الفصل السابع عشر

10.1K 269 43
                                    

في ملحوظات تحت ياريت تقرؤها ❤❤
____________________________________
تقدمت كاميليا حتى وصلت لبوابة المسرح، عبرت البوابه ونظرت بجانبها وجدت..

وجدت ادهم يقف امام فتاه رشيقة القوام ،حنطية اللون شعرها قصير لا يتعدى عنقها .

كاميليا(بتعجب): ادهم .

ادهم(بتوتر): ك كاميليا .

الفتاه وتدعى( ريماس): ومين دي كمان يا خاين .

كاميليا(بتعجب): خاين ؟؟

ريماس(ببكاء): اه ،اللي قدامك دا خاين ..

ادهم(بحده): ريماس اسكتي.

ريماس(ببكاء): لا مش هاسكت ،اللي قدامك دا انا حبيبته من حوالي ٦ شهور والمفروض انو لما ينزل مصر كان يكلمني علشان يجي يتقدم ويخطبني،  وفعلا خد رقم بابا امبارح ،ولما طلبت منه انو يخرجني النهاردة رفض وقالي انو حصل مشاكل ومش هايعرف يخرج وانا النهاردة شوفته هنا ماشي مع بنت جميلة اوي ،يبقى خاين ولا مش خاين ..

كاميليا(بدهشه): ٦ شهور .

كاميليا(بخبث): يعني البنت دي حلوة اوي.

ريماس(ببكاء متزايد): حلوة اوي اوي .

كاميليا(وهي تنظر لادهم): ربنا يعينك، انا همشي وكمل انت الموضوع دا .

ريماس(ببكاء): هو اللي ربنا يعينه ،خلصنا يا ادهم مش عايزة اعرفك تاني لو سمحت ابعد عني.

ادهم(بتنهيدة): روحي انتي يا كاميليا ولو حد سأل عليا قوليله بيتكلم في التليفون .

ريماس(بغضب): طبعا علشان متجيش تقفشك هنا ، روحلها يا ادهم وانساني.

ادهم(بحده): اهدي بقا ، روحي انتي يا كاميليا .

كاميليا(بضحك): سلام .

وذهبت كاميليا الى عمار من جديد الذي كانت عيناه تنظر لسيدرا بنظرة  مرعبه .

كاميليا(بتعجب): ف ايه يا عمار؟؟

عمار(بغضب): الهانم ماشيه تسأل  على استاذ ادهم علشان مش لاقياه.

كاميليا(بضحك): طب يلا ندخل نلعب اللعبه دي وبعد كدا هاقولك على حاجة هاتعجبك اوي .

عمار(بحزن): يلا .

وصاروا بجانب سيدرا التي جلست بحزن على احد الطاولات بعد ن فقدت الامل في ان تجد ادهم .

كاميليا(بخبث): تعالي معانا يا سيدرا هاندخل اللعبه دي.

سيدرا(بنفي): لا انا هاستني ادهم علشان هايجبلي غزل البنات.

كاميليا(بهدوء): ادهم بيتكلم في التليفون ف موضوع مهم مش هايخلص دلوقتي، تعالي معانا وبعد كدا يبقا هو يجبلك اللي انتي عايزاة .

سيدرا(بحزن): لا خلاص روحوا انتو.

عمار(بحب): طب تعالي معانا وانا هاجبلك الي انتي عايزاه .

عشق مؤبد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن