{Evil in the House}

250 30 2
                                    

Anoniem

"En? Hoe reageert ze?"
"Ze gaat vaak alleen naar het bos en komt dan pas veel later terug. En, ze kan zeer goed vechten."
"Bij wie ben je eigenlijk?"
"Lucy Pevensie."
"Hmm die ken ik niet. Het leger van prins Phillip komt volgende week naar hier, om aan te vallen. Zorg dat je klaar bent."
Ik knik even en stap de schaduw weer in.

Lucy

"En waar ben jij geweest?" Vraag ik, hij kijkt mij vragend aan. "Je weet wel wat ik bedoel, waar ben jij geweest!"
"Euh.. en wandelingetje in het bos?" Zegt hij zo onschuldig mogelijk. Woest kijk ik hem aan, jaja... dat zal wel. Toch laat ik het erbij want ik ga jagen. "Ik ga jagen... blijf hier!"
"Nee, ik kom mee!" Geërgerd slaak ik een zucht. "Laat maar, ik ga al niet meer."  Hij kijkt verbaasd maar ik negeer hem, wat heb ik een hekel aan prinsen, vroeger was hij anders. "Kom mee, we gaan naar Jack." Zei ik. Hij volgt mij zwijgend, maar goed, ik had geen zin in een gesprek met hem. Als we bijna bij Jack zijn word ik tegengehouden. "Mevrouw Pevensie, ik heb nieuws." Ik knik. "Ga al maar naar Jack, ik volg." Hij loopt weg. "Wat is er?"
"Het gaat over je ouders." Zwijgend loop ik mee.
"Als eerste je moeder. Ze is doodziek, je ziet het niet, maar toch is het zo." Ik schrik en krijg tranen in mijn ogen.
"Er is een oplossing, maar alleen je vader weet waar het medicijn ligt. Maar uw vader zit in de bak."
"Wat, hoezo??"
"Prins Jan." Zucht de man. Ik heb ondertussen wel door dat de man een dokter is. Huilend ren ik richting Jack, daar komen de honden me eerst opzoeken. Daarna komt Jack op mij af. Huilend vertel ik het verhaal. Dan stop ik abrupt. "Ik moet hem bevrijden." Ik loop het bos in met Jack achter mij aan. Ik help, dan verschijnt Louis voor ons. "Ik ook.... waarmee??"
"Jagen..." antwoord ik. Hij knikt en komt mee.
"Ik vertrouw hem niet." Fluister ik in Jacks oor.
"Hij is de prins, doe niet zo mal." En hij gaat naast Louis lopen. Ik zucht, joepi, ik dacht dat hij een vriend was.

Anoniem (2)

"Hebben we Jack, Jayce en Hood."
"Ja, Jan." Ik buig, "goed. Dan is Louis en Florel bij haar."
"Inderdaad."
"Dan zijn alle bedrijgingen uit de weg geruimd, want alle goeie vechters, jongens dus, meisjes kunnen niet vechten. Dan kan ik de troon op. Op naar het Kasteel!"

Alowa xxx
Doei xxxx

Daughter of HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu