Daripada kecik lagi aku dah tau aku ni lain daripada budak-budak lain kat area rumah aku tu. Tapi aku tak tau kenapa atau apa sebenarnya aku ni sampai lah aku masuk sekolah menengah.
Aku ni jenis yang kuat membaca. Boleh katakan sebagai nerd lah. Aku suka lepak di library. Kalau nak cari aku, pi je lah library. Mesti jumpa.
So suatu hari tu, aku terdetik untuk bukak buku psychology. Tak tau kenapa. Aku secara random pilih page untuk aku baca. Then aku nampak topik sexuality. Dan di situlah aku tau pasal gay. PLU. Dan aku adalah PLU. Ini rupanya apa yang aku rasa selama ni. Tapi makin banyak plak soalan yang timbul selepas tu.
So the next few days, aku cari lagi buku psychology untuk baca. Tengah khusyuk membaca, tetiba budak kelas sebelah aku sergah aku daripada belakang.
"Hoi! Ko baca apa tu?"
Aku tutup buku tu cepat-cepat. Harap-harap dia tak perasan la topik yang aku tengah baca. Yang peliknya, mamat ni tak pernah tegur aku pun selama ni.
"Takdelah, saja je tengok-tengok buku omputih ni."
"Dah petang la wei. Jom ikut aku pegi warung Pak Man kat depan tu makan keropok lekor"
Aku angguk je dengan harapan dia akan terus bergerak dan aku boleh sorok buku tadi.
"Simpan lah buku psychology tu dulu sebelum kita pergi."
Damn. Tapi dia tau tak aku baca pasal PLU?
"Cepatlah, aku lapar ni."
Eh, bossy plak mamat ni. Aku ikut dia keluar daripada library. Dia jalan depan sikit daripada aku. Boleh tahan gak ketat seluar dia ni. Nampak tebal kaki dia. Bontot bulat. Kalau tak silap, dia ni atlet.
"Kau ni jalan lambat sebab nak tengok bontot aku ke?"
Selamba je dia cakap kuat-kuat. Tapi memang takde orang pun keliling masa tu. Sah! Dia nampak apa yang aku baca tadi. Shit!
Apa la dia akan buat kat aku agaknya. Rupa-rupanya dia belanja aku ABC dan keropok. Aku bingung. Dia relax je sambil tersengih-sengih. Enjoy je dia makan keropok.
Akhirnya abis makan, aku pun bangun nak balik. Dia cakap dia boleh hantar aku balik naik motor dia. Dah kenyang ni malas plak naik bas. Tapi dalam bas tu kadang-kadang ada abang kilang naik. Elok dan sado jugak. Tapi depan mata aku ni pun tak kurang eloknya.
Dia senyum je dan tarik aku ke parking motor. Siap ada helmet extra. Aku pakai helmet dan naik motor.
"Kau nak peluk aku, peluk lah. Rapat sikit tu. Biar bersentuh konek kau dengan bontot aku."
Confirm dia tau dan dia sengaja torture aku skang ni. Mental torture. Tapi aku takde choice. Aku takut naik motor sebenarnya so aku peluklah dia kuat-kuat. Boleh rasa lah sixpack dia. Dia jerit tanya aku arah jalan dan aku tunjukkan.
Sampai je, aku lepaskan pelukan aku dan turun.
"Sedap tak sayang peluk tadi?"
Aku diam, Tunduk malu. Tapi angguk. Dia gelak je.
"Kau ni bersuara emas ke? Senyap je dari tadi."
"Terima kasih."
"Haa boleh pun bercakap. Jumpa esok ye sayang?"
Dia cubit pipi aku, gelak dan berlalu pergi. Aku still berdiri depan rumah aku. Kebingungan. Apa yang telah berlaku?
Malam tu aku nak makan tak selera, nak tidur tak ngantuk. Aku teringat dia. Dan sixpack dia. Dan bontot bulat dia. Alamak, keras plak batang aku.
So aku start melancap. Imagination aku memang tinggi. Mungkin sebab tu aku suka membaca. Sebab dapat imagine macam-macam. So aku imagine dia kat sebelah aku, tengah usap kote keras aku. Dengan senyuman manis dia tu. Aku bayangkan dia cium aku. Terus aku pancut. Aku keluar pegi toilet untuk cuci. Lepas tu aku tukar cadar. Sebelum aku tidur, aku terbayangkan dia kat atas katil dia, melancap juga. Macam aku tadi. Batang dia mesti besar ni.
