الفصل الثامن عشر

9.4K 238 31
                                    


رفعت ريتاج وجهها وصدمت من الشخص الذي اصتدمت به .

ريتاج(بصدمة): جاسر .

جاسر(بضحك): وحشتيني.

ريتاج(بتعجب ): مش انا لسه سايباك ف الشركه من شوية .

جاسر(بضحك): اه بس لقتني زهقت وانتي وحشتيني قلت اجيلك وبالمرة نجيب الفستان ، يلا بس نلم الشنط اللي وقعت دي .

ساعد جاسر ريتاج بتجميع الحقائب حتى لفت انتباهه تلك الحقيبه التي تحتوي ع ملابس النوم خاصتها ، ابتسم بخبث ثم اعطاها الحقيبه وسارا سويا لمكان كاميليا و شاهندا حتى يخبروهم بذهابهم لشراء الفستان .

اعطت ريتاج الحقائب لكاميليا وذهبت هي وجاسر لرؤية تصميمات الفساتين .

دخلوا لمحل غاية ف الفخامه ظلت ريتاج تنظر الفستان الذي يتوسط المحل ذو الشكل المبهر ، نظر اليها جاسر فوجد عينيها تلمع من شدة إعجابها به .

جاسر(بحب): عجبك ؟؟

ريتاج(وهي ف حاله الاوعي): دا يهبل.

جاسر(بضحك): طب ما تقيسيه؟

ريتاج(بصدمه): بجد؟

جاسر(بحب): طبعا .

ثم طلبوا من العامله ان تحضر هذا الفستان حتى تقوم ريتاج بقياسه ، وبالفعل ارتدت ريتاج الفستان وابت شعرها بخفه خلف ظهرها حتى يقوم بإخفاء ظهرها العاري وخرجت لجاسر الذي كان ينظر هو الاخر للفساتين الاخري .

ريتاج(بخجل): جاسر .

نظر اليها جاسر وانبهر بشكلها فهي كانت اشبه بالاميرات لا بل أجمل منهم ، فكأن الفستان صمم من أجلها هي فقط ، اقترب منها وهو مغيب حتى احتضنها بشدة يكاد ان يدخلها بداخله .

جاسر(بهمس): انتي احلى واحده شفتها في حياتي .

ريتاج(بخجل): ش شكرا ، يعني الفستان حلو ؟!

جاسر(بحب): طبعا ، احنا هناخده خلاص ، اصلا مينفعش حد غيرك يلبسه .

احتضنته ريتاج هي الاخري قائله: ربنا يخليك ليا يا جاسر .

بالها جاسر الحضن ولكن احس بمرور يدة على شئ املس ناعم ، لم يتعدى تفكيره الخمس ثواني حتى نزعها من احضانه واستدار ليصح تفكيره .

ريتاج(بتوتر): بص بص ..

جاسر(بسخرية): اممم.

ريتاج(بتوتر): انا هخلي شعري يداري الضهر من ورا والله .

جاسر(بضحك): ما شاء الله انتي عايزة كمان اخليكي ف الفرح بشعرك اللي قرب يوصل لركبك دا .

ريتاج(بعدم فهم): يعني ايه؟

جاسر(بهدوء): يعني حضرتك ف الفرح مش هاتسيبي شعرك كدا ،بعدين ثانيه واحده.

نادى جاسر على العامله .

عشق مؤبد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن