...

32 3 0
                                    

Ik word wakker ...
snel kijk ik rond mij .
Opgelucht ga ik terug liggen . Ik lig in de kamer van jake . Wilt het dan zeggen dat hij het gevecht gisteren toch heeft gewonnen ?
Opeens moet ik weer denken aan wat mijn vader heeft gezegd ... hij verdient het  niet eens  om vader genoemd te worden !   Zou jake hem hebben vermoord?
Ik ben nog moe dus doe ik mijn ogen weer dicht .

*even later *
Ik word wakker , ik hoor mijn buik grommen dus sta ik op en loop naar de keuken . Ik ben het hier al gewoon ,dus neem ik zelf een bord ,brood en choco . Ik ga aan de tafel zitten en begin te eten . Ik vraag me eigenlijk af waar jake is . ik zou hem graag willen bedanken voor gisteren . Hij heeft mijn leven gered !
Opeens hoor ik de voordeur open gaan . Het is sowieso jake , « emilie ? « hoor ik hem zeggen . Ik antwoord met : »ja « .
Hij komt bij mij aan de tafel zitten .
We kijken elkaar een tijdje aan . ( het lijkt wel een romantische scène van een film ) . « Eum dankjewel « . Zeg ik dan uiteindelijk om de stilte te verbreken . « geen dank « zegt hij een beetje droog . « is er iets ? »vraag ik hem . « je bent zo stil « zeg ik . 
« nee ik ben gewoon moe zegt hij ,ik denk dat ik nog even ga slapen « zegt hij en hij loopt weg .  « ik geloof er niks van ! Ik kan het gewoon bijna ruiken ...
zou er iets ergs met hem schelen ?
Hopelijk niet ...
oppeens hoor ik mijn gsm trillen . Het komt van uit de kast . Ik loop naar de kast en open het kleine deurtje ...

Ik neem mijn gsm uit de kast , en zie al meteen dat het een berichtje is van mijn moeder .
Ze heeft gestuurd: » wanneer kom je terug naar huis? » snel typ ik iets terug ... »eum... bijna ! «  . Ik krijg geen antwoord terug .dus zet ik mijn telefoon terug in de kast . Eigenlijk zou ik hem toch gewoon kunnen bij houden ? Toch die ik hem weer in de kast . Ik heb hem toch niet nodig . Ik verveel me weer dus ga ik gewoon naast jake op bed liggen . «  ga je mij nu vertellen wat er is ? » vraag ik hem .
hij knikt en gaat een beetje meer recht op zitten . «  morgen is het volle maan , » zegt hij . Ow jah ... das waar ,als het volle maan is veranderen alle weerwolven die nacht in een wolf . En kunnen zich niet goed beheren . Dat had ik ooit gezien in een film . «  voel jij er niks van ? » vraagt hij mij na een lange stilte . «  nee niet echt «  beantwoord ik zijn Vraag .
«  misschien is dat omdat je een echte alfa bent ...? «  zegt hij . Ik knik alleen maar . Misschien ... zeg ik dan in mezelf .
We zullen morgen wel zien ...

« Heb je zin om naar de cinéma te gaan? « Vraagt jake dan oppeens .
« Wacht wat ? » zeg ik verbaasd .
«  is dat niet te gevaarlijk ? » zeg ik .
«  ik ben er toch om je te beschermen « .zegt hij met een grijns op zijn gezicht .
Soms snap ik die gast echt niet !
Maar toch knik ik . Ik verveel me toch kei hard ...
«  kleed je dan aan , je kan moeilijk in die kleren van mij gaan «  zegt hij en hij begint te lachen . Ik knik en ga mij omkleden .

Eenmaal in de cinéma , kiezen we voor een horrorfilm . Ik wou liever een comedie film ofs. Maar jake wou Persée een horrorfilm . We kopen popcorn en kiezen dan een plekje in de zaal . We beslissen om helemaal van voor te gaan zitten .
Midden in de film begin ik oppeens kei hard te roepen . Omdat er juist iets engs is gebeurt . Iedereen kijkt me waarschuwend aan . En ik hoor Jake naast mij lachen . Ik geef hem een duw tegen zijn elleboog . En begin dan ook te lachen . Eenmaal wanneer de film gedaan is besluiten we om weer naar jake zijn huis te gaan . «  het was tof «  zegt jake met een glimlach op zijn gezicht .
Ik knik , » ja het was heel tof » zeg ik .
«  alleen heb je amper iets van de film gezien ,met je ogen de hele tijd dicht » zegt hij en begint kei hard te lachen .
« Jij wou Persée een horrorfilm kijken «  !
Zeg ik lachend .

Eenmaal bij jake aangekomen plof ik op zijn zetel ... dit was een toffe dag ! Lang geleden dat ik me nog zo heb geamuseerd..

Morgen is het volle maan ... dat gaat lastig worden ...

Dit was een hoofdstuk van Lola ! Xxx

Verboden liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu