Lucy
Ik vlucht steeds verder het bos in. Zigzaggend door de struiken baan ik mij een weg. Ik kijk even achterom en zie mijn achtervolger lopen, hij is woedend. Ik grinnik en loop verder het bos in. Ineens hoor ik een bekende brul. Ik draai een halve slag naar links en loop verder. Mijn voeten zakken weg in de modder maar ik blijf hard doorlopen. Dan zie ik ineens een open plek en in de open plek degene die ik zocht.
"Aslun!" Roep ik luid. Ik knuffel de leeuw. Daarna kijk ik in de ogen van de leeuw, en hij kijkt terug. Mijn ogen glimlachen.
"Wil je mij helpen iets te doen?" Fluister ik in zijn oor. Als antwoord brult hij zachtjes. Ik glimlach.Florel.
Ik val Jack woedend aan maar hij ontwijkt mijn slag makkelijk. Een vermakelijk grijnsje verschijnt op zijn lippen.
"Je lacht te snel Jack, je denkt dat je al gewonnen hebt!" Zeg ik gemeen. Plots heb ik een idee. Jan zei altijd dat zij de slechterikken waren en dat zij mijn moeder vermoord hebben. Ik wordt woedend maar hou mij aan mijn plan.
"Vond je het leuk? Haar doden?" Vraag ik aan hem, een verwarde uitdrukking verschijnt op zijn gezicht.
"Wie doden? Ik heb nog nooit een vrouw gedood." Antwoord hij verbaasd. Ik kijk hem aan en zoek iets dat zijn leugen verklaart.
"Oh nee, en Margriet Stone dan?" Vraag ik.
"Haar zou ik nooit vermoorden, ze is mijn moeder." Antwoord hij.
"Ah ja, waarom was ze dan niet in jouw huis?" Vraag ik aan hem.
"Omdat ze op reis is." Antwoord hij.
"Hoe oud ben jij?" Vraag ik aarzelend.
"16 jaar, bijna 17." Antwoord hij. Ik kijk hem verbaasd aan.
"Ik ook..." mompel ik. "Jan zei... Jan!" Roepen ik woedend.
"Wat is er met Jan?" Vraagt Jack aan mij.
"Hij zei dat mijn moeder vermoord werd toen ik één jaar was door ene Jack en ene Robin Hood. Maar als jij haar vermoord had was je toen ook pas één jaar. Mijn moeder was ook Margriet Stone.." dat laatste zeg ik twijfelend. Ik kijk met beide ogen naar Jack, ik probeer om zijn reactie te pijlen.
"Oké, Margriet heeft wat uit te leggen. Maar, ik kwam naar hier om prinsje te beschermen." Zegt Jack nonchalant. Ik grinnik.
"Wel, dat prinsje van jouw is niet echt een prins. Het is de zoon van Sir Guy." Zeg ik grijnzend. Jacks ogen worden groot, reusachtig groot.
"Dus je bedoeld dat we..." begint hij. Ik knik.
"Waar is de echte prins?" Vraagt hij dan. Ik haal mijn schouders op terwijl ik 'geen idee' zeg. Plots klinkt er een luide brul vanuit het bos. We kijken tegelijk op naar de bosrand. Dan kijken we angstig naar elkaar.
"Lucy!" Zeggen we tegelijkertijd. We spurten het bos in, richting het geluid van de brul.Jack.
We komen aan bij een open plek. We zien een reusachtige leeuw die langzaam op Luce afsluipt. Wij sluipen ook dichterbij. Lucy loopt angstvallig naar achteren plots verscheint Sir Guy op het plein. De leeuw draait zich om en brult woest naar hem. Sir Guy lijkt even van slag en neemt dan zijn pijl en boog. Lucy haar ogen worden groot. Ze plukt een schild zo vanuit de struik achter haar en begint met lopen. Net als Sir Guy de pijl loslaat en de pijl richting de leeuw schiet gooit ze haar schild. De pijl ketst af tegen het schild. Ze zucht opgelucht en rent naar de leeuw toe. De leeuw geeft haar een knikje. Dan zie ik ineens dat Florel moeite heeft met bewegen.
