الفصل الثامن والعشرون

8K 257 28
                                    

ريتاج(وهي تنظر لاعلى فوجدت اللوحه كما هي فرفعت يدها وازالت اللوحه واخرجت المفتاح ): المفتاح اهو .

تعجب جاسر ولكن نظر اليها بحب فيبدوا ان لها زكريات كثيرة هنا

فتحت ريتاج الغرفة ودخلت هي وجاسر ...

رأى جاسر العديد من الألعاب التي تغطيها الاتربة ، وجد سرير صغير نوعا ما موضوع بمنتصف الغرفة ودولاب صغير ايضا ولكن ما لفت انتباهه هو ان حيطان الغرفة معلق عليها العديد من الصور  ولكنها لأشخاص كارتونية.

جاسر(بحب): الاوضة حلوة اوي يا تاجي.

ريتاج(بهدوء): كانت اختياري انا وبابا .

جاسر(بهدوء): بس ايه كل اللعب دي انتي كنتي عايشه معاهم ولا مع عيلتك.

ريتاج(بضحك): لا يا سيدي كنت تقريبا كدا عايشه معاهم ، كل لعبه من دول ليها ذكرى عندي بس اهم واحده فيهم هوريهالك.

ذهبت ريتاج الى خزانة الملابس وفتحتها ثم اخرجت منها شئ ملفوف بشكل محكم .

جاسر(بضحك): دي مخدرات ولا ايه يا تاجي.

ريتاج(بضحك): مش للدرجادي.

اخذت ريتاج كرسيين من امام باب الحجرة وادخلتهم وجلست هي وجاسر ، قامت ريتاج بإزالة غطاء الهدية ..

ريتاج(وهي تنظر إلى جاسر): دي كانت اخر حاجة بابا جبهالي قبل ما ننقل.

نظر جاسر لما تحمله ريتاج فوجد انها كرة ثلجية بها بيت يملؤه الثلج بها زر من الاسفل عندما تضغط عليه يظهر صوت موسيقى هادئة ويدور المنزل مما يعطي شعور جميل .

جاسر(بهدوء): جميلة اوي يا تاجي ، بس ليه مخدتيهاش معاكي البيت الجديد لما نقلتوا.

ريتاج(بهدوء وهي تنظر إلى اللعبه): كنت حابة اسيب دي هنا عشان اجي اشوفها كل فتره بس للاسف لما نقلنا  نستها ومجتش ولا مرة غير دلوقتي.

جاسر(بحب): طب ايه رأيك ناخدها معانا ونحطها ف مكان مميز ف الجناح عندنا عشان تفتكريها دايما.

ريتاج(بحب): كنت هعمل كدا.

جاسر(وهو يقف): طب يلا وريني باقي الاوض .

ريتاج(بهدوء): طب تعالى ...

قامت ريتاج بإصطحاب جاسر ف جوله صغيرة داخل شقتهم حتى انتهوا ...

ريتاج(بجوع): كدا خلصنا تعالى بقا نطلع لماما عشان انا هموت من الجوع .

جاسر(بضحك): يلا...

ف نفس الوقت ......
رنّ جرس الباب ففتحت شاهندا ...

شاهندا(بصدمه): ع عمار .....

عمار(وهو يحتضنها): وحشتيني اوي يا شاهي .

شاهندا(وهي تبادله الاحتضان): وانت كمان يا عمار .

عشق مؤبد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن