A szombati nap meglehetősen hosszúra nyúlt, de egy cseppet sem bántam. Sötétedésre értem haza, vigyorogva léptem be a bejárati ajtón. Az előszoba tükörbe pillantva szembesültem vele, hogy az arcom mennyire kipirult. Legyezgettem magam, hogy visszanyerjem a megszokott színemet, mert nem akartam lebukni. Bár a büntetést nem szegtem meg, hiszen a menhelyen voltam.
Olyan arcot vágtam, mintha a suliból értem volna haza egy unalmas nap után, úgy léptem be a konyhába, ahol anyám mosogatott. Világosbarna haját összefogta, egy fekete melegítő volt rajta, ami nála nem számított megszokottnak, mert a világosabb színeket részesítette előnyben. Csilingelő hangon köszöntött, érdeklődve fordult felém.
– De ki vagy virulva!
Ennyit arról, hogy átlagos képet vágok.
Nem tudtam megállni, annyira vidám voltam, már fáj az arcom a sok mosolygástól. Úgy lépkedtem, mintha a fellegekben járnék. Kivettem a szekrényből egy csomag zabkekszet.
– Hol jártál ilyen sokáig? – érdeklődött anyám egyre gyanakvóbban.
– A menhelyen – vágtam rá ártatlan képpel.
– Ki volt ott?
– Apa itthon van? – Nem akartam, hogy megint váratlanul felbukkanjon, így elrontsa ezt a gyönyörű napot, ezért előre tisztáznom kellett.
– Igen, a szobában pihen. Csak nem Sander?
Talált, süllyedt!
– Majd feljössz, ha végeztél? És elmesélem.
Anyám mosolyogva bólintott. A zsákmánnyal a kezemben elsomfordáltam a szobámba. Az ágyra vágtam magam, vigyorogva fúrtam a fejem a párnámba. A gyomrom körüli bizsergést azóta is éreztem. Újra és újra felidéztem az első csókunkat, melyet elég sok követett még a nap folyamán, de egyszerűen lehetetlen volt megunni.
Anyukám úgy lépett be a szobámba, akár egy macska. Kicsit megijedtem, mikor váratlanul fényár borította be a szobám, miután felkapcsolta a lámpát. Fel sem tűnt, hogy besötétedett. Becsukta maga mögött az ajtót, majd leült mellém az ágyra, a háttámlának dőlt.
– Na, mesélj, tényleg ő volt ott? Vagy ki csavarta így el a fejedet a menhelyen – sóhajtotta.
Felültem törökülésbe, a kispárnámat az ölembe vettem, és már úgy vigyorogtam, mint a tejbetök.
– Sander volt, igen.
– Hogy került ő a menhelyre? – értetlenkedett anyám.
– Eljött a saját lábán – nevettem fel, mire anyu morcosabban pillantott rám. – Randira akart hívni. Mondtam, hogy büntiben vagyok, de velem akart lenni, és eljött.
– Mit meg nem tesz érted. Akkor megbeszéltétek mi történt négy éve? – szegezte nekem a kérdést.
– Azt mondta az apja megzakkant, az anyja meg azzal oldotta meg, hogy ne kelljen elviselnie, hogy elment. Az apja miatt nem mondhatott el semmi, mikor találkoztunk.
– Mármint az anyja elhagyta őket?
– Gondolom. – Nem értettem mire akart kilyukadni. Nehéz volt erről beszélni, mert habár engem ez a kevés információ megnyugtatott, de ahogy Sander arca felderengett előttem, összefacsarodott a szívem.
– Ha valaki meghal, akkor is használhatják, hogy azt a szót, hogy elment.
Összeszorult a mellkasom. Ez eszembe se jutott. Ha ez történt, az bizonyára nagyon megviselte, így még rosszabbul eshetett neki, hogy nem ismertem fel, mikor bekerültem szakközépbe. Nagyon megsajnáltam.
ESTÁS LEYENDO
Kellesz nekem, mint kóbor kutyának a menedék
RomanceLétezhet olyan, hogy valakit elfejtünk, de úgy, hogy akkor sem ismerjük fel, mikor évek múltán újra találkozunk? Az utolsó évemet kezdtem meg szakközépben, mikor belebotlottam egy srácba, aki csupán ismerősnek hatott. Felbolygatta az egyébként sem e...