"Wat is er?" Vraag ik. Dan pas zie ik dat het is omdat hij van woede is aan het trillen. Ik krijg er rillingen van. Plots rent hij de open plek op richting Sir Guy. Ik sla even op mijn hoofd en loop dan achter hem aan.Lucy.
"Beysan! (Vroeger was het Aslun) Is alles oké?" Vraag ik. Hij knikt. Opgelucht zucht ik. Dan kijk ik woest naar Sir Guy maar ik krijg de schrik van mijn leven. Twee Jacks zijn met hem aan het vechten. Ik geloof dat ik begin te hallucineren.
"Stop!" Roept Sir Guy plots.
"Dit is het gesprek tussen mij en Jade." Zegt hij gemeen.
"Gesprek?" Vraag ik met een sarcastische ondertoon en een grijns op mijn gezicht. Hij legt een pijl op zijn boog en spant hem aan.
"Jade, je kent de deal. Je kan kiezen. Trouwens ik waarschuw je, ik ben de beste boogschutter van het land." Zegt hij trots. Ik grijns nog altijd en ik zie dat Jack moeite heeft om niet in lachen uit te barsten.
"Ah ja, en Robin Hood dan?" Vraag ik op een uitdagend toontje.
"Die is toch niet in het land, was hij niet op bedevaartstocht?" Zegt hij. Jack staat zich nog altijd in te houden.
"En de prins dan?" Vraag ik listig.
"Prins Jayce? Die zit in de kerker, die kan nu niet schieten." Antwoordt Sir Guy niks vermoedend.
"Oh, bedankt voor de tip." Zeg ik weer. Nu pas lijkt die iets door te hebben. Zijn ogen staan vol woede.
"Kies of je gaat eraan." Zegt hij.
"Wel euhm.... ik ga dus echt nooit of te nimmer met u trouwen dus ik ga voor No way gosey!" Het eerste zei ik met afschuw in mijn stem en het tweed uitdagend.
"Jouw keus." Zegt Guy en hij laat de pijl los. Snel neem ik een pijl uit de koker en neem ik mijn boog. Ik schiet zo de pijl uit de lucht. Ik kijk tevreden naar mijn boog die ik al die tijd op mijn rug verstopt had.
"Neeh, ik denk toch, Guy, dat ik net iets beter ben." Zeg ik terwijl ik de boog rond draai rond mijn vinger.
"Wedden van niet? Ik daag je uit. Morgen, 12 uur aan de overgebleven Romeinse Muur." Zegt hij en hij verdwijnt. Jack rent naar mij toe.
"Dat was mega grappig!" Roept hij enthousiast.
"Weet je zeker dat je gaat gaan?" vraagt een andere stem, "Sir Guy is best goed hoor.
"Duh, daag nooit een jonger meisje uit en weet ik. Ik heb genoeg verhalen gehoord. Maar goed, wie ben je eigenlijk? Je lijkt hartstikke veel op Jack. Zijn jullie tweelingen ofzo?" Vraag ik nieuwsgierig.
"Wel, ik heet Florel en... we hebben zeg maar dezelfde leeftijd en misschien dezelfde moeder dus... dat kan." Zegt neppe Jack.
"Hoezo misschien?" Vraag ik verder.
"We gaan het nog aan haar vragen." Komt Jack tussenbeide.
Ik zucht en schud mijn hoofd dan draai ik mij om.
"Beysan? Ga je terug naar de grot?" Vraag ik. De leeuw knikt. Ik glimlach en wuif. De leeuw knikt weer en loopt dan weg. Rustig wandel ik weer richting het dorp, twee verbaasde jongens achterlatend.
JE LEEST
Daughter of Hood
FantasyLucy is een rebels meisje en uitstekend met pijl en boog. Wanneer haar vader op kruistocht is en haar moeder op sterven ligt, staat ze er alleen voor. Alleen samen met haar beste vriend, de simpele jongen Jack. Oh ja, nog één ding, ze is de dochter...