Di aparment Qaiser tinggal...
Kelihatan Qaiser sedang membuka tingkap agar kucing-kucing jalanan yang seringkali datang untuk melawatnya masuk ke dalam.
Qaiser hanya tersenyum sambil memandang kucing-kucing itu. Pada masa yang sama, Faizal hanya memandang kucing-kucing itu & terus saja memeluk kesemua kucing itu.
"Kenapa kau tak cakap yang kau ada ramai kucing, Qaiser? Inilah benda yang aku mahukan dalam hidup aku,"kata Faizal dengan penuh gembira.
"Hahaha, maaflah. Aku hampir lupa pulak pasal ni. Kalau kau tak kisah, tolong bagi diorang makan kejap. Aku nak kemaskan barang untuk pergi buat misi dengan Dylan esok. Jadi, aku nak pergi ke kedai untuk beli barang-barang sikit,"kata Qaiser sambil menyarung jaketnya.
"Baiklah, aku faham,"kata Faizal.
"Ingat, jangan bagi diorang makan banyak sangat atau keluar dari sini tanpa pengetahuan aku,"kata Qaiser sambil berjalan pergi ke arah pintu & menyarung kasutnya.
"Baiklah, Ruru! Aku faham!"kata Faizal sambil memberi tabik hormat.
Qaiser hanya menghelakan nafas lalu terus saja berjalan keluar dari situ. Faizal tanpa melengahkan masa, terus saja berjalan ke arah sebuah almari.
Dia terus saja mengambil satu pek makanan kucing & terus saja mengisinya ke dalam sebuah mangkuk itu. Disebabkan lapar, kucing-kucing itu termasuklah Mike mulai berjalan mendekati Faizal.
"Korang semua memang comel tahu tak? Jadi, makanlah. Aku tahu yang korang lapar,"kata Faizal sambil memandang mereka.
Sementara itu, di kawasan bandar...
Kelihatan Qaiser mulai berjalan keluar dari sebuah kedai & terus saja duduk di atas sebuah bangku sambil melepaskan lelahnya.
"Huh, tak sangka aku dah rasa letih walaupun aku baru je beberapa minit ada kat sini. Rasanya, mungkin aku patut suruh Faizal je pergi tadi,"kata Qaiser sambil memandang ke arah langit.
Qaiser POV...
Aku hanya termenung sambil memandang ke arah langit setelah berasa letih sebaik saja selesai membeli apa yang aku perlukan. Aku hanya menghelakan nafas tanda pasrah pada diri aku.
Sekarang aku sedar yang aku dah buat kesilapan besar sebab paksa diri aku guna kuasa aku sejak kebelakangan ni. Akibatnya, aku kena tanggung masalah ni sendiri tanpa melibatkan orang lain. Tapi sayangnya, Cody pasti dah tahu tentang masalah aku.
Apa patut aku buat sekarang? Macam mana kalau dia bagitau yang lain? Aku hanya termenung. Pada masa yang sama, aku terpandang seorang budak perempuan sedang berdiri dihadapan aku sambil menghulurkan sekeping coklat.
"Hai, abang. Abang nampak macam letih je. Abang nak coklat tak?"tanya budak perempuan itu.
Aku hanya memandang budak perempuan yang sama sekali aku tidak kenali itu. Dia nampak seperti budak yang berada di dalam lingkungan 5 tahun. Aku cuma tersenyum sambil memandang dirinya.
YOU ARE READING
Kisah Seorang Hero Yang Pendiam
FantasíaAwakend adalah manusia yang dilahirkan atau mewarisi beberapa kelebihan atau kuasa yang sangat luar biasa sejak dari lahir atau pewarisan keluarga. Tak semua awakend dilahirkan memiliki kuasa daripada keluarga mereka. Akibatnya mereka harus hidup...