Penat dah aku menjawab soalan kawan-kawan sekolah. Aku patut bawak sepanduk je ke sekolah.
Semua orang curious tengok mata aku bengkak dan lebam. Aku cakap aku tersadung pastu jatuh langgar tombol pintu. Sedangkan lebam ni penangan penumbuk Azim.
Salah aku jugak. Aku cuba tumbuk dia dulu. Dia black belt kot. Huhu. Tiba-tiba aku naik hantu. Sebab dia cakap dia nak buat Kamal lupakan aku.
Aku boleh terima kalau Kamal sendiri yang nak lupakan aku. Tapi bila dia cakap macam tu, terus aku takleh terima.
Ye, aku tau. Aku sendiri yang buat hal. Mula-mula suka kat Azim, pastu suka kat Kamal, pastu main ngan Tony. Pastu main ngan Azim plak. Skang ni semua dah tak layan aku. Kecuali Tony. Masih lagi nak kote aku. Malas nak layan dia kerana dia penyebab Kamal tak bercakap dengan aku. Okay, okay, antara penyebab.
Honestly, aku tak tau aku nak apa skang ni. Aku sayangkan Kamal tu tapi aku masih lagi nak merasa si Azim tu. Buat masa ni, aku memang concentrate je dengan training lepas sekolah. Aku mintak coach kasi aku training regiment yang susah supaya aku takde masa nak fikir pasal Kamal atau Azim.
****
Aku dah balik ke sekolah lepas seminggu aku demam. Kononnya. Nasib baik mak aku tak kisah je. Aku nampak je Nizam kat sekolah tapi aku selalu elak dia. Azim pun ada gak cuba nak berbual dengan aku tapi aku elak jugak dia.
Aku perlukan masa untuk diri sendiri. Nak figure out apa yang aku nak. Kamal atau Azim? Atau aku patut lupakan saja mereka berdua. Focus pada studies aku je. Entah lah.
Kadang-kadang tu bila balik sekolah petang-petang nampak Nizam training kat padang. Rindu jugak kat dia. Tapi bila rindu tu datang, memori perit tu datang juga. Dia main dengan Tony pastu dia main dengan Azim.
Tapi nak salahkan dia semata-mata takleh jugak. Aku yang bodo pegi jatuh hati kat dia kenapa? Sedangkan daripada awal lagi, memang dia dah cakap endgame dia adalah Azim.
Pinnn pinnn!!
Terkejut aku! Abang Azim berentikan kereta dia. Ajak aku pegi makan. Aku malas sebenarnya tapi dia pujuk aku. Dia pandai buat aku cair. Huhu. Aku setuju untuk ikut dia pegi makan. Dia ajak jugak aku pegi tengok wayang hujung minggu nanti. Aku cakap aku fikirkan dulu. Dia hantar aku balik dan cium pipi aku.
Memang dia ni sangat romantik. Mungkin aku patut keluar dengan dia tengok wayang nanti kot.
****
Yes!! Kamal setuju gak akhirnya untuk tengok wayang dengan aku. Memang aku akan all out nanti bawak dia berjalan-jalan dan shopping. Aku nak tunjuk kat dia yang aku mampu jaga dia dan bahagiakan dia.
Tapi skang ni aku kene handle si Tony tu plak... aduhhhh, nyusahkan plak budak ni. Menyesal aku bagi dia isap kote aku. Dia macam takleh nak move on plak. Sedangkan aku dengan dia friends with benefits je. Bukannya kapel pun. Dia main dengan sesapa je yang nak bontot dia atau sesapa je yang gersang kat sekolah tu.
Sekarang ni, dia asyik marah-marah aku sebab ignore dia. Apa aku nak buat ni?
To be continued...
YOU ARE READING
Misi: Ketua Pengawas
General FictionKamal budak shy dan chubby yang tiba-tiba tercampak dalam skandal seks antara Nizam dan Ketua Pengawas sekolah. Story Misi Ketua Pengawas disambung dalam Semakin... mainly Kamal dan Nizam... watak Azim akan diintegrate dalam siri lain...