{A Pot Of Honny}

238 31 7
                                    

Lucy

"Dad!" Ik loop naar hem toe.
"Lucy, blijf daar, het is een val. Ze weten niet dat jij kan vechten en mijn dochter bent. Dus sta op, kom op."
"Papa, niet weggaan! Papa!"
Mijn zicht wordt zwart. Ik ben alleen in een donkere tunnel, maar ik ga opkomen. Voor de armen!

Ik word wakker. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en neem een setje kleren uit de kast. Dan spring ik rap onder de douche. Na 5 minuten ben ik klaar en doe ik mijn t-shirt en mijn zwarte legging aan. Ook mijn donkerblauwe allstars. Omdat mijn moeder altijd zaagt als ik geen Jurk aan heb doe ik er nog een over aan. Het is een donkerblauwe met een zilveren maan en daarin een ster erop. Ik vindt hem prachtig. Ik wandel naar buiten en vind in onze tuin lavendel. Ik pluk een paar blaadjes en maak thee voor mijn moeder. Ik wandel langzaam naar boven en ga langs haar bed zitten.
"Hier is wat thee."
"Dankje kind."
Haar stem klinkt zo schor. Ze neemt een slok.
"Wil je wat honing gaan halen?"
Ik knik en ga naar beneden. Daar doe ik de kast open. Ik bekijk de honing pot. Damm, leeg.
"Mam, ik ga naar de markt, de honing is op."
"Wees zo snel mogelijk terug."
Antwoord ze weer met haar schorre stem. Ik neem mijn zwarte kapmantel en mijn boog. Mijn pijlen koker gooi ik over mijn schouder. Ik zie mijn paard vrolijk staan. Ik zadel het mooie dier op en spring op zijn rug. Langzaam wandelt hij het bos in. Ik geef met mijn voeten een zachte tik tegen zijn flank. Amaretto begint te draven, oh... wat heb ik dit gemist. Ik spoor hem aan om nog sneller te gaan en al snel galopperen we door het bos. Ik zie het dorpje in zicht komen en verander mijn snelheid in een lichte draf. Als ik aan het dorp ben spring ik van mijn paard af en neem zijn halster vast. Ik hang er een touw aan en bindt hem boven een hooibak vast, dan kan hij eten. Ik wandel met mijn mandje de stad in. Overal lopen vrolijk mensen rond en stoeien kinderen. Lachend beweeg ik me door de massa tot ik bij broeder Tuck ben.
"Heey Tuck, wat honing graag!"
"Heey Hoodie, wat een verassing. Dan komt hij dichterbij. Er is een geheime bijeenkomst van de bende van de Hood vanavond. 12 uur aan het kampvuur."
Hij geeft mij een pot honing en knipoogt naar mij. Ik gooi het geld op zijn toonbank.
"Later Tuck!"
"Later Hoodie!"
Ik grinnik, kleine Jan is begonnen met die bijnaam en nu gebruikt iedereen hem. Ik ga terug naar Amaretto en spring weer op. Naar huis. Fluister ik in zijn oor en stapvoets gaan we richting het bos. Midden in het bos hangt een kille sfeer. Mijn paard is duidelijk ongerust. Hij steigert en gaat ervandoor, mij op de grond laten liggend. Fijn, nu moet ik de honing pot zelf naar huis brengen. Ik begin te wandelen. Het bos straalt een beangstigende groene schijn achter en duizende ogen begluren mij. Dan ritselen de bosjes achter mij. Ik draai mij om en neem mijn boog, ik span hem aan. Dan komt er een roekeloos paard uit de bosjes tevoorschijn, hij is verwilderd om zich heen aan het trappen. Ik kalmeer hem en ga voor het zitten. Ik aai hem achter zijn hoofd.
"Braaf dier!" Fluister ik.
Tevreden briest het dier en gooit zijn hoofd omhoog. Ik zie een bedel aan zijn teugels hangen. Fury, staat erop geschreven.
"Fury, zo heet je dus, mooie naam!"
Dan sta ik op, en begin verder naar huis te wandelen. Fury volgt mij gewoon, ik heb hem niet eens vast. Dan voel ik dat een zwaard op mij gericht is. Langzaam draai ik mij om en kijk recht in twee paar bruine ogen.
"Wat doet een arm meisje hier in dit deel van het bos, helemaal alleen?"
"Dat „arme" meisje is rijker dan jouw, ik ben niet alleen en ik wandel naar huis."
"How how how, meissie, wat ben ik onbeleefd. Ik ben Schadow."
"Weet ik, je was op onze school altijd de pestkop die dacht dat hij goed kon boogschieten."
"Correct, en wie ben jij."
"Jouw grootste nachtmerrie. Het meisje dat jouw versloeg op de boogschut wedstrijd."
"Ah ja, Lucy... dat gaat je niet lukken met zwaarden."
Hij trekt zijn zwaard uit de schede en steekt het naar mij uit.
"En Garde."
Zuchtend haal ik mijn zwaard uit de schede. De jongen grijnst en begint de aanval. Behendig blokkeer ik zijn slagen. Op een bepaald moment verveel ik mij zelfs. Dan werkt hij mijn zwaard uit mijn hand. Hij steekt een zwaard bij mijn borst, de ander bij mijn neck.
"Ik zou dat niet doen als ik jouw was!" Zeg ik en ik kijk naar beneden.
Hij volgt mij blik, ik heb een dolk vast en richt hem precies op zijn hart. Even lijkt hij verward. Dat moment gebruik ik om hem een stomp te verkopen en mijn zwaard terug te nemen. Ik breek zijn zwaard en gooi hem over mijn rug, via een salto, op de grond. Ik hoor botten kraken.
"Pas op met wat je doet."
Zeg ik en ik loop weg. Wat een gedoe zeg. Dan kom ik thuis, ik zet Fury in een stal en Amaretto stal ik ook. Dan loop ik naar binnen met de honing pot. Ik klop op mijn moeders deur.
"Binnen!" Zegt haar schorre stem.
"Hier is de honing."
"Dankje."
"Graag gedaan."
"Waar is de prins?"
"Slapen bij Jack, waarom?"
"Omdat hij weg moet, prins Jan in terug koning en is al langs geweest op prins Louis te zoeken."
"Oh, oke. Slaapwel."
Ik loop de kamer uit, oke ik heb nog een paar uur voor de vergadering. Wat moet ik nog doen?"

Hey peepz, nouveaux part.
Je suis très nerveuse. Que ce que tu pense de la histoire?
Au revoir mes amies et amis.

Daughter of HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu