☘️35: Demi Mendapatkan Sebuah Kepercayaan

830 98 17
                                    

Suasana di bilik tahanan mulai sepi semenjak seseorang yang Qaiser SMA sekali tidak kenali hadir & orang itu hanya memandang Qaiser.

"Baiklah, kalau kau nak bebaskan tahanan tu, kau perlu buktikan kemampuan melalui perlawanan. Dengan cara tu, kau mungkin dapat raih kepercayaan aku & aku akan bebaskan dia sekiranya kau mampu buat aku kagum. Macam mana? Setuju?"tanya orang itu sambil tersenyum & memandang Qaiser.

Di ruangan latihan & perlawanan...

Kelihatan Dyan & yang lain mulai berada di situ termasuklah dengan Faizal yang sedang diawasi oleh 2 orang pengawal keselamatan kerana mereka bakal menyaksikan sebuah perlawanan Qaiser yang bakal melawan seseorang.

Kelihatan Dyan & yang lain mulai berada di situ termasuklah dengan Faizal yang sedang diawasi oleh 2 orang pengawal keselamatan kerana mereka bakal menyaksikan sebuah perlawanan Qaiser yang bakal melawan seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baiklah, maaf sebab aku belum memperkenalkan diri aku dulu. Nama aku, Dylan Connor. Panggil saja aku, Dylan. Ingat, aku takkan berlemah lembut dengan kau kerana untuk menguruskan seorang penjenayah, kau harus menjadi lebih kuat dari aku. Jadi, berlawan lah dengan sepenuh tenaga kau,"kata Dylan yang dimana senyumannya mulai muram & mulai serius.

"Baiklah, saya faham,"kata Qaiser sambil memandang Dylan.

"Baiklah, sebelum memulakan perlawanan, saya akan terangkan peraturan perlawanan ni. Qaiser, apa yang kamu perlu buat ialah hari tangan Dylan dengan gari ni,"kata Prof. Ramura laku mencampakkan sebuah gari rantai kepada Qaiser.

Qaiser terus saja menangkap gari rantai itu & memandang Dylan yang tidak lagi tersenyum malah hanya memberikan renungan membunuh yang sangat tajam ke arahnya.

"Sekiranya kau berjaya gari tangan aku dalam masa 30 minit, kau menang. Tapi, jika kau gagal, lebih baik kau tarik saja diri kau & pergi dari sini kerana kau tak layak untuk berada di sini,"kata Dylan dengan penuh serius.

Qaiser hanya terdiam sambil memandang Dylan. Dia tahu yang dia harus bertindak dengan cepat & mengalah sang lelaki itu agar dapat membebaskan Faizal atau dia juga akan menanggung akibatnya.

"Kamu berdua dah sedia?"tanya Prof. Ramura selaku pengadil perlawanan di situ.

"Sedia!"jawab mereka berdua serentak.

"Perlawanan bakal dimulakan sekarang. Jadi bersiap sedia. Sekarang, Lawan!!"kata Prof. Ramura.

Qaiser terus saja meluru ke arah Dylan. Sang lelaki itu hanya tersenyum sebelum menghilang dari pandangan Qaiser. Sang remaja itu terus saja memberhentikan langkahnya sebaik saja menyedari hal itu.

"Menyedihkan, kau sepatutnya menjadi lebih pantas tahu?"kata Dylan yang tiba-tiba saja muncul dibelakang Qaiser & menendangnya.

Walaupun begitu, Qaiser sempat mengelak dengan pantas & menumbuk Dalam tetapi sempat ditahan menggunakan lengannya. Dylan hanya merenung Qaiser & terus saja mengundurkan dirinya ke belakang sementara yang lain hanya menjadi penonton.

"Aku tak rasa budak tu boleh lawan dengan Dr. Dylan. Lagipun, dia Awakend ke-2 paling kuat dalam carta 10 teratas awakend terkuat. Aku pasti dia akan kalah dengan teruk & takkan tunjukkan diri dia kat sini lagi,"kata Yamiko.

Kisah Seorang Hero Yang PendiamWhere stories live. Discover now