{Marry Me} Part 2

114 23 7
                                    

  Voor de troonzaal wordt er een pijl op haar gericht. Sir Guy kijkt haar met een grijns aan.
"Ik zal wegkomen, en dan vermoordt ik je." Sist Lucy voor ze de zaal in stapt.

De aanwezigen gaan rechtstaan en muziek begint te draaien. Met grote ogen blijft Lucy staan. Ze had er niet zo heel veel van verwacht maar dit verslaat zonder problemen al haar voorstellingen. Een witte loper met gouden franjes is helemaal uitgerold van voor haar voeten tot aan de voorkant van de kerk.   Aan weerskanten van de loper staan witte bomen met gouden blaadjes. De muren zijn versierd met gouden vlaggen met het wapenkruis erop. Als ze een puntig voorwerp in haar rug voelt prikken, begint ze zachtjes te wandelen. Mensen buigen voor haar of staren haar zonder schaamte aan. Bij Lucy groeit de drang echter om gewoon weg te lopen en iemand kei hard in zijn gezicht te slaan. Halverwege staat koning Jan echter te wachten. Ze wordt gedwongen om het gouden lint vast te nemen en samen met hem naar voren te wandelen.

  "Kom, kom nou Lucy. Zo erg is het toch niet? Trouwen met een koning. Je zult zien dat je één van de gelukkigste vrouwen van de wereld gaat worden." Begint Jan terwijl Lucy stug naar voren kijkt.

  "Als je niet oppast dan sla ik je zo hard dat je neus breekt. Gedwongen trouwen is altijd erg en nooit zal ik gelukkig zijn." Antwoordt Lucy.

  "Geef het op kind, je vrienden komen je niet redden. Jack zit in het gevang en ik heb gehoord dat ze buiten hebben opgegeven. Ons leger was gewoon veel te sterk voor hun." Zegt Jan.

  "Als je mij probeert te breken ga je toch beter je best moeten doen én Opgeven? Geloof je dat zelf wel Jan? Heeft Robin Hood het opgegeven toen hij in het gevang zat? Heeft hij het opgegeven toen je zijn vader vermoorde? Heeft hij het opgegeven toen hij alleen tegen jouw hele leger moest vechten? Hij zal nooit opgeven. Je bent misschien wel koning, maar dat gaat niet zo blijven. Als je niet geliefd bent bij het volk komt er snel een opstand, en dat overleef je niet. Je bent maar een zielige Prins die nooit een koninkrijk zal kunnen leiden, Jan Zonderland." Zegt Lucy in één adem. Jan wordt rood en moet zich inhouden om niet te gaan schreeuwen. 

  "Wacht maar, klein kreng. Je zal breken, vanavond nog." Zegt hij als ze vlak voor het altaar staan. Daarna kijkt hij glimlachend naar de priester. Lucy werpt hem nog een vuile blik en kijkt dan ook naar voren. Een gouden kroon wordt op haar hoofd gezet.

~~~ "Geachte genodigden, wij zijn hier allen samengekomen om dit koninklijke paar te verenigen..." ~~~

"Snel Florel." Zegt Jack fluisterend. Ze lopen door de gangen van het kasteel. 

"Waarom gaan we zelfs deze kant uit? De plechtigheid gebeurt in de troonzaal!" Schreeuw-fluistert hij. 

  "Omdat we een verrassingsaanval gaan plegen en dan kan je niet even door de voordeur wandelen en zeggen: 'Hallo, wij komen jullie aanvallen.' Dan kan je jezelf nog beter in een doos steken, er een strikje rond doen en op een briefje schrijven 'Hierin zit iemand die de bruiloft wilt verstoren.'" Antwoordt Florel geërgerd. Jack schud zijn hoofd en loopt dan weer achter hem aan. Dan rent Florel plots door een nis in de muur. Jack volgt hem terwijl hij een beetje voorzichtig rond zich heen kijkt. Ze staan in één van de hoger gelegen nissen van de Troonzaal, vanaf hier kunnen ze perfect over de zaal kijken. Jacks adem stopt even als hij Lucy opmerkt. Lucy zag er altijd al prachtig uit maar nu ziet ze er echt uit als een engel. Hij sluit zijn mond en kijkt even om hem heen om te kijken of iemand het gezien had.

  "Koning Jan, wilt u sámen met Lucy Hood verder leven, haar liefde en trouw bewijzen,in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in ziekte en gezondheid?" Horen wij de priester vragen.
  "Ja, ik wil." Antwoordt Jan. Hij grijnst naar Lucy.
"En wilt u daarbij het geloof als richtlijn nemen, proberen Gods liefde in woord en daad in de wereld om u heen uit te stralen en gestalte te geven, en wilt u haar daarin steunen?" Vraagt de priester weer.
  "Ja, ik wil." Antwoordt Jan. Hij neemt een ring van het kussen en steekt die rond Lucy's vinger. 

Jack moet moeite doen om niet nu al naar beneden te springen en de oude prins te vernietigen.

"En u, Lucy Hood, zult u exact hetzelfde doen en daarmee u taak als liefhebbende koningin te aanvaarden? Zult u de mensen helpen en voor altijd bij deze man leven?" Vraagt de priester. Lucy kijkt hem met grote ogen aan. Tergende seconden gaan voorbij. 

Jack sluit zijn ogen. 'Zeg neen, alstublieft Luce, zeg neen.' Hij opent zijn ogen weer en ziet dat Jan Lucy een dwingende blik geeft.

Tranen verschijnen in Lucy haar ogen. Ze opent haar mond. "Ja, ik wil." Fluistert ze. Verdriet is nu voluit op haar gezicht te lezen. Tranen prikken in haar ogen maar ze knippert ze verwoed weg.

  'Ze zijn niet gekomen, Ze zijn niet gekomen!' Dat is de enige gedachte die nu in haar hoofd cirkelt. 

"Voor we deze twee mensen met elkaar gaan verbinden moet ik vragen, heeft er iemand bezwaar tegen deze binding?" Vraagt de priester.

"3, 2," Fluister Florel, "1..." Florel wordt onderbroken door een andere jongensstem in de zaal.

"Ik maak bezwaar." Jack, Florel, Jan en zeg maar die hele zaal staat verstomd. Lucy krijgt een gigantische glimlach op haar gezicht. 

"Treed nader." Zegt de Priester.

Een bruinharige jongen, gehuld in elegante kleren, komt langzaam naar voren gelopen. Lucy haar mond valt open. 'Kent ze die jongen?' Vraagt Jack zich af. 

Lucy wandelt langzaam van de trap af.

 "Prins Jayce?" vraagt ze luidop.
"That's me Luce." Zegt hij. Lucy glimlacht en springt in zijn armen. De rest van de zaal staat met grote ogen en open monden toe te kijken. 

En dan herkend Jack hem ook. Zijn eeuwige grijns, zijn half-grappige ego, zijn zeegroene ogen en zijn warige bruine haren. Zijn jonge karakter was blijkbaar niks veranderd. Zijn uiterlijk daarentegen had een hele transformatie ondergaan. Zijn blond gekamde haren waren bruin en lagen ongetemd op zijn hoofd. De eerst grijs-groene ogen waren diep zeegroen geworden en hij had kleine zomersproetjes gekregen. 

Heeyyyy, 

Ik hoop echt dat dit hoofdstuk goed aan jullie voorstellingen voldoet.

Wat vinden jullie ervan?
Even slikken niet??
Laat gerust een reactie achter en tot de volgende keer!!!"

Xx Livrae

Daughter of HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu