Szombaton már korán lefoglaltam a fürdőszobát. Igaz, csak állatkertbe mentünk, azért ki akartam tenni magamért, hogy látszódjon, fontos ez nekem. Vagy inkább Viljar? A hét további részében ugyanúgy viselkedtünk, mint átlagos osztálytársak, és csupán kisebb piszkálódások célpontja volt, azt is csak akkor, amikor nem tartózkodtam a közelében. A fiú szokásához híven próbálta elviccelni a dolgot, habár egyszer megjegyezte, hogy lehet, egy másik suliban könnyebb dolga lenne. Megrémisztett a megjegyzésével, de nem hozta fel többször.
Kevés sminkkel az arcomon robogtam vissza a szobámba, ahol anyukám elpakolta a frissen mosott ruháimat a szekrénybe.
– Te hová készülsz? – csodálkozva mért végig mogyoróbarna szemével. Hétvége ellenére a tincsei nagyobb hullámokban ringatóztak, ahogy forgatta a fejét.
– Randizni megyek – feleltem mosolyogva, miközben kikerestem egy V-nyakú, fehér felsőt, melynek mellrészét apró, fényes pontok díszítették.
Anyám megállt a mozdulatban, még gyanakvóbban figyelt, ahogy a szekrényben kutakodtam. Megköszörülte a torkát.
– Nem is mondtad, hogy randid lesz – neheztelést éreztem a hangjában. – Sanderrel?
– Ő Tirilt hívta el – válaszoltam kissé vonakodva. – És Viljar lesz még ott. – Óvatosan pillantottam rá, mikor megtaláltam a keresett darabot, majd nem zavartatva magam öltözködni kezdtem.
– Értenem kellene – szorította magához a ruhadarabot, ami a kezében ragadt döbbenetében –, hogy miért mentek négyen randevúzni, úgy, hogy a te párod Viljar, aki meleg? – Az átható pillantásától megremegtem.
– Nem, csak fogadd el. – Felé fordultam, de a rosszalló pillantását látva, inkább folytattam. – Csak segítek Viljarnak.
– Ez szép dolog, de... – a szájába harapott. Anyám mozdulatlanul állt, engem vizslatott. – A bátyád elmondása alapján, és miután Sander haza kísért a buli után, szerintem érthető, hogy meglep, hogy miért hívta el Tirilt, mikor téged kedvel.
– Remélem, hogy Tirilt is megkedveli – nyögtem az ágyra zuhanva, mert a farmerom épp nem akart felcsúszni a nagy fenekemre. Biztosan összement a mosásban.
– Nem aggódsz amiatt, hogy ennek csúnya vége lesz? Hiszen Tiril egy nagyon érzékeny lány, pláne a szülei miatt... – anya hangja elcsuklott, kibámult az ablakon. A Nguyen szülők nem tartoztak a kedvencei közé, jól ismerte őket.
Így kell még jobban az emberbe tenni az ideget.
Volt bennem félsz emiatt, nem is kevés. Bármennyire a jó szándék vezérelt, és hiába kívántam szívből, hogy egymásra találjanak, az én akaratom csupán apró porszem volt a gépezetben, mely vagy úgy alakítja a dolgokat, hogy mindenkinek jó legyen, vagy nem. A gyomrom diónyira zsugorodott, ahogy anyám szavai tudatosultak bennem.
– Sander... – kezdett anyukám újabb monológba, de amint kiejtette a nevet a száján, el is akadt a szava. Arca meglehetősen komorrá vált. Maga elé révedve töprengett. – Erre rámehet a barátságotok – mondta ki hirtelen a legsúlyosabb végkifejletet.
– Remélem, nem egy pasi miatt fogunk egymásnak esni – megrándítottam a vállam, egy mosoly kíséretében, mintha könnyen venném a dolgot, pedig éreztem ennek súlyát. Nagyon is. Előbb kellett volna gondolkodnom, de már nem tehettem semmit. Elindítottam a lavinát.
– Úgy legyen – zárta le a témát anyám, miközben folytatta a pakolást.
Szűknek éreztem a ruhám, összeszorult a mellkasom. Felötlött bennem, hogy le kellene mondanom a programot, de akkor hiába védtem meg Viljart, Sander folytatni fogja a lejáratását, mígnem elűzi őt mellőlem.
ESTÁS LEYENDO
Kellesz nekem, mint kóbor kutyának a menedék
RomanceLétezhet olyan, hogy valakit elfejtünk, de úgy, hogy akkor sem ismerjük fel, mikor évek múltán újra találkozunk? Az utolsó évemet kezdtem meg szakközépben, mikor belebotlottam egy srácba, aki csupán ismerősnek hatott. Felbolygatta az egyébként sem e...