عمار(بهدوء): احنا اتفقنا خلاص يا فارس.
فارس(بتعجب): اتفقوا ع ايه؟
عمار(بخبث): شاهندا مش عايزة تكمل .
فارس(بغضب): انت بتقول ايه.
عمار(بخبث): زي ما سمعت هي جت هنا وقالتلي انها خلاص مش عايزة تكمل ف الخطوبة دي واكيد انت عارف الاسباب.
فارس(بغيظ): وهي بقا قالتلك ايه الاسباب دي.
عمار(بهدوء): عدم اهتمامك بيها خلاها تحس انك مبقتش عايزها .
فارس(بغضب): انت اختك دي غبيه .
عمار(بحده): فارس.
فارس(بغضب): بلا فارس بلا بتاع بقا ، عايزة تفسخ الخطوبة عشان اتقمصت مني ، انا الفتره اللي فاتت دي كنت ملخوم ف ميت حاجة وهي مقدرتش، كل الي عايزاه اني اقعد اكلمها واسيب شغلي ، طب قلي بو
عمار(بهدوء): طب وليه متقلش ان كل اللي طلبته هو شوية اهتمام .
فارس(بهدوء): انا عارف اني كنت مهمل ليها ،انا بعترف بكرا ، بس انا والله مكنش قصدي.
عمار(بهدوء): انا عارف يا فارس، وحاولت اقولها بس انت عارف عقل البنات بقا .
فارس(بحده): بعدين هي ازاي عايزة تفسخ الخطوبة هي لعبه.
عمار(بضحك): مش بقولك عقلهم صغير ، المهم دلوقتي بقا انك تحاول تصالحها.
فارس(بسخرية): الهانم عملتي بلوك .
ضحك عمار بشدة على ما فعلته اخته بفارس .
عمار(محاولا السيطرة على ضحكه): طب بص انا هقولك تعمل ايه...........
____________________________________
قصر المحمدي.....استيقظت ريتاج من النوم ولم تجد جاسر بجانبها ، اعتدلت من نومها وقامت لتدخل الى الحمام ولم تجده به ، تحممت وخرجت من الحمام وارتدت ملابسها وهبطت لاسفل علها تجده ولكنها ايضا لم تجده ، أصابها القلق الشديد عليه فهو لم يفعلها قبل ذلك أن يذهب دون أن يخبرها ، حاولت الاتصال به ولكن هاتفه مغلق ، جلست بحيرة من أمرها على احد الكراسي الموجودة امامها ولم تعرف ماذا تفعل.
____________________________________
اما عند جاسر ....
Flash back :::
استيقظ من النوم اثر ارتفاع رنين هاتفه بإسم عدي ، اجاب على الفور ...جاسر(بنوم): الو .
عدي(بهدوء): انا نفذت اللي طلبته يا جاسر .
جاسر(بإنتباه): انا جاي ، استناني هناك .
عدي(بهدوء ): ماشي.
اغلق جاسر الهاتف وتسلل بهدوء من جانب ريتاج التي كانت تشبث به ، ارتدى ملابسه وخرج سريعا من القصر دون حتى ان يضع اي شئ ليطمئن ريتاج عليه .
أنت تقرأ
عشق مؤبد
Romanceكثيرٌ من همس العشق والغزل، في ليلةٍ بين اثنين هما أنا وأنت، قمرٌ ونجمٌ يُشاركاننا حبّاً ووداً دون كلل. هو: ذلك الشاب الوسيم ذو العيون الزرقاء التي تسحر من يراها،هو كبير اسرته، عاش ف اسره مليئة بالحب والحنان . هي: تلك الفتاه ذات الشعر البني الامع ، ف...