Forget the Past
Zwarte katten worden al jaren beschouwd als dieren van het kwaad. Heksen, duivelsaanbidders en alles wat hun temaken had werd dus ook als slecht beschouwd.
Ergens in de 17de eeuw, langs een verlaten bospad in een oud gammel huisje leefde een oude man. De man leefde afgezonderd van iedereen omdat hij werd beschouwd als een gek. Alleen één iemand kwam hem nog geregeld bezoeken. Zijn neef. Hij was slank gebouwd en had zwarte haren en een zwarte baard, zijn priemende ogen waren klein en donker. Ook had hij altijd een zwarte kater mee. Elke vrijdagnacht kwam hij langs en dan vertelde hij verhalen over heksen, demonen, duivels, weerwolven, vampieren en ander kwaad. Elke keer eindigde hij om exact de twaalfde klokslag om twaalf uur met dezelfde zin:
"Soms is het beter om het verleden te vergeten!"
Op een vrijdagnacht toen de oude man geduldig zat te wachten kwam hij niet meer langs. De daaropvolgende weken ook niet. Wél verdween er om precies de twaalfde klokslag om twaalf uur een kind. Om daarna twee dagen later dood gevonden te worden op het verlaten bospad. Keer op keer verdween er een onschuldig kind. Op de dertiende nacht besloot de oude man om 's nachts de wacht te houden. Maar het was al te laat, hoor zijn huis lag een dood lijk. Daarop stond de zwarte kater en die zei: "Soms is het beter om het verleden te vergeten!" Daarna verdween de kat en werd er ook niemand meer meegenomen of ontvoerd. De oude arme man werd niet geloofd door zijn dorpsgenoten en werd zo fel verstoten dat het hem uiteindelijk zijn leven kostte.
Maar op die nacht verscheen de zwarte kat weer, en herhaalde hij de bekende zin: "Soms is het beter om het verleden te vergeten!"En wat vinden jullie? Wel of Niet??? Wel eerlijk zijn hee....
Ik zal proberen sneller te updaten!!!
Toeeeeddddeeellssss
JE LEEST
Daughter of Hood
FantasyLucy is een rebels meisje en uitstekend met pijl en boog. Wanneer haar vader op kruistocht is en haar moeder op sterven ligt, staat ze er alleen voor. Alleen samen met haar beste vriend, de simpele jongen Jack. Oh ja, nog één ding, ze is de dochter...