Misi Ketua Pengawas 17

1.4K 31 0
                                    

"Kamal okay tak ni?"

Aku tengok Kamal macam tak selesa je. Daripada tadi lagi tak duduk diam.

"Kamal nak terkencing la bang."

"Laa, pegi je lah. Takkan nak tahan plak."

Comel plak budak ni. Sanggup tahan kencing sebab tak nak terlepas movie. Aku paksa dia pegi kencing dulu. Aku capai air dan popcorn. Patutlah nak terkencing. Dah hampir abes air dia minum. Tapi popcorn banyak lagi.

Teringat plak pasal Tony... dia selalu bawak popcorn ke sekolah, takt ahu la kat mana dia beli...

Tony dah digantung sebulan sebab menyebabkan kecederaan kepada student lain. Aku rasa budak tu salah seorang daripada skandal dia. Tapi tak tau la apa yang terjadi sampai Tony tolak dia tu.

Kesian budak tu. Patah kaki dan tangan. Lama jugak lah dia takleh datang sekolah. 

On the other hand, selamat lah aku. Takyah handle Tony dah. Aku dah tak tau apa nak buat dah pasal Tony tu...

Tengah fikir pasal Tony tu, Kamal dah masuk balik daripada toilet.

"Kejap je kencing..."

"Aku tak kencing lah."

Aku kenal suara tu. Tony!!

****

Kamal berasa lega. Jauh jugak toilet daripada cinema hall tu. Dia dah memang nak meletup dah.

Dia mula-mula memang nak bangun pegi kencing tapi movie tu menarik... menyebabkan dia terlupa untuk kencing. Sampailah dia betul-betul tak tahan.

Sedap betul air ice lemon tea yang Abang Azim belikan tu. Sedar-sedar dah lebih separuh dia dah minum. Tu yang nak terkencing sangat tu.

Lagi satu... Abang Azim tengah pegang tangan dia. So romantic. Kamal tak nak lah spoil the moment. So dia tahan je lah selagi mampu. Tapi in the end, memang tak leh nak tahan lagi dah.

Nasib baik Abang Azim pun okay je dia nak pegi toilet tu. Toilet tu kosong, tapi Kamal ada dengar bunyi macam ada orang dalam salah satu cubicle toilet tu.

Kamal buat derk je lah. Dia cepat-cepat pegi ke urinal dan buang air. Tengah kencing lagi tetiba ada orang berdiri sebelah dia. Kamal berasa pelik, sebab banyak lagi urinal lain kot.

Tapi dia tak cakap apa-apa. Pura-pura tak nampak. Mamat tu berdehem. Kamal still tak pandang. Masih concentrate kencing.

"Hi Kamal."

OMG! Nizam!!

To be continued...

Misi: Ketua PengawasWhere stories live. Discover now