Pénteken egykedvűen ácsorogtam a folyosón, miután túl korán értem be a suliba. Egyedül annak örültem, hogy ez egy olyan hét utolsó napja, mikor nem kell megmérkőzni senkivel idióta sport játékokban. Sivert tartott nekem kiselőadást valami NatGeon látott tudományos fantasztikus szerkezetről, amit a Nasa fejlesztett, de nagyjából annyira érdekelt a dolog, mint amennyire értettem hozzá.
Hála a magasságosnak hamar érkezett a felmentő sereg; Viljar széles mosollyal az arcán közeledett, a végén már futva, majd teljes erőből nekem vágódott, hogy szorosan átöleljen, magasba emeljen, úgy forogjon velem. Nagyon boldognak tűnt, de ettől a mozdulattól bukfencet vetett a gyomrom, a mellkasomból kipréselt minden csepp levegőt.
– Na, minek örülünk? – érdeklődtem, miután elengedett.
– A következő idényben már Kvam edzőhöz fogok járni, az öreg beajánlott – az arcára tapasztotta a tenyerét, végighúzta rajta. – El se hiszem! – Viljar csuklóból meglengette a kezét, hosszú ujjait rebegtetve, amit inkább elkaptam, hogy ne csinálja az egész suli előtt. – Tegnap edzés után mondta.
– Ez nagyszerű, gratulálok! – A lelkesedése átragadt rám, de sikerült egy leheletnyi sértettséget csempészni a hangomba. – Írhattál volna, hogy mik történtek.
– De ezt jobb személyesen. És ez nem minden – halkabban folytatta, a búzavirágkék szemében apró fénypontok jártak táncot. – Tegnap elmentem megünnepelni a szokásos helyemre, tudod, meséltem már. És összejöttem egy iszonyú helyes cukikával.
– Akkor ő nem az, akiről már meséltél, hogy bejön?
– Nem – ingatta a fejét Viljar, majd még szélesebben elmosolyodott. – Sokkal jobb! Amilyen szarul indult a hét, nem gondoltam volna, hogy ilyenek fognak történni – látszott rajta, hogy alig akarja elhinni.
Kimondhatatlanul örültem a boldogságának. Átöleltem, úgy forogtunk, mintha táncolnánk, mikor hirtelen elengedett, és egészen megfeszült. Csodálkozva lestem rá, aztán arra pillantottam, amerre ő nézett. Sander közeledett felénk komoran, elég morcosnak tűnt. Már értettem Viljar reakcióját.
A barna hajú fiú, aki ma reggel is csupán az ötujjas fésűvel találkozott, megállt előttünk.
– Gratulálok az előrejutásodhoz! – Sander a kezét nyújtotta.
Viljar elhűlten állt, kérdőn rám pillantott, mintha megerősítésre várna, majd lassan elfogadta a kézfogást. Elmosolyodtam, mert annyira megnyugtató volt ezt látni.
– Kösz – szólt Viljar kissé bizonytalanul.
– Sok sikert! Most már a célegyenesben leszel – bólintott Sander.
Viljar büszkén húzta ki magát, ezért jól hátba veregettem, széles vigyorral az arcomon. Melegség öntötte el a mellkasom, mely büszkeségtől dagadt mindkét fiú miatt.
– Mikor kezdünk holnap? – tette fel nekem a kérdést Sander.
Reméltem, hogy elfelejti...
– Tényleg nem muszáj jönnöd – könyörögve próbáltam meggyőzni arról, ez miért rossz ötlet. – Rendkívül unalmas és...
– Semmi sem unalmas, ha a közeledben lehetek – reagálta le teljes természetességgel a mondandómat.
Nagyot sóhajtottam. – Hétkor, legkésőbb nyolcra már ott szoktam lenni.
– Basszus, az jó korán van – húzta el a száját.
– Tényleg nem muszáj jönnöd. Pihenj inkább! – reméltem, hogy ezzel sikerült lebeszélnem, bár ha tudtam volna, hogy nem az a korán kelő típus, hat órát mondok.
YOU ARE READING
Kellesz nekem, mint kóbor kutyának a menedék
RomanceLétezhet olyan, hogy valakit elfejtünk, de úgy, hogy akkor sem ismerjük fel, mikor évek múltán újra találkozunk? Az utolsó évemet kezdtem meg szakközépben, mikor belebotlottam egy srácba, aki csupán ismerősnek hatott. Felbolygatta az egyébként sem e...