Sonra nasıl olduğunu anlamadım ama birden bende konuşmaya başladığımı fark ettim. Bende ona davamı anlatıyor onların yanlışlarını dile getiriyordum. Ama görevli tüm benim kafamdaki soruları sanki önceden çalışıp gelmiş gibi bir bir cevapladığı gibi bazen beni zor durumda bırakıyor tezlerimi bir bir çürütüyordu. Nihayet öyle bir seviyeye geldim ki artık savunulacak ne fikrim nede bir tezim kalmış ön yargılarım kendini acabalara bıraktığında gerçekleri görme sürecim başlamıştı. Bu sefer karşılıklı konuşma yerine görevlinin anlattıklarını dinlemeye bırakmıştım kendimi. Saatler geçiyor ve bu görevli artık bana bazı şeyleri onaylatmak için söz veriyordu. Ve niye yalan söyleyeyim artık ondan farklı düşünmemeye başlamış ve arkadaşlarımın yaptığı eylemin ne korkunç bir eylem ve cinayet olduğunu idrak etmiş yakalanmamın benim için hayırlı olduğunu düşünerek içimden demek ki her şerde bir hayır vardır dedikleri buymuş meğer dedim kendi kendime ve hayretlere bürünerek direkten dönmüşüm. Her şeyde olduğu gibi bu konuda da yanılmış ve yanlış bir tarafından bir işin içine girerek daha çok yanlış yapmadan kurtulmuştum. İnsan bazen islam ı bile yanlış anlayıp işte böyle radikal oluyor ve İslam adına diye belki bilmeden bir sürü yanlış yapıyordu. Arkadaşlarım da bu yanlışın kurbanı olmuşlar sözde kafirlere ders verme adına bu eylemleri gerçekleştirmişlerdi. Ama bu eylem ramazanda yapılmıştı ve oruç tutan Müslümanlar ölmüştü .artık Müslümanlara olan ön yargı daha da pekişmişti neden çünkü bu örgüt Müslüman bir örgüttü ve İslam’ı temsil ediyor İslam’ın kılıcı olarak(!) kafirlerin başlarını kesiyor onları cezalandırıyordu.
Ama işin özü maalesef bu değildi bir yanlış anlama anlatma ve yorumlamanın kurbanı oluyordu berrak dinimiz İslam. Kafalar karışıyor dışardan İslam’a yada Müslümanlara bakan Müslüm gayrı Müslüm herkes yahu bu nasıl bir din kaç tane yüzü var hangisi doğru diyerek kavram kargaşası içinde dinden ve dindar insanlardan korkar bi vaziyete bürünüyor hatta düşman terörist nazarıyla bakıyorlardı. Bu da olsa olsa dine hizmet yerine dine ihanet değil mi idi ve bu ihanet içerisinde bulunan bu insanlar aslında Allahın hukukuna kastetmiş olmuyorlar mıydı? Gerçekten bir işi yarım yamalak yaparak anlatmaya çalışmak aslında mükemmelini anlatmaktan ne kadar uzaksa bu işte biraz ona benziyordu. Tabi ki ayrı ayrı tariklerde mutlak manada rahmet vardı ama işin özü ve üsaresi de belli idi öz esas aynı ama uygulama ise çeşit çeşitti. Kafamdaki sorular yerini derin bir pişmanlığa bırakıyor ancak tam sevinemiyordum. Nede olsa canına kastedip belki ahretini feda etmiş insanlar ve onların öldürdüğü masum Müslümanlar ve İslam’a karşı İslam’ın özüne yapılmış bir katliam vardı ortada. Bende başladım bu işin neresinde olduğumu anlatmaya anlattıkça rahatlıyor ve samimiyetimi tüm kalbimle ortaya koyduğumu gösteriyordum. Zaten görevlide o kadar profesyoneldi ki ben anlattıkça bana sorduğu sorulardan belli oluyordu.