KEESOKAN HARINYA...
"Kau melancap tak malam tadi?"
Ish dia ni. Volume memang tak boleh slow ke apa? Nasib baik takde orang dalam library masa tu.
"Mesti la kan? Kau terbayang peluk aku kan? Haha."
"Apa yang kau nak sebenarnya?"
Dia tersentak. Aku pun terkejut gak. Tak sangka aku boleh tanya dia dengan nada marah. Dia tunduk dan berundur pergi.
"Eh jap. Sorry."
Aku pegang tangan dia. Dia senyum.
"Romantik lah kau ni, pegang-pegang tangan."
Aku terus lepaskan tangan aku dan pergi ke belakang.
"Alaa aku nak gurau-gurau je pun. Jangan lah serius sangat sayang."
"Jangan panggil aku sayang please."
"Kau ni comel la bila kau nak marah."
Aku geleng kepala. Dia senyum je. Aku menunggu je dia menjawab tapi dia berdiri je situ dengan senyuman menawan dia tu.
"Kau tak suka kat aku ke?"
"Kenal pun tak, nak suka camne?"
Aku balas. Dia pegang bahu aku.
"Ish kau ni. Kita dah setahun kenal kot. Aku kelas 3A. Nizam."
Dia ajak aku duduk. Dia letak tangan dia kat peha aku. Ah sudah. Kang naik plak batang aku.
"Aku dah lama perhati kau. Dan buku-buku yang kau baca."
Aku tersentak. Naluri aku suruh aku lari tapi tangan dia menekan aku supaya aku tak cabut lari.
"Jangan risau lah. Kita sejenis."
"Jadi kau nak kapel ke apa ni?"
Dia gelak sambil geleng. Aku agak terasa. Tapi aku cuba untuk tak tunjukkan yang aku terasa. Gagal sebab dia terus minta maaf.
"Aku nak kawan dengan kau je. Dan aku nak mintak tolong kau sikit."
Apalah yang dia nak ni agaknya?
"Tolong aku goda ketua pengawas boleh? Aku minat sangat dia dan aku tau dia suka kat kau."
Eh? Dunia apa ni? Ketua pengawas suka kat aku?
"Kau tak percaya? Kau rasa camne aku boleh perasan kau kat sini kalau bukan sebab aku ikut dia masuk sini?
"Aku ada la nampak dia dua tiga kali kat sini."
"Itu time dia tunjuk kat kau dia ada kat sini. Time-time lain, dia selalu nyorok kat belakang sini dan perhatikan kau."
Aku still tak percaya.
"Aku dengar dia penah cakap kat kawan dia yang dia tengok kau ni gebu dan comel. Sebab tu la dia tak pandang aku sebab aku tegap dan berketak agaknya."
"Jadi?"
"Jadi kau kene goda dia dan main dengan dia. Aku nak tengok je, kalau tak boleh join pun. At least dapat jugak la kepuasan. Please.
"Apa yang aku dapat kalau aku goda dia?"
"Dapat main ngan Ketua Pengawas kot? Lelaki paling hensem kat sekolah. Apa lagi yang kau nak?"
"Maksud aku, apa aku dapat daripada kau?"
"Kau nak apa? Nak jamah aku? Kalau kau Berjaya paling kurang pun kasi aku tengok kote dia, aku akan bagi aku buat apa saja yang kau nak kat aku. Deal?"
Tak nak lah. Kau kene bagi aku rasa kau dulu. Bila aku dah puas, baru aku dapatkan dia untuk kau."
Tak sangka aku begitu bergeliga dan a bit forceful. Dia geleng kepala tapi dia bukak zip seluar dia dan tarik tangan aku.
"Nah usaplah sampai kau puas."
To be continued...
YOU ARE READING
Misi: Ketua Pengawas
General FictionKamal budak shy dan chubby yang tiba-tiba tercampak dalam skandal seks antara Nizam dan Ketua Pengawas sekolah. Story Misi Ketua Pengawas disambung dalam Semakin... mainly Kamal dan Nizam... watak Azim akan diintegrate dalam siri lain...