping. Eerst vallen haar ogen op een tweeling.
"Jack en Florel?" Fluistert ze. Jack merkt dat Lucy naar hem kijkt en zwaait.

Dan kijkt ze verder. Haar ogen vallen op een donkere schaduw tegen we muur. Hij heeft een zwarte boog vast met zwarte pijlen. Hij neemt een pijl vast. Het silver van de punt glinstert in haar ogen. Haar ogen worden groot. Ze verplaatst zich tot ze voor de scherpschutter staat en achter Jayce zodat hij Jayce niet kan raken. De man beweegt zachtjes. Na een paar seconden heeft Lucy door dat hij een teken gaf. Vluchtig kijkt ze door de zaal. Ze stoot per ongeluk tegen de arm van prins Jayce. Hij lijkt haar verbaasd aan.
"Luce? Wat is er?" Vraagt hij verbaasd. Iedereen kijkt haar aan. Lucy blijft rondstaren. De zilveren pijl komt weer in haar blikveld. Jayce neemt haar arm vast en kijkt met zijn zee groene ogen in haar blauwe ogen. Lucy zwijgt en probeert de man weer te zoeken. Ze ziet de pan bewegen en dan schiet de pijl weg. Ze duwt Jayce op de grond en de pijl vliegt over hun heen. Hij komt vast te zitten in de bijbel.
"Hemeltje!" Acteert de hogepriester bang. Lucy geeft hem een onderzoekende blik.

Soldaten verschijnen in de deuren van de kerk, niemand merkt het, iedereen staart naar de zwarte pijl met zilveren pijlpunt. Lucy beweegt naar voren en trekt de pijl uit het heilige boek. Ze weegt de pijl in haar hand en bestudeert hem.
Nachtschade! Haar ogen worden groot en ze laat de pijl vallen. Met een zacht geluid valt de pijl op de grond. Ze grijpt naar haar dolk en zoekt de ogen van Jayce.
'Val' vertellen haar lippen. Jayce knikt zachtjes. Hij gaat met één hand in zijn zakken en haalt er iets uit. Het houten fluitje wordt even zichtbaar. Lucy gaat bij hem staan. De massa lijkt bevroren, ze staren allemaal met wazige ogen naar de pijl, alsof ze iets proberen te ontdekken.

Iemand loopt naar de pijl toe. De man heeft grijze haren en bruine ogen. Hij neemt de pijl op en wilt de zilveren punt aanraken.
"Neen! Niet aanraken!" Begint Lucy te roepen. Ze loopt naar de man toe. "Niet aanraken!" Schreeuwt ze nog eens. De man luistert niet, hij lijkt in een trans te zijn. Lucy wordt tegengehouden door een soldaat. Ze slaat en schopt en probeert los te komen. De man gaat met zijn vinger langs het zilver. Tranen lopen over Lucy haar wangen. Iedereen houdt zijn adem in. Even gebeurt er niks. Iedereen ademt opgelucht en kijkt de man aan. Dan laat hij de pijl vallen. Zijn ogen draaien in zijn kassen en hij valt pardoes op de grond. Zijn hele lichaam vertoont stuiptrekkingen. De soldaat staat met open mond te kijken. Lucy ziet dat als haar kans en rent naar de man toe. Ze herkend de man, het was degene die haar een maand geleden geholpen had, de vader van de kokkin. Ze draait de man om en sluit zijn ogen. Zodra ze de man aanraakt begint hij verwoest te bewegen.
"Niemand raakt hem aan en haal de kokkin." Zegt ze met een trillende stem. Niemand beweegt een spier.
"Ga nu de kokkin halen, Shakes!" Schreeuwt ze. Een dienstmeisje komt de zaal in. Ze kijkt verbaasd rond, dan ziet ze haar vader liggen. Ze loopt naar hem toe. Haar ogen schieten vol tranen en ze slaat gaat handen voor haar mond.
"Nee..." mompelt ze. Dan barst ze in tranen uit. Lucy gaat naast haar zitten.
"Is hij?" Vraagt ze. Lucy schudt haar hoofd. Hij is niet dood, voorlopig toch.

Koning Jan bekijkt het spektakel met en gemene grijns. Hij seint zijn soldaten. "Nu!" Schreeuwt hij. Jayce kijkt verschrikt op en blaast op zijn fluitje. Soldaten lopen van alle kanten op Jayce en Lucy af. Jack en Florel springen naar beneden. Ze gaan met hun ruggen tegen elkaar staan.

"En nu?" Vraagt Lucy.
"Even volhouden, je vader is er zo!" Antwoordt Jayce.
"Alles oké, Lucy?" Vragen Florel en Jack tegelijkertijd.
"Nu wel, maak je maar geen zorgen." antwoordt ze. Ze neemt haar dolk en staart naar de soldaten. "Nu!" Fluistert ze en dan bewegen ze allemaal naar voren. Pijlen vliegen in het rond en een nieuw leger komt de troonzaal binnen. Lucy herkent de Merry Men en glimlacht breed. Dan hoort ze een schreeuw. Jan drukt zijn zwaard tegen de keel van een klein meisje. Lucy komt in beweging en maakt zich los van de groep.
"Lucy!" Hoort ze schreeuwen maar ze rent stug door tot ze voor de koning staat.
"Laat haar gaan!" Sist ze woedend.
"Waarom zou ik?" Antwoordt hij.
"Durf je niet tegen mij te vechten?" Vraagt Lucy. De koning wordt rood.
"Kom, ik laat haar los als jij hier tegen mij komt vechten." Zegt de koning. Lucy weet dat ze in een val gaat lopen, dat is zo duidelijk. Toch beweegt ze naar voren.
"Ik ben er, laat haar los!"
De koning laat het meisje los.
"Dat had je niet moeten doen." Zegt hij. Iets hard vliegt tegen haar hoofd en zwarte vlekken dansen voor haar ogen.
"Neem haar mee, het is tijd!" Hoort ze iemand nog zeggen, dan sluit ze haar ogen.

Jayce

Jayce staat rug tegen rug met Lucy en nog twee anderen. Het gevecht is volop aan de gang. Hij hoort een schreeuw. Een rug verwijdert zich van de zijne. Het is plotseling koud. Hij draait zich om en ziet Lucy naar Jan rennen. Jan dreigt met een klein meisje.
"Lucy!" Roept hij haar na. Hij beweegt zich achter haar aan maar wordt tegengehouden door een groep soldaten. Hij grijpt zijn zwaard stevig vast. Dan hapt de eerste toe. Hij beweegt gracieus opzij en ontwijkt de slag. Hij slaat met het heft tegen de man zijn hoofd. Hij valt bewusteloos neer. Één neer, nog vijf te gaan. De tweede verslaat hij door zijn zwaard in twee te hakken en hem volop in zijn maag te knieën. De derde en de vierde volgen als snel. Behendig zorgt hij ervoor dat ze hun zwaarden kwijtraken en maakt hun wegwijs. De laatste kijkt om zich heen en loopt angstig weg. Jayce grinnikt even en kijkt terug omhoog. Net op tijd om Lucy neer te zien gaan. Ze nemen haar mee.
"Oh nee, dat staat niet op mijn lijstje!" Mompelt hij en dan loopt hij haar achterna.

Heyaaaa Peepzz
What do ya think???
En welke ship???

LucyxJack

LucyxJayce

LucyxFlorel

Lucyx???

Love youuuuu!!!!

Daughter of HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu