🏝️

16 2 0
                                    

"Waarom past niet alles terug in mijn koffer?",vroeg ik geïrriteerd. Jake lachte om mijn opmerking. Ik ging op mijn koffer zitten en ritste hem toe. "Klaar!",zei ik trots. "Proficiat",zei Jake sarcastisch.

Hand-in-hand liepen we naar het vliegtuig. We gingen in het midden zitten waar je de vleugel kan zien. Ik nam een foto van het raam met de vleugel.

~~~

Ik keek rustig naar buiten en zag dat we boven één of ander eiland vliegen. Het zag er redelijk verlaten uit. Dit is zo'n eiland waar vliegtuigen op crashen en dat de passagiers zo'n avontuur meemaken. Ik hoorde dat er vooraan in het vliegtuig mensen aan het discussiëren waren. En op daar moment maakte het vliegtuig een mega scherpe bocht. "WAT DOE JE!? GEK!",hoorde ik iemand roepen. Snel klikte ik mijn gordel vast en bleef ik rustig zitten. Er lagen een paar mensen op de grond door de bocht. Het vliegtuig maakte nog een scherpe bocht naar rechts met daarachter een scherpe bocht naar links. En toen zag ik waardoor het vliegtuig raar deed. Er was een vleugel afgebroken! "Jake. Het was leuk je gekent te hebben",zei ik en toen viel het vliegtuig naar beneden. Ik gilde alsof we in een attractie zaten. Jake nam mijn hand vast. Ik sloot mijn ogen. Er was gegil overal wat volgde met een luide BOOOM! En alles was zwart.

~~~

Ik werd wakker en voelde een hevige pijn in mijn benen en nek branden. Ik keek rond me heen en zo te zien lag ik op een eiland met palmbomen en kokosnoten. Het zand onder mij was wit en het water was helderblauw. Het strand lag vol met mensen die ook waren neergestort. Iedereen die ik zag bewoog niet. Naast mij lag een vliegtuig. Ik bleef zo'n 5 minuten liggen om te 'genezen'. Kreunend ging ik rechtzitten. Jake lag aan mijn linkerkant. "Jake!",riep ik. Ik schudde hem aan zijn schouders en langzaam deed hij zijn ogen open. "OMG Jake! We hebben het overleeft!!"riep ik luid. Het vliegtuig naast ons was in twee gebroken. De bovenste helft lag in het water en de onderste helft lag op het land. Ik stond op en zakte meteen terug door mijn benen van de pijn. "Auhw",kreunde ik. Ik kroop -letterlijk- naar het vliegtuig en keek naar binnen ik zag allemaal lijken liggen. "Jake we zijn de enige die het overleeft hebben",zei ik stil. Jake lag nog steeds op zijn plek met zijn ogen halfopen. "Jake?",vroeg ik. Snel strompelde ik terug naar Jake. Ik legde mijn hoofd op zijn borst en hoorde zijn hart kloppen. Ik legde mijn hand aan zijn mond en voelde dat hij ademde. Hij is in ieder geval niet dood! Ik hoorde iets in de bosjes naast ons. Snel nam ik een stok en zette ik me klaar om te vechten tegen kannibalen. In plaats van kannibalen zag ik 2 jongens en 2 meisjes. "Kijk er is heeft nog iemand overleeft",zei een jongen. Ze keken allemaal van mij naar Jake,naar mij,naar Jake,... De jongen had ijsblauwe ogen en bruin haar. Hij droeg een ripped-jeans en een t-shirt van een tropisch eiland. De andere jongen was iemand van onze klas waar ik nooit tegen spreek. Één van de meisjes was Stephanie -wat me hard irriteerde- en het andere meisje was een meisje met -zeer raar- rode ogen en zwart haar in een dot. Ze rook een beetje raar maar het maakte niet uit. Jake schrok wakker. "Eindelijk!Jake!",zei ik blij. Ik gaf hem een knuffel. Hij ging terug liggen.

Het groepje Stephanie en de jongens waren medicijnen gaan halen voor Jake en het meisje met rode ogen stond naar mij te kijken. Ik wou naar het meisje gaan maar Jake hield me tegen. Hij fluister iets dat ik niet verstond. Ik ging dichter met mijn oor en hoorde met wolven gehoor het woord dat hij fluisterde

"Vampier"

-----------------------

Lola:not_my_13
Lolly:Lolly123bla

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 20, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Verboden liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu